God morgon 10/9
God morgon alla nyvakna!
Vill önska alla en fin Måndag vad ni än ska hitta på att göra, själv ska jag ge mig i väg till jobbet 
God Morgon Nicke och ni andra
Ha en bra dag på jobbet Nicke.Här bakas det för fullt,mannagryns skorpor och matbröd så det doftar i hela huset.
Ha en fin dag alla 
God morgon alla fina. Ny vecka- nya möjligheter. Själv ska jag friskskriva mig och sen förhoppningsvis komma igång att jobba igen. Har längtat! Ha en fin vecka alla!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

God morgon på er
Ska strax iväg till jobbet.
Ha en riktigt fin måndag allihopa!
Ljuvlig svamp! Känner verkligen doften av skog om hösten! Himlen var ju bara mäktig och vacker! Vilka färger!
/ Skogshumblan
Godmorgon på er!
Härlig himmel du bjuder på majlar :)
Svampen är ju också så himla fin Gunilla :)
Blev kvar hemma idag eftersom magen dummar sig :( SÅ jag pendlar mellan skärmen och soffen sas.
Go'Morron allihop!
Och tack för härliga bilder! Mina ögon fröjdas.
Även om ögonlocken är blytunga - har knappt sovit något alls inatt så få se om jag får igång maskineriet Kropp & Knopp alls idag. Huv'et protesterar med huvudvärk i alla fall.
Skickar lite lugnande tankebubblor till din mage, Rore! Var snäll mot den idag.
Ber att få önska er en fin måndag - lediga, friskskrivna, arbetande, vilande eller hur ni nu spenderar den! 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Godmorgon alla!
Fina bilder i tråden!
Solen tittar fram då och då och själv börjar veckan lugnt, kanske putsar jag fönster och byter gardiner här i datarummet, beror på om jag har lust.
Krya på er Rore och Andina! 
Ha en bra måndag!
" Var nära naturen - var när dig själv "
Krya på er Rore och Andina 
Tack Indiania och Wellma! 
Jag mår nog ok annars. Trodde jag berättade om varför jag inte sovit - men det gjorde jag tydligen inte.
Katten som flyttat in och den Skygge som vill flytta in - börjar närma sig varandra, inomhus nu. Och det ser inte så lovande ut… Så det var lite kattkaos här inatt - båda två rädda, den skygge mindre livrädd nu än förut dock. Men det innebär också att konkurrensen hårdnar.
Och jag vet inte vad jag ska kunna göra åt det - om nå't. Vill inte att Prinsessan Luzy som flyttat in ska känna sig utjagad.
Henne har jag inte sett sedan inatt när hon drog iväg… (*lite orolig*… hoppas hon kommer hem snart, så att jag får se hur hon är idag…)
Men förutom kattliv så hörde jag vid tvåtiden inatt ett väldans oväsen utanför huset. Gick ut - det lät som om någon slängde omkring en massa bråte bakom husknuten. Jag undrade vem som pysslar med så'nt mitt i natten, och här hos mig? Inbrottstjuv. Men ett par sekunder senare insåg jag att det måste vara BamBam och i samma sekund kommer han o tittar på mig. Välter och slänger runt blomkrukor o diverse annat. En stor (plast-)tunna har han lyckats få av locket på, och plockat ut en liten hink (med lock också) med vildfågelmat i. Säcken med vildfågelmaten (som jag har i tunnan) hade han inte lyckats få ur ännu dock…
Så det blir till att sjasa iväg honom - milt men bestämt, han bara tittar på mig och lommar se'n iväg. Och jag får plocka ihop allt han slängt omkring sig…
:)) Så symbolisk huvudvärk pga funderingar på vad jag kan göra för katterna och reell pga bristande sömn. ;)
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
#12 Det är så fint att vara mån om djuren, så du får igen det
Men sova behöver man så klart, så hoppas du kan slumra till under dagen.
"Min" katt kom ju aldrig tillbaka och jag kände att han inte skulle stanna för "alltid" hos mig.
Hoppas du kryar på dig Rore! Säg till om vi kan hjälpa dig med healing. Andina, ja men vilken soppa din natt blev! Hoppas alla katter lugnat ner sig och kommer hem ikväll så "kattamor" Andina får sova!
/ Skogshumblan
Jo, det är ju så, att de kommer som de 'ska'… Men det känns svårt när hon nyligen flyttat in och om hon ska bli 'utsjasad' härifrån. Det gör mig kluven till den andra rädda katten. Jag kan bara hoppas att de hittar en väg som fungerar bra för dem båda två. Båda får ju mat här varje dag och har blivit avmaskade så att de nu mår fysiskt bra. Prinsessan har varit en underbar solstråle här hela sommaren - så henne vill jag inte förlora igen. Den skygge har äntligen börjat 'våga förtroende' - och det vill jag inte svika igen.
Jag har tänkt mycket på din katt Chakra. Han är så fin! Få se om han dyker upp nu till hösten igen. Var det inte under hösten han dök upp sist? Lilla go'ingen!
#15 Joo, han kom strax efter att jag flyttat ut på landet sept - okt. Han sprang efter mig i trädgården och jamade, gick framför mina fötter, satt utanför dörren när jag kom hem. Vid advent fick han flytta in
och i maj i år gick han iväg på sin kvällsrunda och kom inte tillbaka….
Vilket härligt djurliv du har omkring dig Andina ,skönt det inte var en tjuv men en go liten djurtjuv istället
minns inte nu vad Bam-bam är var det rådjur tro.Har glömt men du har för underbara namn på dom 
Chakra och Andina,katter dom kan försvinna länge men komma tillbaka.En katt jag hade som barn hans mamma försvann och var borta över sex månader för att sen dyka upp som om ingenting hade hänt så ge inte upp hörrni,dom är egna djur och är man dessutom skygg kan det ta lite tid.Ät tacksam jag har innekatt så jag slipper den oron.
Håller alla tummar dom dyker upp snart till er båda.Kram på er tjejer 
Tack för bubblisarna Andina! JAg tror bestämmt att de kickade in fort.
Inte lätt när med kattor och de har ju sin egna lilla syn på saker och ting. Låter som två egensinniga damer, som har starka viljor.
Har inget bra råd att komma med. Men hoppas att de snart finner sig tillrätta båda två, så du får din sköna nattsömn.
#17 - BamBam Grävling! ;)
Det låter hur härligt som helst att din lilla kattfröken kom tillbaka - efter så lång tid! Wow! Goingar!
Och ja, tack, hörrni! Jag hoppas verkligen att nattens kaos inte har fått lillprinsessan att dra sig undan härifrån. Hon är en så ljuvlig liten varelse - och så 'intelligent' (visst låter jag som en riktig hönsmamma egentligen… ;))
Bra att det käånns bättre Rore!
Brått nu… HareGodis allihop!
Goddag hoppas allt är bra med er .
Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis,
**_