Plats beskydd
Då min son är iväg med ca 600 andra ungdomar på ett politiskt läger så är det ju svårt att inte tankarna svävar iväg till fjolårets fruktansvärda händelser i Norge. Jag försöker och försöker att tänka att det ska gå bra och att ingenting kommer att hända, men den där lilla knuten i magen vill inte riktigt ge sig iväg.
Vet inte om det är möjligt men kan man "pre-heala" en plats för att skydda? Om det är möjligt så skulle jag bli oerhört tacksam för stödet!!
Ha en underbar (om än regnig…) torsdag :)
Du kan alltid sända healingenergier till en plats - det gör bara gott! Fyll gärna hela området med din kärlek och ditt ljus, i tanken!
Jag tror också att du behöver heala dig själv lite också, mot din oro. Så gå gärna ut i naturen och gör dig av med oro och andra tunga energier som du inte mår bra utav och be moder jord fylla dig med sin trygga och varma energi!
Massera mage och solarplexus med mjuka, lugna cirkelrörelser. Då hjälper du kroppen till avslappning rent fysiskt, och när kroppen slappnar av, slappnar de inre ickefysiska spänningarna av också.
Jag förstår dina tankegångar och hur de skapar mer oro i kroppen! Men det 'viktiga' är att de (oron och rädslorna) inte får greppa taget om dig och styra dig.
Jag tror din son får en härlig tid på lägret! 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Jag tror att du har rätt - jag har faktiskt varit på väg ut i skogen med en liten korg ett tag nu men det har liksom inte blivit av. Kanske behöver göra det nu!!
Känner faktiskt just nu att det bubblar i kroppen och den vill ut bums!
Jag ska försöka påverka det jag kan och släppa det andra. Det är ju det rådet jag skulle ge någon annan….
Tack för rådet om mag-massagen. Ska pröva det!
Kram
…och ja jag tror också att han får en härlig tid på lägret!!!!! 
Ja, bra, lyssna till kroppen! Ut i skogen med dig!
Andas ut oro och det som du inte vill ha i kroppen, ut till Moder Jord (för henne är de tunga energierna "godis"). Be henne se'n om hennes varma, lätta energier - och hjälp till att dra in dem i kroppen med din inandning.
Ha en god och härlig stund i Skogen! Kram!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Tack Andina, jag bara ler när jag får såna direktiv - Ut i skogen med dig! Jajamensan ska bli 
jag ler med dig Healing-mammut, hon är go "den däringa" Andina och ger bra råd. Hoppas du fick en bra stund i skogen igår.
En annan detalj som jag själv använt när jag varit orolig för mina söner t.ex, är att gå in i oron och känna den liksom från sin insida, och sen länka samman mig med dom hjälpande energierna och be om hjälp att fylla utrymmet med lugn och tillförsikt istället.
#6 Mmm det låter ju som en bra tanke, jag är bara inte så bra på det här ännu - jag är lärling..:) Men jag brukar prata förnuft med mig själv ibland (som igår) och fråga mig själv om jag hjälper till genom att oroa mig eller om det som ev sker gör det ändå och om det kanske inte vore bättre om jag fokuserade på det jag kan påverka istället?… Och ja - svaret vet man ju redan innan! Men jag måste liksom skälla på mig ibland sådär som Pippi Långstrump gör när hon säger åt sig att gå och lägga sig! Och sen gick jag ju enligt order ut i skogen och det lättade mycket!!
Tack för fina råd och för era varma tankar kring min oro. Jag ska faktiskt försöka - kanske i samband med meditation?
Kram på er