Healing iFokus

Healing

Etikett: healing-allmänt
Läst 1046 ggr
KattaH
0

En ängel i fönstret?

I vintras när det var som kallast fick vi en spricka i sovrumsfönstret. Det gick bra fram tills en natt när det blåste väldigt mycket. Jag vaknade mitt i natten och såg ett ansikte i fönstret som ville visa mig att det blåste in mycket. Bladen på växten som stod i fönstret fladdrade kraftigt. Så jag steg upp och fick fram till fönstret. När jag väl kom dit så var "ansiktet" en ljuslykta jag har hängandes och det rörde sig över huvudtaget inte i växten. Men jag kände dock att det drog in jättemycket genom springan så jag fick hänga en filt över gardinstången för att stoppa det.

Nu har jag alltid varit en väldigt aktiv drömmare. Det händer nästan varje natt att jag "vaknar" och ser oknytt och annat gömma sig där. Förr blev jag alltid rädd och vaknades skrikande som om någon håll på att slå ihjäl mig. Nu för tiden skäller jag oftast på dem och säger att de ska sluta, sen försvinner bilderna.

Vet inte om fönstret bara än en sådan dröm eller om någon inte ville att jag skulle frysa, vad tror ni?

FiaH
0

Hej KattaH!

Härligt det du skriver. Jag tror att du har någon hos dig som vill ha din uppmärksamhet. Fråga dom i stället vad dom vill dig. Jag vet inte, bara en tanke. Kram FiaGlad

MariaJ
0

Ja, det känns nästan som om du har någon med dig som vill förmedla något. Knytt, tomtar, troll och skogsväsen rör sig bland oss, och kan ibland visa sig såhär. Jag vill gärna fråga dig om du upplever dessa knytt även på dagen eller är det starkast då du vaknar på natten ? Ibland så springer dessa små tomtar, knytt, troll och tar saker för oss, men är även experter på att gömma saker för oss. Det ser dom som belöningar för något dom har utfört. Har du märkt att det försvunnit saker omkring dig ?

Vänligen MariaJ.-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

KattaH
0

Min son Davids strumpor går aldrig att finna, de finns aldrig i par. Men å andra sidan kom jag att tänka på att han också drömmer ofta. Vaknar helt hysteriskt rädd och det går inte att få kontakt med honom. Han bara tittar bredvid mig och kan inte se att jag är där, det tar oftast ca 10 minuter innan han "vaknar till". Detta händer bara när han sover på sitt rum och aldrig när han sover inne hos oss.

Jag har mest upplevelser på natten, men har från och till sett rörelse i ögonvrån.

MariaJ
0

#3 KattaH

Det kan vara att han drömmer väldigt flititg för det gör barn i olika åldrar, men hur är det på dagen ? Vill han vara på sitt rum på dagen ? För om han känner rädsla att vara där eller absolut inte vill leka där så kan det vara att något där som har skrämt honom. Jag säger såhär att till nästan 100% om det är kontakt så är det inget att vara rädd för, det är oftast rädslan för det okända som skrämmer oss. Han upplevde kanske något som skrämmande, för det skulle inte vara där. Barn är otroligt öppna för vår andra sida, så det är inte omöjligt att han ser något.

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

KattaH
0

Han vill oftast inte vara på sitt rum själv, särskillt inte gå upp själv på kvällen, han vill alltid att vi följer med honom när han ska gå och lägga sig även om vi säger att vi tex bara ska gå på toa först. Han leker sällar där själv, oftast med sin syster.

Han har den senaste tiden frågat mycket om tomtar i trädgården och om spöken finns mm. Jag brukar svara att de gör de nog, om man bara tror på dem och att de är snälla.

FiaH
0

Hej katta!
 Visst är det roligt att höra om vårans barns tankar och funderingar, fortsätt gärna skriva om det händer saker hos dig. Kanske där är tomtar och troll där hemma. Kram FiaFlört

MariaJ
0

Det är inte ovanligt att barn ser tomtar och troll. Barn är ju väldigt öppna, endel mer och endel mindre.. Men de stänger oftast av själva eller med hjälp av sin vägledare. Man ska endast i speciella fall gå in och hjälpa till med att balansera deras seende. Man kan be deras vägledare om hjälp, om man tycker att de är mer i troll och tomtevärlden, än här och nu. Det är absolut en svår balans för barn måste få utlopp för det dom upplever, samtidigt som vi ju alla vet att barn har fantasi. Fantasin är en viktig del i deras utveckling.

Ja, fortsätt gärna att skriva om upplevelserna om era barn.

Vänligen MariaJ.-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

KattaH
0

I natt drömde jag precis efter att jag hade somnat att det stod en kvinna bredvid min säng. Jag kan inte komma ihåg hur hon såg ut eller vad jag sa till henne. Jag vaknade av att min dotter,3,5 år, frågade mig vem jag pratade med och jag sa att jag bara drömde. Denna gången var jag varken rädd eller arg utan bara pratade med henne, synd bara att jag inte kommer ihåg vad som sas.

healing-mammut
0

"Ibland så springer dessa små tomtar, knytt, troll och tar saker för oss, men är även experter på att gömma saker för oss. Det ser dom som belöningar för något dom har utfört"

Underbart - kan inte låta bli att le Glad Precis så är det ju, fastän här hemma går de under benämningen Mucklor. Var är min klocka? Det är mucklorna! Jag vet ju att jag la nycklarna här, varför ligger de under bordet nu?? Det är mucklorna!

Ni vet såna där filurer som bor hemma hos Petsson och Findus….. Det är väl så om vi inte riktigt förstår vilka stordåd de utfört och inte har vett att belöna dem rätt - då måste de fixa belöningen själva!!