Healing iFokus

Healing

Läst 1060 ggr
Andina
2

Go'Morron 23 augusti

Sitter med mitt morgonkaffe, lyssnar på kråkor och andra fåglar som vaknar upp nu och hälsar varandra go'morron. Det är så härligt att höra hur de faktiskt pratar med varandra på avstånd!

- Go'Morron - är du vaken än?
- Ja, jag vaknade nyss! Vad ska vi göra idag?
- Varför inte leta efter lite godis under sten och mossa?

Medan mina tankar planlöst fladdrar omkring och letar nå't gott att landa på…

• "Tankar och känslor är som små virus - de förökar sig med rasande fart. Om det kommer att bli ett gott humör-virus eller ett knorr-och-knot-virus, ja det avgör du själv."

(Ur Kund hos Kosmos)

Jag hoppas du landar mjukt när du återkommer från dina resor i natten och bär med dig ett härligt Må Gott-virus! Glad

pseudozizeeria maha

Photo: SXC / Makio Kusahara

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

powerofthebass
0

godmorgon  då har man lyckats sova cr 4 h i natt  jippi eller inte XD

hoppas ni andra  har e bra morgon

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Toyan
0

God morgon!

Tack för vacker bild och kloka ord AndinaGlad

Jobbigt när man inte får sova, har du möjlighet att vila en stund på dagen powerofthebass?

Här regnar och blåser, endast 12,7 grader, hösten är på väg.

Ha en fin dag alla healers.

wellma
0

God Morgon i Stugorna !

Gråmulet ooch regn,härlig text du bjuder på Andina.

Hoppas du får sova några timmar till Power.

Kaffet i koppen,datorn påslagen så nu ska här surfas och kollas lite trådar.

Ha en fin dag alla Glad

[GunillaF]
0

God morgon på er!

Härliga morgontankar du delar med dig av Andina och vilken fin bild!

Hoppas du får sova bättre till natten Power.

Regn hos Toyan o Wellma! Här skiner solen, men det är kallt i luften.

Ha en riktigt bra dag alla!Glad

[Chakra]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon!

#0 Fina ord och vacker bild!

Min timjanplanta har vuxit sig stor över sommaren…

Ha en jättebra dag!

JohannaEkroth
1

Gomorron alla goa! Kyss

Mulet här hos mig, regnat men just nu uppehåll. Blir långresa på moppen snart… Hoppas att mötet jag ska på inbringar mig lite ro.

Igår var nära att jag avslutade mitt liv. Jag sa farväl till mina vänner. Jo jag vet att detta är ett öppet forum, behöver inte varna mig, för jag är gammal i går'n.

Tänk er noga för vad ni säger, ni vet inte hur människor mår som ni kommunicerar med eller om över nätet; era ord kan vara skillnaden mellan liv och död. Ville bara säga detta. Tänkte på det mycket igår. Man vill ju inte vara orsak till att någon annan har tagit sitt liv…

Jag har fått höra det. Att en person försökte ta livet av sig p.g.a. mig, och det går aldrig ur. Det och mycket annat.

Skrev en dikt igår för att få ur mig saker. Skriver dikter när jag är ledsen…

Jag mot resten

När jag verkligen behöver
finns ingen där för mej
jag är alldeles allena
är ni rädd för mig, säj?

Mina ord betyder ingenting
sanningen är inte min vän
jag pratar och skriver och ber
men verkliga svar får jag inte igen

Folk tror jag pratar strunt
sprida osanning och manipulera
att jag är lagd så av naturen
vem är du att fantisera?

Det fanns en tid
när jag var omtänksam och stark
jag var glad och trygg
och stod med fötterna på stadig mark

I ett års tid
har denna mobbning hållit på
att det bara är starka jag
gör väl ingenting då?

Hon klarar ju det
för hon står ju pall
ingenting skulle knäcka henne
inte ens en vinternatt så kall

Undras hur mycket skit
hon klarar av att ta
när kommer hon att bryta ihop
äh, skit ska ju skit ha

Har hon inte givit upp än
och kroknat och dött
just en kul leksak det här
den tåligaste jag mött

Jag mår bra av det här
självkänslan ökar och självförtroendet gror
att det är på någon annans bekostnad
berör inte mina skor

De hackar på mig
sprider lögner och påhopp ger
jag känner mig ganska misslyckad nu
och orkar nog inget mer.

22/8-2012

Men se,
jag lever så idag
vad kan denna dagen ha att ge?

Hoppas ni får en bra dag! Kyss

Skicka gärna lite healing om ni känner för.

Jag ska resa mig och gå stolt och stark ur detta. Första spadtaget är redan satt.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

frodig
0

Godmorgon, och Tack Andina för dina fina tankar du delar med dig till oss Kyss!

