Healing iFokus

Healing

Läst 1163 ggr
angelhead
0

Healing Posttraumatiskt Stressyndrom

Hej!

En människa som jag står väldigt nära mår psykiskt dåligt pga händelser (övergrepp) när personen ifråga var barn. Detta gör att han i vuxen ålder fått svårt med närhet och att knyta an till andra människor. ibland så till den grad att han drar sig undan helt i sin "bubbla" och flyr från de som bryr sig om honom. Han har stark ångest inför allt som har med närhet och kärlek att göra, trots att kärleken i sig har en läkande kraft. Min önskan är att han skall få må bättre och känna tillit och ta emot det stöd jag vill ge.

Kan någon tänka sig att sända healing som dämpar hans rädslor och panikångest?

korseett
0

har han själv gett sitt tillstånd till healing?

[walkinbeauti]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Fin omtanke av dig för din väns räkning.Är han öppen själv och vill ta emot och ger sitt samtycke så självklart ska jag skicka healing Glad

[GunillaF]
0

#0 Jag ställer samma fråga som #1korseett.

Har han bett om healing själv? Om inte så kanske du ska fråga honom. Vi skickar till de som gett tillstånd själva och om det ligger inom ramen för det vi får skicka till

angelhead
0

Hej, tyvärr kan jag inte fråga vederbörande just nu… förstår att ni inte kan skicka, men sänd då istället goda tankar och ljus, det är bättre än inget.

(Tyvärr vet jag inte hur man raderar ett inlägg, annars hade jag tagit bort det.)

Tack!

korseett
0

vi skickar goda tankar till honom

angelhead
0

Tackar för det!

[GunillaF]
0

Goda och kärleksfulla tankar får han av mig också! Glad

Indiania
0

Här kommer mera kärleksfulla och goda tankar!

" Var nära naturen - var när dig själv "

majlar
0

Här kommer mer kärlek och ljus. Kram

angelhead
0

Tack från djupet av mitt hjärta.

angelhead
0

NU, först sedan några månader tillbaka, har vederbörande själv uttryckligen bett om omedelbar hjälp och önskar healing av de som vill ge!

Tack på förhand!!!

Andina
0

Angelhead - det är ett stort steg, att din vän nu själv ber om hjälp. Då har han tagit ett stort steg för hans eget välmående och självhealing!

Jag sänder till din vän under eftermiddagen, någonstans kring 14-15. Det vore bra om jag kan få hans förnamn eller så - men inte nödvändigt (det bara 'underlättar' för 'kopplingen till honom').

Nu önskar vi honom all Lycka till på vägen till sin inre healing!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[GunillaF]
0

Verkligen ett stort steg… Säger som Andina. Ett namn på din vän underlättar.

[rore]
0

Härligt att din vän vaknat och vill ta emot hjälp,,, för att läkas. Jag vill också tipsa om AcA. En självhjälpsgrupp som finns utspridd i världen och även här hemma.

Googla vettja och se vad det väcker inombords.

tarotlasse
0

Hej vid en sådan här diagnos skulle jag vara väldigt försiktig med att skicka healing  detta är ett typ fall där vi har fått lära oss att hänvisa personen till ordinarie sjukvård.

Just vid sådan här händelser kan healingen lyfta upp dessa traumatiska händelser till ytan och det kan vara oerhört jobbigt och kan orsaka en ännu värre kris för personen en vad det var innan.

Så  det kan faktiskt fövärra situationen om inte personen har rätt hjälp runt sig och har ngn proffesionell som den kan prata med om det som dyker upp saker till ytan.

Jag skulle aldrig själv gett mig på en sådan här sak och inte heller ngt vi ska göra.

Möjligen skulle jag kunna tänka mig att ge en person med en sådan diagnos healing i samband med att personen ska träffa sin psykolog eller samtals terapueft i anslutning till healing behandlingen.

För healingen kan få upp så svåra saker ur det undermedvetna så att dom kan vara svåra att hantera och då är annan hjälp nödvändig om man inte ska fövärra situationen.

Men en kombination av Healingen och den ordinarie vården skulle nog kunna ge ett väldigt bra resultat.

Men enbart Healing i detta fall skulle jag inte rekomendera.

Lasse

angelhead
0

Jag förstår, tack för all hjälp oavsett! Personen ifråga har professionell hjälp av psykolog också, vill jag tillägga.