Healing iFokus

Healing

Läst 796 ggr
majlar
0

Mycket märkligt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill bara visa en underlig bild jag tog häromdagen. Provade olika inställningar på kameran och tog inte på något särskilt.  När jag tog fram bilderna visade det sig att  hela bilden är klar förutom inom dörröppningen. Jag kommer inte ihåg om det var solsken eller mulet den här dagen. Men det borde ju inte ha blivit så här i alla fall. Visst är det konstigt.

Förstora bilden så syns det tydligare.

[GunillaF]
0

Ja det ser märkligt ut. Har du någon spegel i närheten som speglar eller reflekterar de där tavlorna som syns innanför dörrhålet?

majlar
0

Nej det finns inget som reflekterar. Det är så märkligt. Att det bara blev suddigt i sovrummet.  Jag har verkligen försökt lista ut hur det kunde bli sådär.

Kanske bara en tillfällighet.

[GunillaF]
0

#2 Hoppas det kommer in någon mer fotokunnig som ser din bild. Annars så kan du fråga inne på Foto iFokus också.Glad

Henrik93
0

Ser ut som att något av ljus snabbt som attan "går igenom" just där. Kanske en besökare?:)

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

wellma
0

Häftig bild och bara dörren till sovrummet blir som en spegel som suddigt på bild visas,hoppas också du har besökare men är amatör på bilder.Maffigt är det i alla fall Cool

frodig
0

Håller med, det där ser intressant ut. Det ser onekligen ut som att det är en hinna, en annan sorts täthet där.

majlar
0

Visst är det märkligt. Förstår inte hur det kunde bli sådär.Jag tittade på kamerainställningarna. Klockan var kvart i elva på förmiddagen och inga lampor var tända.

[Chakra]
0

majlar, får en speciell känsla när jag tittar på bilden. Har det varit en vägg där dörröppningen är nu?

(Jag fotar mycket, men gör det lätt för mig, och är inte bra på inställningar och såGlad men vet ju att konstiga saker kan uppstå.

majlar
0

Nej det är inget omgjort här. En vanlig hyreslägenhet.

[Chakra]
0

#9 Ok

Indiania
0

#0 Spännande bild Majlar! Har du haft besök månntro?

" Var nära naturen - var när dig själv "

majlar
0

Ja nåt märkligt är det.

Skogshumblan
0

Vilken grej! Ordet portal ploppar upp i min skalle så att det kan han varit en besökare som schwischa förbi låter inte helt tokigt.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Andina
0

Spännande bild, Majlar!

Ja, kanske är det så att du har besök! Intressant är det i alla fall att dörröppningen är "gräns" mellan det "klara" och det "suddiga"!

Den mer "jordiska" förklaringen jag kan tänka mig är att "ljusspeglingen"/-reflektionen från spegeln (? eller tavlan, eller vad det är) - på väggen längst till vänster i det bortre rummet - reflekteras i kameralinsen också….

Men jag är inte heller någon kameraexpert - så det kan vara en helt 'hejhoppsan-logik'… ;)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Joppo
0

Jag tror kortet ser ut som det gör på grund av att du tagit bilden med en relativt lång exponeringstid kombinerat med att blixten avfyrats. Då kan vissa delar i bilden bli "frysta" av ljuset från blixten, medan andra delar i bilden blir suddiga på grund av rörelseoskärpa och för att de inte träffas av blixtljuset.

Fotografer använder ibland tekniken för konstnärliga ändamål, till exempel för att fånga rörelse i en bild. Här finns en sida med ett gäng sådana bilder: http://forum.xcitefun.net/great-examples-of-slow-sync-flash-images-t43173.html

Fjäril
1

Jag tycker det ser ut som en sådan, som jag visuellt skapar som skydd vid vår entre. Ett "hölje" för att stänga ute sådant som inte ska vara där.

Nu är det säkert så, att det har "naturliga" förklaringar - men en häftig bild!

Sajtvärd på Övernaturligt