Nyfiken prick
Vad kan man ge healing för? Mot enbart skador eller andra saker också?
Hej och välkommen Sundance Kid.
Man kan ge healing mot annat än som du skriver, skador. Man kan ge/få healing mot t.ex. välbefinnande, styrka osv. Det finns vissa saker man inte ger healing för och om det kan du läsa under fliken "Om sajten" Längst upp i listen.
Healing ska ses som ett komplimet till andra behandlingar.
Titta gärna igenom och botanisera i inläggen på vår sida. Fråga på om det är något du undrar över.
Vi sitter inte hela tiden vid datorerna, så det kan dröja en stund iblan innan du får svar, men vi svarar så fort och gott vi kan.
välkommen Sundance,
Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis,
**_
Tackar båda två för det varma välkomnandet. 
Det ska jag absolut göra. 
Man kan ge healing till en situation, en negativ känsla osv. Finns ingen hejd på det :)
Okej, det låter intressant.
Jag måste ändra mitt liv på något sätt. Har förlorat det livet jag hade för 10 år sedan pga drickande. Jag minns inte ens hur det kändes å ha ett vanligt Svensson-liv och jag är för bövelen advundsjuk på alla som verkar ha det så förbenat bra. Jag är så fruktansvärt ensam för tillfället men jag har så svårt att veta hur jag skall ta mig ur det livet jag lever idag.
Till saken hör att jag har alltid varit en sådan som klättrar på väggarna av rastlöshet och tankarna mal ständigt i huvudet. Det blir lixom aldrig ro därinne. Jag har taskigt läshuvud för minsta lilla ljud eller rörelse runt omkring mig gör att jag totalt tappar fokus. Alkoholen dövar allt detta och jag blir lugnare. Så därför är det svårt att sluta. Skulle behöva ändra mig innan jag kan sluta dricka.
Många har ju blivit hjälpta av att bli religiösa, så om man får sig en tro på nånting så kanske det är lättare. Jag är inte gudfruktig, men livet är så avancerat, så varför inte.
Du får ta och bestämma dig för att ändra dina vanor. Ut och träffa människor, skaffa en hobby, få hjälp med att sluta dricka, få hjälp med ditt självförtroende.
Det går inte för sig att sitta och vara avundsjuk på andra - Gör något!
Jo det måste jag.
Men jag tror inte att jag vill vara kvar här för jag fick nyss ett otrevligt meddelande om att jag skulle vara någon jag inte är!
Så tydligen är man inte välkommen att försöka ändra sitt liv.
Hur då menar du?
Jag fick ett meddelande från en medlem om att jag skulle vara någon vid namn Bus Hanna och nåt liknande! Känns inte så j*a kul! Jag heter Hans, kallas för Hasse och bor i Solna och är 52 år!
Hej Sundance!
Jag tycker du fått bra råd av Gunilla och jag hoppas att du tar tag i en "första tråd" för att komma ut ur din 'cirkel/spiral'. Ett steg i taget - det kan t ex börja med att ta ett beslut (inte önska eller vilja, utan besluta) som du se'n jobbar utefter.
Healing är bra mot det mesta - det underlättar, det lindrar och det hjälper. Och om jag utför 'helande gärningar' gentemot mig själv, gör det som är bra för mig själv, så sätter man fart på nya spiraler ännu snabbare.
Blockera 'bara' personer som skickar pm som du inte vill ha, så slipper du få pm från dem i fortsättningen.
Lycka till med ditt inre välbefinnande nu! Ta det rätta beslutet!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
#10 Hur Blockerar jag personer?
Är ganska lack just nu. Personen som skrev att jag skulle vara nån j*a Bus Hanna och numera även Höstlegenden skrev att många visste om det!
V*f*n håller folk på och bildar nån j*a pakt eller?? Handlar det om att man råkar ha problem med spriten?!!!?
Brarsan är ju f*n cowboy och min stora förebild. Det har han f*n alltid varit storebrorsan min!!! Skulle ha valt nåt annat j*a nickname om man ska bli förväxlad för att folk är filmtokiga eller vafasiken det handlar om?!?
En j*a ursäkt är jag värd ifrån de idioterna som håller på!
Vem f*n styr hela det här j*a stället. Ska prata med männsikan om hur folk håller på!!!!
#11 - Under "Mina inställningar" har du ett alternativ som heter "Spärrade användare" eller liknande. Där kan du fylla i vilka nick du inte vill få pm ifrån.
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
Tack nu är männsikan spärrad! Man får inte säga vem det är va?
Nej, vi vill inte ha en massa ryktesspridning här inne. Det är alltid bäst att ta upp det man vill säga direkt med de inblandade själv.
Och vi önskar f ö ett vårdat språk också…
#13 Det är en bra funktion som kommit nu i sommar!
Okej tjejen! Säger du så, så. 
