Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 455 ggr
frodig
1

Helande behövs i alla former

"Vi använder våra kor för att hela jorden". Så skriver Naturskyddsföreningen som rubrik på en hoppfull artikel om jordens resurser.

Så, att hela jorden pratas det ju mycket om. Och det behövs ju verkligen, på många sätt. Så alla sätt som hjälper till är bra förstås Glad.

Vårt samarbete med djuren för att skydda och bevara naturen är en stor resurs att ta vara på. Och som vi vet Gladsamarbete och lyhördhet ute i naturen och bland allt levande ger oss så mycket värdefull energi att fortsätta bruka till det bästa för oss alla tillsammans.

Här kommer artikeln hos Naturskyddsföreningen som handlar om Helande:

http://blogg.naturskyddsforeningen.se/redaktionen/2012/08/20/vi-anvander-vara-kor-for-att-hela-var-jord/

[GunillaF]
0

Tack Frodig.

Jag ska kolla din länk senare. Nu jobb!Glad

Skogshumblan
0

Så kloka och sanna ord frodig!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

wellma
0

Tack Frodig,instämmer med föregående inlägg så sant och klokt Cool

Indiania
0

Tack Frodig för sanna och kloka ord! Glad Skall läsa länken!

" Var nära naturen - var när dig själv "

frodig
2

Ja, va kul att ni samtycker Glad.

I sommar har jag sett naturbetande djur på flera olika ställen här i Sverige, och lika rätt och riktigt känns det varje gång.

I Sorsele betar korna utefter Vindelälven och håller sly borta.

I Ramsele betar både får och kor med kalvar utefter Faxälvens nipor och håller landskapet öppet där.

Och så i Härjedalen där träffade jag på kor, kvigor och kalvar som betar fritt ute i skogen med tillgång till åvatten. Dom har skällkor med sig så att man hör var dom går. Verkligen mysigt Glad.

Och allt det här köttet blir i sinom tid näringsrik och extra nyttig mat för oss. Extra nyttig eftersom djuren betat artegen föda.

Och den helande processen kan ticka på och fortsätta Kyss.

[Torahzen]
1

Ja och som det står i artikeln så betar många djur där det inte går att odla, så odling är inget alternativ.

frodig
0

Just precis ja, Torahzen Glad, var sak på sin bästa plats liksom.

Andina
0

Vilken härlig tråd, Frodig! Än har jag inte läst i länken (ska strax göra det) - men jag kan bara stämma in i dina ord!

"samarbete och lyhördhet ute i naturen och bland allt levande ger oss så mycket värdefull energi att fortsätta bruka till det bästa för oss alla tillsammans." Kyss

Det är healing!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

majlar
2

Ett stort steg i rätt riktning. Härligt att dom börjar inse, det som indianerna och en del andra folkslag alltid har vetat. Nämligen att allt man tar från moder jord måste man alltid ge något tillbaka.

Indiania
1

#9 Gillar ditt inlägg Majlar, så sant! Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

frodig
2

Goingar alla tre Andina, Majlar och Indiania Kyss. Klokgummor är ni allihopa, allihopa…

Och, man blir glad när man läser artikeln tycker jag.