Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 1233 ggr
tantargbiggan
0

reconnective healing

äre det någon som fått det? jag fick men sista session idag och tycker det känns fantastiskt. smärtsamt med eftersom en del sanningar kommit fram under resans gång.

tarotlasse
1

Helt naturligt med alla healing avsett vilken Healing du får.

Det kan göra ont att Healas mycket undrtryckta känslor som kan komma upp och bearbetas vilket kan vara smärtsam.

Liksom du kan skratta och vara helt eforsik av en Healing behandling så kan du gången där på stortjuta i 3 dagar.

Beroende på vad man arbetar på inte ovanligt att personer med depresioner blir fruktansvärd ledsna efter behandlingen för att sedan efter 2 - 3 dagar bli betydligt bättre.

Men det behöver inte bli värre men tyvärr väldigt vanligt vid depresioner har jag märkt så kan vara en jobbig process innan det vänder.

Så otroligt viktigt att personer med självmordstankar har samtals terapi och stöd efter själva Healing behandlingen annars kan det tyvärr gå riktigt illa.

Samma med fysiska smärtor liksom dom kan kan lindras omedelbart  så kan dom bli betydligt värre efter Healing behandlingen och sedan släppa helt efter ngn dag.

Jag hade en kvinna som under och efter Healing behandlingen så blommade hennes eksem upp och det hade aldrig någonsin varit så jäkligt sa hon efter 3 dagar försvan eksemet och har aldrig kommit tillbaka det är nog 3-4 år sedan nu och jag pratade med henne för en månad sedan.

Så Healingen kan starta en process som kan vara smärtsam för att sedan bli mycket bättre helt normalt oavsett healing form.

Jag har haft personer som under healingen vrålat ut i smärta och sedan slocknat men blivit bra efteråt och slapp en ännu smärtsammare operation.

Har några bekanta som varit hos John of God i Brasilien och blivit Opererade som berättar om fruktansvärda smärtor dagarna efter operationen och beskriver det som samma efter effekt som efter ett kiurgiskt ingrepp på ett sjukhus. Där operations stället stramar och smärtar efter ingreppet.

Så Healing kan även göra ont både psykiskt och fysiskt.

Lasse

Läslusen
0

Törs jag ställa en lite fråga angående detta…. kanske lite OT, men hoppas det är ok…. Vad är skillnaden mellan reconnective healing och the reconnection? Behöver man båda eller vad avgör vilket man väljer?

tantargbiggan
1

Läslusen: Jag är kass på att förklara så jag sätter in en länk till en sida som förklarar jättebra :)

http://www.reconnecting.se/The_Reconnection_och_Healing_i_Sydsverige.html

tarotlasse
2

Jag har alldrig förstått mig på detta med Reconnection eller Reconnective healing.

Varför skulle bara dom som betalat Eric Pearl få tillgång till denna nya energie.

Spiritualismen talade om denna nya energie  redan 1920 och har arbetat med den sedan dess utan att betala extra pengar till ngn för att få tillgång till detta.

Ändå använder man sig av samma övningar att känna denna energie.

Samma övningar som Eric Pearl lär ut har lärts ut  av nadra healing läror långt innan han var född.

Det är ungefär som att säga att om jag betalar mer pengar till ett annat el bolag så skulle strömen i mitt el utag bli starkare o effektivare en innan.

Det är även skillnad på att betala 500 kr eller betala 333 euro även om det kommer från samma person o källa.

Jag blir alltid skeptisk när ngn eller några utger sig för att vara så mycket bättre o effektivare en alla andra och då ta mer betalt för det.

Andevärlden eller universum gör ingen skillnad på energie från healing metod till healing metod alla arbetar med samma energie och samma källa.

Inte gör dom skillnad på  om jag ger healing enligt Reiki eller om jag ger reconection eller spirituell ingen som delar ut speciell energie till vissa eller till vems plånbok jag betalar till.

Precis som om jag skulle kalla min healing för power energie och enbart jag som kunde lära ut detta  och enbart dom som betalar in pengar på mitt konto som får tillgång till denna speciella energie.

Men j det är jäkligt bra markandsföring för att bli speciell o unik.

Hur kan folk vara så enfaldiga och gå på ngt sådant.

Kvittar vilken energie metod du väljer Reiki Spirituell shamansk kristall haeling, reconection eller vad den nu kallas så precis samma energie kraft och verkan oavsett vilken metod du ger eller får.

Du kan gå till en Reiki healer få en enormt kraftfull healing sedan gå till en annan reikihealer där inte healingen alls är lika kraftfull samma med Spirituell eller shamansk eller reconection.

Så inte själva  healing metoden som avgör hur healingen blir utan hur energien förmedlas och det är väldigt individuellt från helaer till Healer oavsett vilken metod dom använder.

Jag har fått Reiki healing som varít helt enorm av vissa Reiki Healer och varit hos andra som ger Reiki och som  nte alls varit lika effektiv.

Den absolut starkaste och effektivaste Healing jag någonsin fått fick jag av en Shamansk healer jag fick healing  av vid flera tillfällen och helt enorm.

För ngt år sedan var jag hos en  helt annan Shamansk healer och jag kände inget överhuvudtaget men samma healing form.

Jag har elever som har gått kurser  både reiki o spirituell healing som nu gått kurs i reconection healing och  dom kan inte  märka ngn skillnad alls i energie eller effekt i dom olika healing formerna.

Om nu den offentliga vården nu godkänner Reiki healing och den Spirituella healingen runt om i världen  och den vetenskapliga forskningen visar på positiva resulatat.

För denna energie är faktiskt mätbar med elektroniska instrument.

Varför släpper man inte då in reconection healingen inom vården om den nu är så mycket bättre en dessa kan man ju fråga sig.

Reconection healingen är det absolut inget fel på varken bättre eller sämre en ngn annan healing form även om dom själva vill påstå att den är bättre en allt annat som finns.

Lasse

Läslusen
1

Tack Lasse för mycket bra svar. Fattar dock fortfarande inte vad skillnaden mellan de två med nästan samma namn. Den ena ska man ju bara göra en gång i livet….. Varför behövs då den andra? Men man behöver ju inte förstå allt….. Köper dina argument Lasse och tar till mig dem :-)

[GunillaF]
0

#4 Jättebra svarat Lasse!

tarotlasse
2

Ja skillnaden är nog inte så stor och ungefär det samma inom Reikin som inom andra healing läror.

Där man blir intsierad för att ta ett ytterligare steg i sin utveckling och denna intsiering gör du också enbart en gång i livet i olika läror.

Men skillnaden är att inom Reconection Healing får man betala extra för detta.

Jag skulle vilja säga att oavsett om jag blir intsierad enligt Reiki o denna cermoni eller i ngn annan cermoni så är den helt ovidkommande.

För Healingen fungerar lika bra vilket som oavsett om du blir intsierad eller inte eller får betala extra 333 euro  för en The reconection.

Precis som man öppnar upp rent mentalt inom spiirtualismen så är det precis det samma inom intsieringen inom  Reikin eller  The Reconection  i alla fall så är det det samma rent teoretiskt. förutom inom Reikin spiritualismen eller andra healing former så betalar man inte ngt extra för det.

Kursena är till för att lära sig hur man hanterar olika situationer olika mäniskor få en bekräftelse på hur att det fungerar och ge en praktiska övningar även  Anatomi o  Svensk lagstiftning.

Men Svensk lagstiftning ingår inte i kurserna inom Reconection healing eftersom Eric Pearl uppmanar sin kurs deltagare att arbeta på ett sätt som kan ge 3 månaders fängelse enligt Svensk lag.

Lasse

Läslusen
0

Tack igen för utförligt svar. Är så glad att jag hittat er alla här så jag kan ställa alla mina frågor. Kram på er alla!