Någon ryktesspridning handlar det ju inte om utan rena rama sanningen. Jag kan göra en skärmdump om du inte tror på gamle Hasse! 
Den inblandade svarar inte när jag skriver. Har skrivit två meddelanden till medlemmens meddelande. Skrev bland annat att det handlade om Förtal och att jag har varit i kontakt med polisen. Sen struntar jag i resten. Får så bra hjälp på frågor inne på beroenden, så jag kanske dunstar härifrån och kommer tillbaka med nytt och fräsct medlemsnamn efter behandlingen. Hoppas man blir bemött bättre den gången. Eller så kommer jag inte tillbaka alls, för om man bara känner sig välkommen av 3-4 st av iFokus 152000 så är det inte bättre än i verkligheten.
#13 Om den fungerar är den bra. 
Vad blockerar man då? Personen man blockerar kan inte skicka meddelanden? Är det allt?
#16 Vet inte vem du menar med "tjejen". Men om du tycker att du blivit "offer" för ryktesspridning på Healingsajten så förstår jag då inte vad du menar?!
Några skärmdumpar på PM du fått, vill vi inte veta av härinne. Läs regler för iFokus och för healingsajten. Skärmdumpar kommer att tas bort omedelbart.
Vi delar med oss om healing, diskuterar healing, meditationer och liknande här inne. Vi har inte någon "fristad" för skärmdumpar.
PM= personliga meddelanden och de sprider man inte.
Om du inte gillar oss härinne så kan ingen tvinga dig att vara här. ledsamt men så är det.
Bra att du trivs på Beroendesajten och att du blir väl bemött där!
#18 Jag svarade Andina då hon kallade sig "tjej" inne på sin sida. Inget illa menat alls. Hon är väl en tjej?! 
Alltså på själva healingsidan har det inte hänt något och jag har blivit vänligt bemött av dig och Andina. Det tackar jag varmt för!
Men när jag var inne på healingsidan såg jag att jag hade fått meddelande. Det var dumt att tro att det hade med den här sidan att göra.
Jo jag har läst reglerna, men eftersom jag blir anklagad för ryktesspridning så undrade jag om ni ville se bevis, så enkelt är det. En simpel fråga bara. 
#19 Att man fått ett meddelande/PM ser man på vilken sida man än är på, så det kan man inte koppla ihop med själva sidan.
Jodå, Andina är en tjej.
#20 Tack!
Sundance Kid !
När jag läser dina inlägg i den här tråden syns det tydligt att du inte mår bra och för din egen skull hoppas jag du söker hjälp även om det känns hopplöst så finns hjälpen att få.
Alkoholen kanske hjälper för stunden men när den lämnar kroppen ökar den bara ångesten och till slut blir det ett ekorrhjul som kan vara svårt att ta sig ur.
Många har fått hjälp och jag tror alla kan klara av att sluta om viljan verkligen finns.Ju mer du dricker ju mer meningslöst blir livet.Jag dricker inte mycket max ett par glas vin en Fredag eller Lördag och bara den lilla mängden kan jag känna lite oro dagen efter så det behövs inte mycket förrän alkohol skapar oro.
Mitt råd är var snäll mot dig själv och sök hjälp för du kommer att må så otroligt mycket bättre än att döva din smärta hela tiden.Ju mer du dövar desto ondare gör det.
Tänk så här,vore det inte skönt att få livet tillbaka,lämna allt det gamla bakom dig och börja om på nytt.Alla har vi rätten till ett drägligt liv och det tycker jag du ska unna dig själv att få må bra istället för den kamp du nu för mot dig själv.
Fundera på det jag skrivit och jag tror du kommer fram till att det bästa är att inte döva din ångest med alkohol den bara förvärrar men det finns hjälp och var bussig mot dig själv och ta emot den hjälpen.
(Förresten snygg Avatar du har,gillar den skarpt,vet du möjligen vart bilden är tagen?)
Var rädd om dig nu och gör vad som är rätt mot dig själv,fixa upp ditt liv och börja leva ditt liv och må bra 
#22 Tack för ditt långa inlägg. Står mycket bra i det som jag tror att jag skall skriva ut och ta med mig när jag nu skall iväg för att bli av med mitt beroende. Har fått tid 13:30 idag på Capio Maria här i Stockholm, så jag kommer att avsluta det här kontot för att förhoppningsvis komma tillbaka som en ny människa!
Bilden är tagen i Arches National Park i Utah på en tripp som jag gjorde med min bror när han visade mig runt i USA. Kan varmt rekommendera ett besök där.
Ha det så bra alla trevliga människor jag har träffat här på iFokus och hoppas en del saker lugnar ner sig.
Tack för allt!
Mvh Hasse
Sundance verkar ha avslutat sitt medlemskap på iFokus (klamrar runt namnet). Därför låser jag nu tråden.