Givande
När du ger för att få ges dig ingenting. När drivkraften är expansion får du tusenfalt tillbaka.
När det gäller givande går de flesta människor vilse i formen. Att överräcka ett föremål, att hjälpa till eller att göra något för någon annan för att det kan vara en bra investering för framtiden kommer inte att generera några gåvor till dig.
När det ligger beräknande bakom ditt givande är det inte en handling som expanderar. Utan en sådan expansion kommer givandet inte tillbaka till dig i någon form, på något sätt.
Om du gör något utifrån en högre aspekt av dig själv är det alltid kärlekens kraft som är drivmedlet. Kärlekens tillstånd är expansion. Den måste utvidgas, sådan är lagen.
Därför, när du "ger" utan någon som helst tanke på att få något tillbaka, är sannolikheten stor att du ger med vad ni kallar hjärtat. Men i själva verket är du förenad med en högre visdom och handlar därefter.
Förutom att kärleken måste expandera är dess lag också att den måste vända tillbaka till sitt ursprung.
Därifrån den utgått kommer den tillbaka i en evig ström av frid och kärlek. Denna handling uppstår endast när sinnet är fritt från tankar på framtid och dåtid. Det finns ingen annan tid för kärleken än nuet.
Det jag ger får jag ta emot. Idag ska jag vara uppmärksam på min inre dialog.
Taget ur: Healing från visdomens källa. Av: Ewa Forkelius
Tack rore. Visst är det så.
En oskälvisk handling given med hjärtat, kommer tillbaka många gånger om!
Tack Rore! Att ge ifrån hjärtat är det bästa som finns och att leva i nuet är en konst men en bra sådan!
Kram
" Var nära naturen - var när dig själv "
Tack Rore
! Jag fastnar särskilt för " Kärlekens tillstånd är expansion. Den måste utvidgas, sådan är lagen."
och så dyker den här strofen upp "Låt Hjärtat va me, Allt du gör beror på de…"

"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Åh, hur har jag kunnat missa denna tråd? Tack, Rore, för dessa vackra tankar! 
"Förutom att kärleken måste expandera är dess lag också att den måste vända tillbaka till sitt ursprung" - Me like, a lot! 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Tack för att du puttar upp Andina:) Gillar också de raderna