Dom första tankarna som smyger sig fram när man vaknar är ofta fantastiska tycker jag. En klokskatt att ösa ur liksom.

Och så upplevelserna därtill i just den stunden, inga dåliga gåvor vi får från världsalltet, eller vårt innersta, eller vad vi nu vill kalla det Glad.

Och dom där små trevliga djursignalerna, dom gillar jag ockå att omformulera till människospråk.

Regn här, men jag ska strax ut i förrådet och böka runt. Nu ska där röjas minsann! Och skänk mig nu gärna ett peppande tillrop. För nu måste det hårdgranskas där ute.

Gott att du har sol hos dig Gunilla, såg det på yr nyss. Jag brukar titta runt ibland hur det ser ut runt om i landet där det finns vänner och släktingar.

Och så du Power, jag håller med dom andra, hoppas du kan vila nån timme under dagen. Fyra timmars sömn på natten är ju inte tillräckligt. Så ge dig själv lite healing och vila dig senare på dan tycker jag Kyss.

Lycka till med er torsdag nu alla fina här inne!

Indiania
0

Godmorgon alla!

#0 Tack för fina tankar och så fin bild!Kyss

#1 Kanske du kan ta dig en slummer under dagen Power!

#5 Vilken härlig timjanplanta Chakra!

Nu är det dags för kaffe!

Det är sol ute i dag, skickar sol till er som har regn!

Ha en fin dag! Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

[GunillaF]
2

#6 Höstlegenden, du skriver bl.a.

"….Tänk er noga för vad ni säger, ni vet inte hur människor mår som ni kommunicerar med eller om över nätet; era ord kan vara skillnaden mellan liv och död. Ville bara säga detta"…..

Med tanke på att du skriver detta på Healingsajten så får jag en liten oroskänsla att du menar att just vi eller någon härinne inte tänker på vad den säger/skriver.

Om du riktar det till någon speciell härinne, så försök att ta det med den personen så inte alla får taskiga vibbar och funderingar på om det är just h_n som inte tänker på vad den säger/skriver.

Att gå med självmordstankar är inte bra. Om du gör det så vill jag rekomendera att du ringer direkt och ber att få tala med någon professionell om hur du mår.

Du skriver: …Jag har fått höra det. Att en person försökte ta livet av sig p.g.a. mig, och det går aldrig ur….

Kan förstå att det är svårt att få det ur tankarna. Men varför vill du göra likadant då? Du ville ta ditt liv igår för något hade använt fel ord mot dig. Då tänker och gör du ju precis likadant!

Tänk er noga för vad ni säger, ni vet inte hur människor mår som ni kommunicerar med eller om över nätet; era ord kan vara skillnaden mellan liv och död.

Jag och de flesta med mig skriver så som de människor vi är. Jag är rak, någon annan skriver sina ord inlindade i helheten osv. I min värld så är det inte bara skrivarens ansvar när den gör en text, det är även upp till läsarens att förstå hur skribenten menar.

Vi tolkar in mycket av våra egna känslor och vårt sinnestillstånd just för tillfället när vi läser andras texter.

Så jag tycker att om det inte är rena rama oförskämdheter som skrivs, så är ansvaret lika stort på läsaren som på den som skriver orden.

Men på Healingsajten accepteras inga dumheter, skitsnack eller oförskämdheter så jag tror inte att någon härifrån skrivit något dumt och taskigt till dig.

Ta det i PM med vederbörande.

Styrkekram till dig.

Skogshumblan
0

God morgon alla. Har läst alla inlägg men orkar inte skriva personliga små rader till er alla. Power , hoppas du får sova lite under dagen eller så. Höstlegend, otroligt kloka ord du fått erfara. Din dikt var så fint skriven. Jag känner igen mig i det du skriver om så ifall det är hjälp finns det fler som oss. Här är tyst och lugnt. Barnen är på sina förskolor och skolor, maken på jobb. Tänkte försöka hitta det där ordningssinnet vi jungfrur visst ska ha … Men först lite kaffe! Ha en fin dag!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

powerofthebass
0

godag dagen blev toppen fast jag inte har sovit, då ska vi se om man inte klarar att träna lite  om en stund efter denna  dag

**_

JohannaEkroth
1

Åh Gunilla, det var inte så jag menade. Inte till någon särskild alls här utan rent allmänt.

Om man blir så mobbad och förtalad att man inte orkar längre utan vill ta sitt liv… Om man har försökt att få de som håller på, att sluta utan att de bryr sig, vem är den skyldige då om den mobbade begår självmord? Ska den som mår dåligt och blir trampad på ända ner till fotknölarna ta hänsyn till mobbarna och fortsätta leva sitt liv?

