Healing iFokus

Healing

Läst 1376 ggr
frodig
1

GodSöndag 26 aug

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon!

Nu är strax morgonkaffet färdigt här. Vaknade av att dimman låg i långa stråk över åkrarna och på himlen rosa fält och skyar.

Till slut gav jag upp sov/dvalaförsöken och gick ut och fångade en bild.

Jag hoppas ni sovit gott och vaknar till en bra söndag vad ni nu än tänker fylla den med Glad.

majlar
1

God morgon alla. Här är det ljumma vindar och lite sol.

Idag på morgonen är det full rulle. Mina två döttrar var på  50-tals fest igår och vi har varit barnvakt åt de tre minsta barnbarnen.

Så det var snigeljakt och spring i vattenpölar och blåsa såpbubblor. Till sist kom John Blund och alla tre slocknade som små ljus. I eftermiddag får morfar äran att gå på Cirkus med trollungarna.

Ha en fin dag alla och var rädda om varann

wellma
1

God Morgon på er !

Regn i mängder,grått och höstigt.Mysväder med andra ord.

Ha en fin dag på er Glad

Toyan
1

God morgon!

Vacker morgonbild frodig, jag har sovit gott och vaknat till regn.

Vilken fin bild på den lilla snigeln majlar, underbart med barnbarn och dom kan se till att hålla en igångGlad

Ha det gott alla healers!

powerofthebass
1

Godmorgon,  vaknade till åskan  härligt med åska tycker jag, så mysigt på något sätt

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

frodig
1

Godmorgon Majlar och Wellma och tack för morgonönskningarna!

Vilken härlig känsla du förmedlar med barnbarnen, barns härliga energi. Och snigelbilden, en riktig stilstudie.

Här har den trollska morgonen övergått i nått som liknar din beskrivning Wellma. Jag ska använda mitt gråväder till att sätta upp några hyllor, och få undan lite kartonger. Sen får vi se.

frodig
1

Godmorgon och tack Toyan! Härligt att du sovit gott, det brukar hjälpa regniga dagar.

Jag gillar också åska Power. Godmorgon på dig också. Det verkar som om vi också kan få lite åska här längre fram på dan. Det skulle kännas gött Glad.

Indiania
1

Godmorgon på er!

Solen skiner det är snabba väderväxlingar, nyss var det svart på himlen i norr skönt att det försvann för jag tycker inte om åskväder. Min yngsta dotter däremot älskar när det blixtrar och dundrar.

I dag finns det att göra inomhus, kantarellerna vi plockade i går skall rensas och frysas in.

#0 Vackert foto Frodig och din snigel är också fin Majlar.

Ha en fin söndag!Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

frodig
1

Tack Indiania!

Vilken lycka med alla kantrellerna Glad.

Fin dörr också. Den där kläppen blir jag sugen på att använda, jag tror jag visualiserar den och knackar på när jag mediterar nästa gång. Undrar var jag hamnar.

Indiania
1

#8 Denna dörren stod öppen in till slottskyrkan på Läckö! Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

[GunillaF]
1

God morgon

Åh vad härliga bilder det ligger i tråden idag! Tack!

Jag var iväg och strosade i skogen en stund igår i det härliga sensommarvädret. Satte mig en stund vid älvkanten och kände på kraften och energin.

Ha en riktigt bra dag vad ni än ska göra!Glad

Andina
1

Go'Morron allihop!

Och tack för helt ljuvliga bilder, allihop! Kyss Snigge Snigel är ju för söt, Majlar!

Grått och lite ruggigt här idag - och lite tung i huv'et idag känner jag, så jag vet inte om Tor är på väg hit också för att slå på trumman…  Älskar åskväder - men inte strömavbrotten, som i princip, "alltid" följer med åskan här.

Dags för tretåren - kanske piggnar huv'et till något då.

Ha en fin dag på er allihop - med vad än ni tar er för! Glad

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

frodig
1

Dags för förmiddagskaffet här Tungan ute, också en tretår kan man säga.

Va härligt Gunilla att du fick njuta av fint väder och älvens kraft. Vattnet fattas mig här nere i torrlagda plattlandet. Det ser så härligt ut där du sitter vid stranden.

Ligger ditt hus sist på linjen Andina? Det minns jag som ett säkert ställe att få strömavbrott på. Som om ÅskTor visste vart han skulle ta vägen och pang!

[GunillaF]
1

Hehehe… jag har visst laggt in samma bild idag som igår. Är jag förvirrad eller…?!Tungan ute

Kan ju bjuda på en annan också då, från min skogspromenad

frodig
1

Mums Glad!

[rore]
0

God eftermiddag på er alla!

Ingen sol i sikte, bara grått och blött och tur är väl kanske det. Så jag får nått gjort här hemmaTungan ute

frodig
0

haha, det finns alltid nått bra med alla väder, eller hur Rore, nu får vi saker gjorda inomhus både du och jag tror jag Skrattande.

[rore]
0

Jo men visst Frodig, så är det juSkrattande

[Chakra]
0

God Eftermiddag!

Så vackra bilderGladoch rolig läsning!

frodig
0

Åh, jag går så gärna den vägen Chakra, lite uppför backen och sen nerför in i framtiden.

[Chakra]
0

#19 …och när du kommer till mitt lilla hus får du lova att stanna och dricka en kopp kaffeGlad

Andina
0

#12 - Nej, mitt hus ligger inte sist på linjen. Men linjen är tillräckligt dålig ändå.. ;) 
Tor hittade hit med sin trumma -precis som mitt huvud varnade för - men tack och lov slog han lite försiktigt på trumman idag. För el har jag haft hela da'n.

Huvudvärken har kommit tillbax igen - så mer åska är nog på G…

Nå't bra med alla väder finns det! Idag regnar det 'elefanter' stundtals - så det har blivit lite inomhuspyssel och lite latmajande och lite kattkelande och lite pappislekande och lite annat kul… För mycket kul för alla 'måsten' som också väntar på uppmärksamhet, dock…

Önskar er alla en Goder Afton!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

frodig
0

#20 hehe, är det så nära? Då stannar jag promt och tar mig en pratstund och kaffepaus hos dig Skrattande!

Inomhuspyssel av flera olika slag hos dig alltså Andina, trevligt när man regnar inne ibland. Och alla måsten kunde väl Tor tagit hand om när han ändå var och hälsade på Tungan ute.

Det är trist med dåliga elledningar,men himla tur att du inte ligger sist iallafall. Jag minns som barn när blixtkulorna flög mellan kontakter och lampor, och man fick se till att man inte satt i skottgluggen.

God Afton på er allesammans!

Skogshumblan
1

God kväll i tråden.

Ljuvliga bilder! Tänk att få sitta där vid vattnet och finna ro, ströva i skogen och kika efter vad tuvorna bjuder eller strosa på vägen, fast löptokig som jag är skulle jag gärna ta ett gäng km på den vägen…

Har kommit hem, nattat  barn och ska snart natta mig själv.

Hoppas ni alla får sova gott och får en fin dag i morgon ifall vi inte ses innan ni går iväg till vad morgondagen har för er.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.