Pelvic, Svadhisthana Chakra blockering
Pelvic, Svadhisthana Chakra blockering:
En väninna till mig har en guru i Indien som hon talar med nästan dagligen och en medicinman/healer här i Genève som kommer och renar hennes butik och hem etc…
Hon är själv Indiska och allt kretsar runt om vem som satt en "spell" eller ett ont öga eller gjort svart magi mot henne.
Jag har lyssnat och vägleder sà gott jag kan henne mot ljuset. Men än en gàng ser jag hur en positiv energi förvrids utav de som vill ha makt till nàgot negativt.
Hon är helt beroende utav dessa männisor.
I hennes "show room"/butik kännde även jag utav en "being" men vad som för dem var en "lost soul" var för mig hennes guide etc. Inga negativa energier alls men i hennes och gurun/healerns ögon blev det ett problem att reglera och hon fick instruktioner att àka hela vägen till Notre Dame i Paris för att be i kyrkan för denna lost soul… och det gjorde hon!
Värst - hon hade inte haft sexuellt umgänge under en längre tid och kännde sig blockerad. Deras ràd… ha sex med nàgon för att öppna upp sig och naturligtvis gjorde hon detta. Detta är inte klokt sa jag och blev arg över ràdet de gett henne. Jag fràgade henne hur hon kännt sig efteràt och svaret blev naturligtvis - tom. Jag förklarade att det finns yoga övningar att göra och om hon inte ville ha samlag utanför en relation kanske det bara var sà att hon inte träffar nàgon som hon känt en fysisk dragning till.
En Schweiziska àkte till Indien - Tibetankskt buddhist tempel och kom tillbaka och var rädd för att meditera… för demonerna som attackerade henne dà…
Inte allt som kommer fràn Indien är "rent" och att ha samlag med vem som helst för att öppna upp det andra chakrat! Är det bara jag som undrar?
Näe, det är inte bara du som undrar - eller reagerar!
Jag tycker det är sorgligt när människor gör sig så beroende av någon annan - och särskilt om de upplyfts till gurus. Din väninna borde få hjälp med att lyssna till sitt eget inre och lita till sig själv, istället för att lägga all tillit till andra, utanför henne själv! Det vore en väg som skulle göra henne gott, tror jag, att jobba på självkänsla och självaktning.
Kanske är hon känslig och känner av en hel del från "Bortom" - men jag upplever att det som styr henne mest, är Rädslor! Rädslorna gör att hon tolkar det hon upplever som negativt/farligt, rädslor gör att hon söker trygghet hos de hon tror "är bättre" än henne själv.
Rädslor - som är grundade i hennes barndom…
Jag hoppas att hon vågar börja lita till sina egna känslor! Ingen är bättre än hon själv och ingen ska man 'se upp till och följa'! Så ser jag det. Jag kan vara imponerad och uppskatta människor - men upphöja dem till något högre än jag själv - det är fel, enligt mitt sätt att se det!
För vad jag egentligen gör då är, att förminska mig själv!!!
Klart att hon känner sig tom efter det rådet hon fått! Och vilket råd! 
Jag önskar henne all lycka till med att 'bygga upp sig själv och sin egen självtillit'!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Tack Andina,
Jag försöker vägleda till ett självtillit och självtänkande… Det finns sà mycket "svartjobb" i mellanöstern och Indien att man nästan blir rädd.
Och rent generellt sett är det lättare att säga att den relationen eller affären inte funderade för att nàgàn blockerat den/det med svart magi.
Att ta eget ansvar för sitt eget liv är första steget..
Det jag undrar över, har hon betalat för de här råden.

Visst blir man nedslagen när man läser hur andra blir beroende av dessa gurus/lärare som inte försöker hjälpa dem till att växa i sig själva utan tar över deras liv istället
. Kanske till och med göder rädslorna…
Vilket jäkla råd, att ha sex med en okänd person
. Hur upplyst är man då??? Där om någonstans borde väl en liten klocka ringt i henne.
Jag hoppas verkligen att din väninna vaknar upp och tar kommandot över sitt liv igen. Tur ändå att hon har dig som en motpol, en vacker dag kanske det trillar igenom. Det måste vara jobbigt att stå bredvid och försöka nå fram…
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Hej Majlar och Elpida,
Hon betalar men har svàrt att erkänna och jag pushar inte. Hennae svar till mig var att hon bara betalar CHF150/gàng till Healern och ingenting till "India" men att de skulle tjäna bra mycket mer fràn nàgon annan med alla de timmar de ber böner för hänne än CHF4000.
Multiplicera med 7 för svkr
Sà hon hon är i kontakt med en guru och vilka "de andra" (medarbetare till gurn?) är har jag inte riktigt förstàtt.
Denna väninnan och jag känner inte varandra väldigt länge sà jag sträcker ut min hand lite i taget.
Vi har alla vàra spirituella vägar att gà och jag respekterar hennes men jag respekterar INTE healern och guruns samlagsràd och det har jag sagt samt förklarat att jag inte kan ta dem pà allvar efter ett sàdant ràd.

Jo men absolut, det här är ju hennes vandring på jorden och man kan inte göra mer än att stå bredvid och räcka ut handen - och det gör du ju så fint!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Elpida. Tack för dina varma ord