God morgon 3:e Augusti
God Morgon på er !
Den bilden var härlig Gunilla 
Ha en fin dag när ni vaknar 

God morgon alla. Va fint man kan göra av en enkel bok.
Här har det regnat i natt så jag trodde altantaket skulle säcka ihop. Det är förskrräckligt.
Nu vill vi inte ha meeeeer regn. Stopp och belägg.
Jag sitter och tittar på mina grannkatter, dom leker med en näbbmus. Jag vet ju att det är deras sätt att leva, men jag tycker så synd om den lilla musen.
Ha en fin dag alla och var rädda om varann
Förstora bilden
#2 Oj vilket regn!
Wow vilket maffigt regn 
Go'Morron Gunilla! Go'Morron Majlar och Wolfheike! Och Go'Morron alla andra som droppar in under dagen!
Häftig bild, Gunilla! Kärleken nedpräntad svart på vitt!
Vilken häftig bild, din också Majlar! Vilket skyfall! Förstår att det känns som att taket kan rasa ner…
Det ser ut som att du också bor 'i skogen' - myyysigt! :)
Jag tycker så synd om er runt om i landet som fått så mycket regn i sommar. Så'nt skyfall hade vi under ett par timmar en dag i mitten av juli - åska och regn men ganska "varmt" och solen glimtade till bland håligheterna i molntäcket. Det var läckert att sitta ute på lilla verandan och äta lunch mitt i det vädret.
Men annars har vi varit förskonade från oväder mest hela sommaren, peppar, peppar. Idag regnar det - ett lätt och stilla sommarregn och inte särskilt mycket.
Jo, det känns 'grymt' när man ser katter leka med möss… Den lilla Prinsessan som flyttat in här nu, kommer dragandes med sork eller möss var och varannan natt nu… Så stolt… Och jag förvirrar henne genom att jaga ut henne med bytet i mun.
Naturens gång, som sagt - regn, sol, katter, möss och annat…
Ha en fin fredag på er allihop! Jag hoppas solen tittar fram hos er - särskilt inombords! 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

God förmiddag på er!
Läcker bild Gunilla och fina bilder på regn
Vaknade till regn och åska, ingen brist på det den här sommaren, tycker som majlar att nu får det räcka.
Ha en riktigt fin dag allihopa.
God morgon goa själar.
Undras om det regnar i hela Sverige idag.
Idag är det OS som står på schemat för min del.
Ha en fin dag.
God förmiddag. Vilka speciella foton - alla på sitt sätt. Här hälsade åskan på vid 6-snåret. I vanlig ordning två hysteriska hundar som resultat…. Det gick fort över denna gången:-) Nu börjar det ljusna och värmen finns där. Ha en bra dag och ta vara på nuet :-)
#9 Åh, en av mina favoritblommor! Vackra, luktar gott och smakar gott!
Hej rore och välkommen hem igen!
Vacker "rallarros" bjuder du på också!
Tack Gunilla
Aha,, är det så de heter,,"rallar ros" låter fint.
jaa, eller Mjölkört. 
Den kan man äta. Skörda den som primör, koka ett par minuter i saltat vatten.