Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 584 ggr
[skymningsaga]
0

diplom eller inte

Nu återkommer jag till detta med reikimaster…Min master jobbar med mig när jag vill. Och jag har inget diplom på att jag är det…

Frågan jag kan ställa mig och ställer er till er andra.

Varför gå en hel kurs och få diplom om man inte ska jobba med det? Det e ju själva gåvan att ge man e ute efter. Eller? Visst förstår jag att det kan va trevligt med kurser. Men den gruppen som jag initsierades med av min master. Vi har en otroligt fin kontakt och hjälper varandra i det hela….Och jag finner nog det mer speciellt. Stött på de som tror att aha har man inget diplom eller liknande ja men då är det bara humbug…lite störande. Vad har ni för åsikter om detta?

[GunillaF]
0

Jag förstår hur du tänker.

Kanske de vill ha diplom bara för sin självkänsla? Men om man inte ska jobba med det så kan man tycka att det inte är så viktigt av någon annan anledning.

Jag kan ändå tänka att när/om man ändå går en utbildning så kan det vara bra att ha det där diplomet, för vad vet man; En dag så kanske man ändrar sig och vill jobba med det?!

[VSK]
1

Intressant tänk i TS.

Jag personligen bryr mig nada om diplom hit eller dit.

Det viktiga är att healingen funkar och att den hjälper den som vill ha. Glad

Dock så har jag inte hållit på med healing så himla länge, men att jaga diplom skulle aldrig falla mig in.

Det är resultatet som räknas, och är det nån som skulle kalla healingen för humbug eftersom jag ej har eller kommer skaffa diplom, så får de väl vända sig till nån annan som har diplom. Cool

Ursprungskällan är ju ändå den samma oavsett diplom eller inte.

wolfheike
0

Vet att en del är väldigt knusslig och kräver någon form av dokumentation att man genomgått den ena utbildningen efter den andra för att "godkännas" som seriös och visst är diplomen bra att ha men viktigast av allt är ju ändå resultatet inte ett papper på väggen.

Personligen har jag haft mina reiki diplom uppsatta även fast jag inte använder den healingformen,idag finns dom inte kvar men det gör ju min reiki oavsett jag har papper på den eller inte.En gång initsierad och du har den med dig för alltid.

Personligen skulle jag inte bry mig om man visar upp ett diplom eller inte viktigast är att den som ger kan och man ser resultat.

Tycker VSK sätter pricken över i-et med att ursprungskällan är ändå den samma oavsett diplom eller inte Glad

[VSK]
0

Tycker VSK sätter pricken över i-et med att ursprungskällan är ändå den samma oavsett diplom eller inte Glad

**Tungan ute
**

[GunillaF]
0

Jag förstår hur ni tänker…

Men låt oss säga så här; Ni ska klippa er hos en för er, ny frisör. Smygkollar ni inte på väggarna eftr nått slags frisördiplom för att få en liiiten vink om det är en duglig frisör eller inte?

Klipper jag mig hos en som jag vet inte har utbildning, ja då kanske jag ser på det hela med andra ögon och då är det förmodligen gratis också.

Men när det gäller att betala för en tjänst eller vara så vill jag veta vad jag köper och det vet jag om jag ser eller får veta att det finns någon slags dokumentation om vad personen gått för utbildning.

[VSK]
0

Men låt oss säga så här; Ni ska klippa er hos en för er, ny frisör. Smygkollar ni inte på väggarna eftr nått slags frisördiplom för att få en liiiten vink om det är en duglig frisör eller inte?

Nepp.. Tungan ute

Kanske det beror på att jag är av annat kön Cool

Men när det gäller att betala för en tjänst eller vara så vill jag veta vad jag köper och det vet jag om jag ser eller får veta att det finns någon slags dokumentation om vad personen gått för utbildning.

Vem har pratat om att betala för healingen?

Menas "jobba" som ett yrke och inte ett verb, så är jag beredd på att hålla med om att diplom klingar högre än inga diplom alls.

[GunillaF]
0

Jag drar parallellen Jobba - Betalt.

Men det är ju jag det Glad

Läslusen
0

Jag kan tänka mig att diplomet hjälper till i början , men är man sedan "duktig" på det man gör så sprider sig ryktet ändå. Då spelar nog diplomet ingen roll. Man kommer för att någon rekommenderat personen i fråga….

[VSK]
0

Då förstår jag hur du menar och håller med gällandes diplom Glad

[GunillaF]
0

#8 Det tror jag också.

mayolica
1

När man väljer att gå en utbildning till Reikimaster är det  inte i första hand för att få diplomen, utan för att få ta del av allt man får med sej genom att gå själva utbildningen. Allt man får uppleva och lära sej under utbildningen och kursböcker mm är värt mycket mer än diplomen.

Reikimaster-diplomen står för så mycket mer än bara att man tagit emot några initieringar,men för själva healing-energin har inte diplomet något eget värde.

Vad gäller självkänslan så sitter den inte heller i diplomen,däremot gav helheten i utbildningen och all den personliga utveckling som ingår bättre självkänsla.  Själva utbildningen har ett stort värde i sej oavsett om man ska ha det som yrke eller inte,men skulle det bara handla om att få diplom håller jag med om att det hade varit meningslöst.

~ mayolica ~