Healing iFokus

Healing

Etikettermeditationavslappning
Läst 1444 ggr
powerofthebass
2012-08-15 10:29
1

Mediation

Läs denna och säg vad ni tycker.

k'änner själv att jag mår lite bättre efter jag tog mig tid att skriva den.

ha en underbar dag mina fina vänner, ni gör mörka dagar ljusa..

@font-face { font-family: "Cambria"; }p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal { margin: 0cm 0cm 0.0001pt; font-size: 12pt; font-family: "Times New Roman"; }div.Section1 { page: Section1; }

Meditiation

Grund…

Sätt dig bekvämt, rak i rygg  och blunda.

Andas nu  långsamt.

När du andas i räkna till 5 och andas  ut.

Gör om detta 3 gånger.

Sen andas du in och räknar till 10 andas ut.

Andas nu in ljus när du andas ut släpper du ut alla spänningar.

Andas in ljus  och kärlek, andas ut det du inte vill ha i dit liv.

Känn hur du fylls av energi från jorden, energi som går genom fötterna , vidare upp mot hjässan.  Låt den rena energin gå genom dig och rena.

Känn hur en pelare av energi sträcka sig från hjässan och ut i  uneversum.

Känn hur unevesum tar hand om det du inte vill ha kvar i ditt liv.

Låt nu uneversum fylla dig med värme  och ny energi .

Låt dig nu sätta dig i din inre trädgård, lutande mot ett träd , hur ser trädet ut ?

Stort starkt, är det skadat. Ge trädet kärlek och värme. När du sitter vid trädet och blickar ser du en regnbåge forma sig, som sträcker sig mot dig.

Du sitter  och blickar mot regnbågen  som kommer närmre, låt alla regnbågen ge dig värme med alla renande färger .

En färg för varje chaktra.

Låt dig nu följa regnbåge, vandra upp längs n väg av färger.

Blicka ut över ditt inre , vad ser du ?.

Fortsätt att vandra  upp  mot molnen.

När du väl är uppe i molnen hur känner du dig?

Se nu ett slott ta form, gå mot porten , där du möts av din guide. Prata med din guid, be om att få se hur slottet ser ut.

När du vandrar  i slottets alla rum , hur ser det då ut, rent , stökigt hur känner du dig.

Vart går tankarna. Vandra nu mot ett bord   som står i mitten av rummet du är  i.

Vad ser du på för föremål på bordet. Ta upp det håll i det, känn om föremålet har något att berätta för dig , kanse du får något sagt om din framtid .

Följ nu din guide mot dörren som leder till regnbågen, tacka för den vägledning du nu har fått och stäng dörren.

Vandra längs regnbåge ner mot din trädgård,  vad är det för känslor du har när du vandrar ifrån slottet . vandra sakta ner för regnbågen när du har nått  din trädgård , tacka regnbågen för all hjälp. Sätt dig mot trädet igen och andas in lugnt.

Börjar nu långsamt att  ta dig tillbaka. Andas ,rör på benen. När du är redå öppna ögonen .

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

[GunillaF]
2012-08-15 10:53
2

Det låter bra Power.

Du kan använda dig av samma tillvägagångssätt och sätta dig ner på regnbåden, i slottet eller vad du bestämmer dig för och be någon/några nära och kära från andevärlden komma och göra dig sällskap.

Eller när du kommer in genom dörren, be din vägledare eller healingguid komma och göra dig sällskap. Men be bara en av dem i taget att komma så ni får möjlighet att lära känna varandra. Glad

powerofthebass
2012-08-15 11:16
1

tack gunilla

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Andina
2012-08-15 11:21
2

Det låter ju som en jättebra meditation, Power! Jag förstår att du känner dig i mer harmoni när du gör den (för även när du skriver ner meditationen, så är du 'mitt i' den). 
Det låter också härligt att resa/vandra utmed Regnbågen!

Braiga tips från dig också, Gunilla!

Glad

Ha en underbar dag du också, Power!
Och minns att även du lyser upp mörker!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing