Healing iFokus

Healing

Läst 682 ggr
healing-mammut
1

Tack och godnatt :)

Oj vilken kväll det varit på jobbet!! Jag vet knappt vilket ben jag ska stå på i all villervalla. Men vet ni, ni har hjälpt mig!! Jag går in i ett annat rum och bara andas lite och säger till mig själv att "jag inte kan göra mer än jag kan. Allt hänger inte på mig". Det blir lite som ett mantra för mig nu i semestertider när det saknas personal hela tiden. Tror att jag kan använda mig av healing/kärleksbudskap/goda tankar i jobbet då flera har autism. Känns rätt :) Men jädrar vilken urladdning det kom emellan allt positivt. Det var jätteskönt att få ur mig det jag tyckte var fel! Och nu känns det mycket bättre.

Jag läser mycket av det ni läser till varandra och snappar upp klokheter lite här och var.

Sååå skönt att ni finns alla ni underbara.

[GunillaF]
0

Härligt att du hittat din metod för att komma i lugn o ro!

Kramen!Glad

Andina
0

Vad go' du är Healing-mammut!

Och jag håller med dig, det är givande och stillande att läsa alla era tankar och värmande ord i trådarna.

Skönt att du fick 'urladdat' - då dröjer det nog till nästa åskväder. Efter en urladdning följer avslappning. :)

Du har skaffat dig ett mantra som heter duga! Toppen! Glad

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

healing-mammut
3

Och idag hände en märklig grej. Jag håller ju på att försöka hitta på hur jag ska bli av med dålig energi som jag snappar upp här och var. Så när jag låg på min matta som jag brukar så fokuserade jag på att "tratta ner" det dåliga och få det att rinna ut genom fötterna….vågar knappt skriva det låter ju helt galet ju :) och rätt vad det var så kom det tårar i ögonen!!! Jag var inte ledsen ju. Men det kom tårar ändå och så killade det under fötterna. Häftigt men märkligt.

Sen kändes det klart på nåt vis. Haha, ja så kan det gå! Sen var jag laddad för att åka in för att se Pride festivalen i all sin glamour :))

Kram på er :)

Andina
0

Toppen - du får till dig precis vad du behöver och vad du behöver göra!

Det är lätt att tårarna kommer efter healing! Flört

Ha kul på festivalen (om du nu inte redan varit där)!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

healing-mammut
0

Ja du har nog rätt - men jag har liksom aldrig påverkat mig själv så förut utan det har varit någon annan som hjälpt mig "utifrån". Men nu kom det ju från mig själv så det var riktigt riktigt häftigt att få känna det. Det  höjde lite känslan av att jag kan göra mer än jag tidigare gjort. Det kanske finns mer som jag inte nått eller kommit åt tidigare av olika anledningar. Vad vet jag, men en härlig känsla var det.

Festivalen var jättehäftig, det var sååå mycket folk på gatorna och det är ju så häftigt bara att se på folk. Det är ju lite annat än att sitta ute i trädgården och prata med hönsen….lite annat tempo menar jag.

Suss gott och sköt om er :)

majlar
0

Ett jättebra mantra och väldigt viktigt. Jag kan inte göra mer än jag kan. Allt hänger inte på mig.

Det är svårt att  komma fram till den insikten, men ett stort steg in i din egen värld, där du kan kosta på dig att bara få vara viktigast ibland. Kram

healing-mammut
0

Tack - jag blir varm av er generositet :)

Må så gott idag!

healing-mammut
0

Men jag måste fråga bara - idag hände samma märkliga sak när jag låg och "vilade" på mattan. Efter en stund började det killa under fötterna och så tårades ögonen, men sen blev jag full iskratt :))

Vad händer? Är det någon som healar mig när jag ligger och är "öppen" eller vad?