Jag hade ingen baktanke med vad jag skrev. Inget illa menat..! Det skrev jag väl? Att jag tänkte på det mycket igår, att man inte vill vara orsak till någon som har tagit sitt liv.. Därför man alltid ska tänka på vad man säger till folk, rent allmänt då. Mer som dagens tanke liksom…

Proffisionella kan inte göra någonting åt mitt mående, ja kanske polisen då, i så fall. Jag mår bra bara folk behandlar mig som jag är värd att bli behandlad… Jag har inte gjort någonting dumt. Men jag har fätt nog nu, så polisen kanske är rätt ställe att besöka.

En person ringde mig igår här ifrån iFokus-nätverket. Och läser du det här, så kommer jag aldrig att glömma vad du gjorde för mig igår…Kyss

[GunillaF]
2

#12 Om det är så att någon är så himla dum och taskig att det är polissak så tycker jag definitivt att du ska gå till polisen!!!

Du är skyldig dig själv att må bra!

Vad bra att du fick hjälp av någon från iFokus igår! Du ser, det finns goda människor också.

powerofthebass
2

#12 säger som #13.

har själv blivit utsatt för internet mobbing  för längesedan, men det blev ingen polissak av det , lunarstorm fixade det dereckt  . vilket hjälpte, men kommer nog aldrig glöma det.

man måste bara våga kämpa lyssna inte på negatoiva komentarer.

**_

Andina
1

Nyss hemkommen och har många trådar att försöka läsa ikapp (som jag inte hunnit med under senaste veckan).

Power - Jag har inte heller fått många timmars sömn, men å andra sidan är jag van vid att det blir så, titt som oftast. Kan se, att din dag blev toppenbra ändå - Grattis till det! Härligt att läsa! Glad

Toyan - Näääee… även om hösten är underbar så hoppas jag att den dröjer till slutet av november och se'n kan det bli vinter kring jul och nyår - och därefter våååår… Flört

Wellma - Surfa lugnt, ha kul! Glad

GunillaF - Härligt med sol (det har vi 'välsignats med' mycket här i sommar)… Undrar vad som menas med "kallt i luften" hos dig (vet ju att det kan vara uschligt kallt hos dig ibland…)? Här har vi 15-17 grader idag - det är lite svalt…

Chakra - Jaha…? Är det sååå en timjanplanta ska se ut….? Min ser redigt mycket tröttare ut!  Stackarn, jag har inte gett den tillräckligt med kärlek… Skäms

Höstlegenden - Jag ser att du fått bra råd och respons på dina ord, och jag kan bara hålla med vad som skrivits. Och visst måste vi alla tänka lite på hur vi uttrycker oss ibland, särskilt om känslorna spelar spratt med oss. Samtidigt är vi alla människor en varelse med känslor - så det är bra att vara medveten om sina egna reaktioner, både när man skriver och läser. Men det är också viktigt att vi får uttrycka vad vi känner - så länge det görs med respekt för andra och en själv. Jag hoppas du bygger vidare på din självrespekt och gör allt för att du ska må bra! För som redan sagts, det är du "skyldig" dig själv. Istället för att ta till dig det som du vet är fel och inte bra för dig!

Frodig - En tossa till, ser jag! Flört Som lägger ord i mun/huvud på våra kära vänner djuren! Ja - det är märkligt, så nattmänniska jag än har varit, så är det på morgonkvisten kreativiteten får fart! Antagligen för att jag inte bromsar upp det med min hjärnas logiska resonemang…

Indiania - Tack! Solen har 'gluttat' in lite då och då under dagen. Men nu 'regnar det elefanter'! Förvånad

Skogshumblan - Jag tycker det låter som att du har ett bra ordningssinne, jag! Först kaffe! Se'n resten… Min syster är Jungfru - och det finns ett mått av ordningssinne hos henne… men kanske inte på det sätt som man tänker när man hör "ordningssinne"… Men koll har hon! Flört

Ha en god afton på er allesammans! Glad

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

JohannaEkroth
0

Tack! Kyss

Skogshumblan
0

#15 Haha ja då är din syster i gott sällskap av mig. Stökigt men jag vet vad de viktiga grejerna är - oftast ;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

frodig
0

Puh, just inkommen från förrådsarbetet, men nu är det klart, och jag är så lättad Glad.

Det där med ordningssinne hos jungfrur har jag också hört om, och tycker precis det stämmer att jungfruns ordningssinne är av en alldeles speciell sort.

Och du Andina, morgonen är för mig bästa friflödestiden Glad, därför gillar jag inte när jag måste avbryta mina kreativa flöden och gå in i krasst världsliga ting för tidigt på morgonen.

Haha - Fria Morgnar åt Alla - hör jag nu ropen skalla Skrattande!