Healing iFokus

Healing

Etikettenergier
Läst 1196 ggr
powerofthebass
2012-08-18 15:30
0

Walnötsträdet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

som jag lovade andina för några dager sedan så kommer en bild på trädet nu..

ett av tre träd

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

plutopellis
2012-08-18 15:33
1

Åh! Underbart att plantera träd. För mig är det något viktigt. Gav bort träd i bröllopspresent för tycker det är något vackert att plantera ett träd tillsammans :) magiskt…

majlar
2012-08-18 15:49
3

Va sött. Du får skicka mer bilder senare så vi får följa ditt lilla träd.

För ca 30 år sedan satte min äldsta son en ekplanta i skogen mitt emot där vi bodde då. Jag brukar gå förbi där ibland och gå in och titta till trädet. Det är inte så stort, men det växer och frodas. Det har to.m klarat en slyröjning, gissa om jag blev nervös när jag såg att dom hade varit där. Men si, där stod det allt kvar bland allt sly som dom hade röjt, och bippade med bladen till hälsning.

Lite Off Topic.

Indiania
2012-08-18 17:18
1

Vilken fin planta Power, det skall bli roligt att följa och se hur ditt träd växer! Glad

#2Majlar vilken gullig berättelse och vad härligt att trädet fått vara i fred!

" Var nära naturen - var när dig själv "

frodig
2012-08-19 12:17
1

Glad se där, Power! Gissar att det är en fin känsla att plantera ett träd. Jag har aldrig gjort det. Hoppas nu väder och vind tar gott hand om ditt lilla valnötsträd.

Och vilken vacker berättelse om din sons ek Majlar. Kanske ett foto på den också nån gång framöver.

powerofthebass
2012-08-19 12:22
0

kommer nog upp bilder på de andra walnötsträden med    ska bara ta mig tid tilla tt fixa de till datan

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

[GunillaF]
2012-08-19 12:28
1

Kul Power! Ska bli intressant att se hur mycket det vuxit till nästa sommar!

Andina
2012-08-20 10:14
0

Åh, vad roligt Power! Tack för att vi får se ditt valnötsträd! Verkligen spännande. Jag hoppas också att vi får följa dina träd på deras vandring uppåt himlen!

Mysig berättelse om din ek, Majlar! Utan att vi alltid tänker på det, så är vi ofta väldigt nära kopplade till våra träd - det finns ett "band" mellan oss.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing