Healing iFokus

Healing

Etiketthealingmetoder
Läst 1223 ggr
eleri-still-twinkle
0

Healingfråga :)

Jag undrar vad era tankar är om följande:

Kan man sända healing till en inre sida av en själv som inte mår bra och på något styrka den så att den får bättre möjlighet att läka och balanseras?

Hur ska man i såfall tänka och visualisera?

Tacksam för alla råd jag kan få:)

Kramar

Skogshumblan
0

Ja det tror jag. Jag tänker att ex chackranalansering eller lyssna på guidade healingmeditationer är en form av healing.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[GunillaF]
0

Eleri. Bra tips från Skogshumblan.

Ge dig själv, den del av dig själv som behöver healing, kärlek och omtanke.

Om du dessutom vet vilket Chakra som hör ihop med den del av dig du tror behöver healing, så är det en balansering av det chakrat du borde göra först.

powerofthebass
0

bra fråga och bra svar.

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

eleri-still-twinkle
0

Tack snälla Skrattande Jag ska försöka klura ut vilket Chakra som är aktuellt för just detta:)

Gunilla, får jag mejla dig?:)

[GunillaF]
0

#4 Du kan skicka PM Glad

eleri-still-twinkle
0

Skrattande

lenjon1
0

Hej på er

Jag skulle gärna vilja veta hur jag kan ta reda på vilket/vilka av mina chakran som är i obalans. Alltså på egen hand?

Kram

Lena

allhealing
1

Ett sätt är att ta kritor i chakrans färger och måla dom ett i taget på ett papper. Du målar tills du är klar. När du är klar kan du titta på hur var ritning ser ut. Se övningen som ett sätt att tanka på den färg som behövs för respektive Chakra.

Den här övningen hjälper dig inte bara att se vilka chakran som behöver fyllas på, de hjälper dig även att självbalansera dom.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Skogshumblan
0

Lena, du kan också med hjälp av tarotkort göra en chackrakoll. Kent, ditt tips var ju hur spännande som helst!

/ Skogshumblan

lenjon1
0

# 8 tusen tack för tipset…ska jag absolut testa

# 9 hur gör jag då? Alltså med tarotkorten?

kram

Skogshumblan
0

Lena, jag pm:Ar länken till dig.

/ Skogshumblan

lenjon1
0

Tack goa skogshumblan….

Kram

Fjäril
1

#7 Du har fått bra tips. Att måla våra chakrafärger på ett papper gör jag ofta för att känna vilken del som behöver mest (tex när jag målar med min dotter och inte kan lägga mig ner för att balansera dem just då) Omedvetet målar jag någon större/med mer färg än de andra. Du kan också lägga dig ner och ta din högra hand sakta över kroppen (ett par centimeter över). Du kommer nog ganska snart känna vilket område som behöver fyllas på/renas. Det kan kittla i handen, kännas varmt eller så känner du något på kroppen, där själva chakrat sitter. Ett annat tips är att visualisera sig själv i universum. Man föreställer dig en trappa med sju färger (chakrafärgerna) och ber om att balanseras när man går uppför de sju stegen. Högst upp på det sjunde kan du föreställa dig en virvel av regnbågens färger, hur du står där och omsluts av alla färger. Egentligen har vi "människor" kommit på det här med färger kring våra chakran själva. Det viktigaste är att lära sig vad respektive del betyder och vad man ger/arbetar med. "Vad behöver jag arbeta med"? Exempel: - jag behöver vara mer kreativ och just nu känner jag mig inte tillfreds i mig själv, jag behöver mer "liv". Vad innebär det? - jag behöver arbeta med mitt sakralchakra samt mitt rotchakra. (sen hör alla chakran ihop, ingen del är mer viktig än någon annan)

Sajtvärd på Övernaturligt

lenjon1
0

Tack Fjäril för fina råd

Tänk så mycket jag lär mig här varje dag

Kram

Skogshumblan
0

Fjäril, tack härfrån också. Vilka bra tips ni gett ska prova dem.

/ Skogshumblan

Fjäril
0

Tack själva. Ni är så goa allihop!

Sajtvärd på Övernaturligt

Andina
0

Ja, vad många härliga tips och idéer! Tack för dem! Kyss

Nu har jag tassat in här så nu kan jag följa den framöver också! ;)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Eden Rose
0

Skogshumblan?

Jag blev också nyfiken hur jag kollar chakrabalansen med tarotkorten…kan du skicka åt mig också :D

/nina

maria6
0

Skulle ocksá jättegärna vilja ha länken till chacrabalansen med tarot!Foten i munnenSkrattande