Healing
När jag ger healing så brukar personerna bli väldigt avslappnade. Men nu har jag märkt att vissa somnar under behandlingen. Behöver dom mer healing och tar healingen mer på djupet när dom sover?? Eller är jag helt fel ute nu. Vad har ni andra för tankar när personer somnar under healingen???

Ju mer avslappnad en kund är desto mer mottagliga är de för healingenergierna.

Så som jag lärt i TuiNa så stänger en person av när han/hon somnar. Klienten och kroppen säger ifrån att detta vill dom inte vara med om att det kan bli för tungt, för känslomässigt tex. Det är lättare att somna än att ta kontakt med sig själv eller sin kropp. För mig är det inget positivt att klienten somnar för då är frågan om klienten vekligen vill ha en hjälpande behandling. Eftersom när hon/han somnar så får dom inte den kontakten med sig själva som jag strävar efter att de ska finna.
Hoppas du förstår mig hur jag menar.
Mvh LisaL

Eftersom ren reiki aldrig kan gå fel så spelar det ingen roll utom vid tillfällen då man behöver samarbeta med kunden under behandlingen.

Jag kan bara gå till mig själv. Jag är sån som "sätter upp en mur" o är svår att nå… men ju mer jag kopplar av och ju mer trygg är jag o kan ta till mig det som händer… Så när jag är så avslappnar att jag nästan somnar eller somnar så känner jag att det är bättre.
Så kan inte det bero lite på personen också… bara en liten tanke.
*ler* Jag har fått 5 st distanshealingar, en per vecka och sist så glömde jag bort det. Helt plötsligt blev jag otroligt loj och sömnig..fattade ingenting, men sen visade det sig att det var just då jag fick healing…. :-)