Healing iFokus

Healing

Etikett: healingmetoder
Läst 716 ggr
[skymningsaga]
0

Vilken healing gillar ni?

En liten fråga man kan undra över ibland.

Vad för healingstyp gillar du bäst?

Hur brukar du göra när du ger healing i den form du ger?

Berätta gärna om den healing som verkligen var otrolig för dig?

Finns det någon form av healing du e skeptisk mot, och anledning.

Jag gillar nog den "vanliga" standard healingen då man även ber universum vara med och sända.

Men är riktigt intresserad av karuna reiki då jag har dragits till det enda sen jag råkade se symbolerna. Det är väldigt stort karuna men när jag såg några symboler var det som om dessa kom till liv och jag började genast testa dem och några så levande symboler har jag tidigare ej stött på. Min master sa att om jag verkligen lär mig den traditionella reikin så ska han och jag ta en kurs i karuna till våren…det lugnade mig men kan inte säga att jag kan hålla mig borta.

Standard så brukar jag vialusera alla jag ska heala i en ring ….sen så kollar jag först vilka chakran som behöver fyllas och sen ger jag reiki dit jag blir vägledd och vägleds även till om en sbol kan förstärka något. Och går då från person till person.

En gång så var jag otroligt nere och jag hade varit trött i ett antal dagar. Så bad en vän skicka reiki. Jag var på jobbet. Och stod och satte varor på hyllor då det började kittlas så jag började skratta. Och blev så otroligt pigg och *horny* ett Chakra host host som jag har problem med. Denna var den tydlgiaste healing jag känt någonsin. Den var intensiv och sa poff.

För en tid sen så provade jag på Bars access. När jag var klar så vinglade jag och tyckte jag var otroligt smal m.m och var väldigt glad. Men dagen efter var baksmälla och mådde illa av alla energier som var på mig att jag bad änglarna ställa allt till rätta. Det tog 10 sekunder och allt kändes normalt igen. Hela min magkänsla sa NO NO NO. Någonting stämmer inte här. Detta ska du ej göra igen. Men blev ju väldigt fundersam redan när kvinnan som gav mig bars pratade om auratransplatation som om det vore världens bästa val.

[GunillaF]
0

Det finns en artikelserie om hur några av oss här på healingsajten arbetar. Kika på den.

Symboler, stenar och andra attiraljer använder vissa under healingen, men det är inte dessa saker som gör själva healingen, det är den universiala energin. Kanske dessa saker hjälper till (?) men jag använder inget sådant så jag ska inte uttala mig om det egentligen.

Healing kommer från universum, med hjälp av våra healingguider enl. mitt sätt att se det. Vi är kanal för den energin. Tar man från sin egen energi så blir man snabbt uttröttad och det är ju inte det som är meingen.