Härlig måndag till alla :)

Andina
0

Säkert får du hjälp med healingen! Från någon i Bortom som tycker om dig! Mysigt! Glad

[GunillaF]
0

#8 Jag tror som Andina. Du får healing.

healing-mammut
0

Så det kan komma healing "bara sådär" utan att jag egentligen ber om det? Är det så ni menar? Att jag liksom bara kopplar upp mig och om det sen är någon har vägarna förbi när jag är mottaglig så kan jag ta emot healingen? Det är ju fantastiskt i såfall :) Eller är det någon speciell som vill hjälpa mig, kanske från andra sidan - och som tar sin chans när jag vilar? Jag förstår bara inte riktigt varifrån det kommer och hur det kan hitta till mig?? Att få eller ge healing med händerna är ju en helt annan sak, det är ju mer påtagligt och man kan läsa av resultat men så här…? Vill förstå mer av det här det är ju så spännande!!

kram på er :)

[GunillaF]
0

#11 Vi har alla våra guider från andra sidan. En av dem är en healingguide.

Jag tror att de känner/vet är vi behöver healing och jag tror också att vi ber om det ganska omedvetet ibland när det är något som besvärar oss, vi behöver energi eller vad det nu må vara.

Indiania
0

#11 Hej Healing-mammut!

Det känns som du får healing från din vägledare men det kan också vara någon från andra sidan som vill dig väl…..ibland är det svårt att veta.

Ta bara tacksamt enot healingen! Glad Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

healing-mammut
0

Jaha vad häftigt! Jag känner mig utvald :) Tänk att det finns någon/något som uppmärksammar just mig och ger mig extra energi?

En fråga: har det alltid varit sjlävklart för er det här med "andra sidan" och vägledare? Jag har inte tänkt så mycket på det annat än att jag vet att det finns nåt som håller ett vakande öga på mig - det har jag märkt under åren. Men jag har liksom inte kommit djupare än så. Hur kommer man i kontakt med den sidan mer? Alltså att få kontakt med sin guide eller hur jag ska kalla det? Eller är det så att antingen så har man den kontakten sedan barnsben eller så saknas den förmågan?

Indiania
0

#14 Jag tror vi alla har någon som besyddar oss och den kontakten känns bäst när vi är i lugn och ro med oss själva, tex vid meditation och ute i naturen….

Som jag ser det behöver man inte ha den kontakten sedan barnsben, det är aldrig för sent att komma i samklang med vår inre och vår yttre värld.

Det är underbart att känna tillit till livet och vad skönt att du känner att du är utvald!

" Var nära naturen - var när dig själv "

[GunillaF]
0

#14 Förmågan tror jag att alla har, men det är som med allt annat; man måste lära sig lita på det man får till sig, man måste öva, få lära sig skillnaden på det ena och det andra… 

Sedan är det ju så att vi har olika lätt att lära, eller fallenhet…

Alla kan lära sig klinka "blinka lilla stjärna" på pianot, men alla blir inte konsertpianister…

Jag ska inte säga att jag VET. Ingen vet hur det egentligen är, men jag tror att alla har en guide, vägledare osv med oss, från det vi föds tills vi går över till andra sidan.

Du kan meditera och be att få träffa din guide. Du kan gå kurs där du får lära dig hur du ska göra, eller försöka själv.

healing-mammut
0

#15 Hmmm..jag går från klarhet till klarhet när jag vågar ställa frågor märker jag. Jag har alltid känt att ju mer jag litar till livet desto mer tar livet hand om mig och den bästa stunden är i naturen - kanske sitta och lyssna på hur skalbaggen prasslar i löven tex. Har aldrig tänkt på att det skulle kunna vara en typ av meditation utan bara känt att jag måste göra det för att må bra punkt.

#16 Skulle gärna gå en kurs och lära mig hur. Är det en kurs i meditation jag ska gå då? Har tänkt på det till och från i närmare 25 år men har inte kommit till skott.. Min mamma gick på TM för länge länge sedan. Är det något sånt? Tror inte jag kan göra det på egen hand för jag har inte en susning om hur man gör.

[GunillaF]
0

#17 En mental/medial utvecklingskurs kanske! Till att börja med!

Skogshumblan
0

Så härligt att läsa om hur du kommer till ro, jag fick en stor hjälp och ska absolut prova ditt tips med att tala lugnt och fint med mig själv.

Tack för att du delade med dig av ditt knep!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

healing-mammut
0

Jag är glad om jag kan bidra :)