Healing iFokus

Healing

Etikettermeditationavslappning
Läst 1368 ggr
tarantella
0

Hejsan

Tassar runt här lite bland sidorna bla Healing, Insidan och Övernaturligt.  Ska ge mig till känna och inte bara läsa :).

Har precis börjat undersöka meditation och jobbat lite med chakran. Tänkte gå någon utbildning senare men just nu passar det inte i tiden.

Skrev i går på övernaturligt om en upplevelse jag hade i lördags efter jag försökt mig på lite meditation. När jag satt på balkongen fick jag en inlevelse att titta upp mot himlen och rakt mog mig kom två fjärilar (påfågelöga) dansades ner mot mig. Min reaktion var att vifta bort dom och sedan var dom putsväck fanns inte att finna någonstans. Känslan var att det var nått vacker och harmoniskt. Har en aning om att det var något sorts tecken men jag vet inte vad.

Har i dag kännt mig lite känslig, reagerat på saker som jag oftast annars inte ha gjort så jag fundera om jag kanske har nått Chakra öppet eller om jag övat för mycket, något tips vad jag ska göra förutom att vila några dagar?

Jag använder mig av Alice blommster droppar som jag vart pendlad till förra helgen på Ängladagen som Lotta anordnat.  Vet inte riktigt än om dom verkat förutom att jag sover mycket bättre och känt mig rätt lugn.

Jag det var lite om mig

erkabo
0

Namasté!! (=det gudomliga i mig hälsar å välkomnar det gudomliga i dig)

kul att du kom hit oxå! Efter att ha läst din upplevelse så var jag ju tvungen att titta i en bok som heter: DJURENS SPRÅK, utav Carina Solöga. Där står det om fjärilar: Dansa, måla, skapa, uttryck dig själv Min gåva till dig är att kreativt gestalta det du vill att andra ska se. "vi fjärilar bär på  drömmar, det är vi somförmedlar dem till dig. vill du leva din dröm här & nu? gör som vi. Dansa din dröm levande! " Med andra ord - sluta fundera - gör något kreativt utav dina idéer.

Jag själv är oxå ganska ny här o även när det gäller det andliga, spirituella mm. sen april går jag en underbar utbildning  - healerterapuet - i Ängelholm. Min mentor där heter Sanna Ghergetta o hon är väldigt kunnig, vis o "gossi". Kan varmt rekommendera hennes skola.  För inte så länge sedan var hon gäst här. Titta runt lite så hittar du henne säkert. Annars så kan du gå in på healerskolanskane.se. I samband med denna utbildning så har jag äntligen fått möjligheten att lära känna min  dolda förmåga att heala, att lita på mig själv att jag kan, äntligen fått möjligheten att se o höra min vägledare (fantastiskt!!!), förkovra mig i kristallernas värld osv osv allt detta tillsammans med Sanna o mina underbara kurskamrater. Nu skulle jag kunna skriva om ditt o datt i oändlighet men jag ska försöka stoppa här. Kram på dig //Erika

FiaH
0

Hej Tarantella och varmt välkommen hit, roligt att du vill dela med dig till oss om dina upplevelser, fortsätt gärna. Kram Fia

LisaL
0

Kul att du vill dela med dig av dina upplevelser. Det är fantastiskt att följa sin intution och verkligen "se" något. Jag håller med erkabo om att det säkert betyder något. Du kan också läsa här en artikel om totemdjur som du hittar under artiklar. Jag tror att djuren också talar till oss genom symboler. Kan du känna igen dig i det som erkabo skrev innan för då har du ju betydelsen där.

Mvh LisaL