På tal om Energier
Så tycker jag det är lite mysigt att känna in olika djurs energier.Vi är ofta van att känna in människor men kanske inte lika ofta vi gör det med djuren.
Mowglii och Goliat var två kattbröder som blev 17 år respektive 17 år 8 mån och 2 v.Goliat som blev äldst hade en enorm energi medan Mowglii hans tvillingbror inte alls hade samma.
Det som var väldigt festligt med Goliats energier var att han kunde ligga en bra bit från mig men man kände kattens värme på ett par meters avstånd.
Det är sällan jag känt detta med mina katter,att man känner deras värme när dom finns intill men på sånt avstånd som ett par meter då har man en enormt kraftfull energi och Aura.
Nu har jag Noah som är dryga året och samma med honom man kan på ett par meters avstånd avgöra när han kommer in i ett rum utan att ens se vem som kommer bara genom denna stråle av värme som katten avger.
Dom andra tre måste jag ha närmare mig för att känna men både Goliat och nu Noah avger denna kraftfulla energi.
Äch har väl inget direkt syfte med tråden utan bara småpratar lite med er om alla underbara energier som våra djur delar med sig av.
Kram på er nu ska jag gå och gosa med liten Noah en stund
Tassar snabbt in och ut, så att jag inte missar att läsa tråden igen! Jag älskar "!energimedvetenhet"!
Jag har inte medvetet känt av mina djurs energier på långa avstånd, inte 'energimässigt' i alla fall - men däremot har jag ju känt av deras energier genom energikommunikation/telepati (men där gäller ju inga avstånd över huvud taget i princip. ;) ).
Att du känner av deras energier på så mycket längre avstånd kan, kan, kan ha att göra med att deras energier 'svänger grövre' än dina egna energier. Det är lättare att känna av någons energi som har grövre frekvens än ens egna. Energier som svänger likt ens egna eller har en högre svängningsfrekvens, är svårare att känna av.
Kan jämföras med bastoner och diskanttoner (ljudfrekvenser som svänger) - bastonerna hörs långt vidare ut i nejden än en diskantton. (Tänk bara på när nå'n granne haft fest - det är bastonerna som tränger igenom mest.)
De' va mina tankegångar… och jag som skulle ut snabbt… Men nu så, nu tassar jag vidare. ;))
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Ja, att dom har olika energier känner jag också igen från mina katter. Jag har aldrig behövt titta vem som har varit var utan det har jag vetat utifrån den energi dom sänt ut.
Också om dom velat mig något eller bara velat gå till matskålen, t.ex när dom kommit in. Om dom legat och sovit någonstans har jag alltid vetat om det utan att titta efter, osv.
Jag skulle kunna tänka mig att beskriva det fenomenet både som värmeutstrålning och som frekvensskillnader.
Jag är ju väldigt svag för allt prat om frekvenser så det landar gott i mig
.
Och värmen från våra kattvänner är ju också så påtaglig tycker jag. Mina två har utstrålat värme på olika sätt bara
.
Kul att du tog upp det hela Wolfheike!
Jag gissar att det är fler som har erfarenheter av det här.
Nu blir det ut här också. Hittills har jag gått mellan tvättstugan, datorn och dammsugaren, men nu får alla apparater vila en stund
.