Ändra energin i ett rum?
Jag vet inte om detta är rätt forum att ställa frågan, men jag chansar.
Det är så att för en vecka sedan så flyttade jag in min säng i mitt sovrum igen. Jag har sovit i vardagsrummet sen jag och min fästman gjorde slut och han flyttade ut eftersom det kändes alltför ensamt och tomt att sova ensam i sovrummet. Men nu har det gått snart 4 månader så kände att jag kanske är redo. Och jag var redo, men däremot så är energin i sovrummet mer negativ och tryckande, så min insomnia har förvärrats, jag har värre mardrömmar och sover väldigt oroligt och kan inte slappna av.
Jag tänkte köpa en bunt vid salvia när jag får en inkomst igen och försöka få bort den negativa energin och få in positiv energi istället. Men tänk om det inte fungerar? Vad finns det för andra sätt att ändra energin i rummet?
Visualisera rummet, eller sätt dig i det och tänk att du "målar" det med positiv energi. Visualisera allt du kan komma på som gör dig glad eller som du tycker om och du känner dig positiv av.
Jodå, det fungerar, PiercedNyphaea. Det är bra med rening av rum med hjälp av rökelse och visualiseringar, precis som Gunilla skriver. Dessutom renar du med din egen energi, automatiskt, också. Så rena gärna dig själv och befinn dig i rummet så sprider du dina energier även till rummet. För de som befinner sig mycket i rummet - lämnar också 'energispår' efter sig. Känslor och minnen som "sätter sig på väggarna'…
Jag fastnade för en lokal att hyra för några år se'n, som jag verkligen ville ha - men det var så väldigt jobbiga energier i lokalen så jag valde nästan bort den p g a det. Men nästa tanke var att jag kunde ju rena lokalen och ta in nya fräscha energier igen.
Och nu stormtrivs jag där - och faktiskt får jag alltid höra att det är så härligt go'a energier i lokalen! :)
Det sker kanske inte Vips-på-en gång alltid - men ge det lite tid så kommer du nog att märka skillnad också!
Lycka till med ditt "nya rum"! 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Tack så mycket för tipsen!
Igår innan jag gick och la mig så körde jag lite relaxing meditation, dock i vardagsrummet, och det hjälpte insomnian väldigt mycket så jag ska testa att göra det i sovrummet nästa gång.
Ibland kan själva möbleringen också spela en stor roll, så att man känner energin flödar genom rummet. Det sägs också att man ska ha huvudändan på sängen vänd mot ytterdörren.
Ibland handar det inte om energin i rummet utan istället om den egna energin som ännu inte bearbetat det som hänt.
#5 Jo jag vet, det var därför jag inte var redo förrän förra veckan att 'flytta in' i sovrummet igen. Men Känslorna är bearbetade och jag och mitt ex är fortfarande bästa vänner så det finns inga jobbiga känslor och tankar kvar utan det är energin i rummet och mina gamla rädslor för ensamhet troligen som sitter kvar.
Eller så är det pricis det det handlar om. Oarbetade känslor på det undermedvetna planet som ditt medvetande inom är "medveten om".
Det är åtminstone så jag uppfattar det eftersom jag "ser" statusen hos personer rent energimässigt.
#8 Men jag har inte obearbetade känslor om förhållandet och uppbrottet, det vet jag. Det är mer rädslor för ensamhet men det är inte begränsat till sovrummet.
När ett förhållande tar slut, oavsett vem som bryter förhållandet, så blir det ju en separation. Denna separation är helt naturlig och inget man ska vara rädd för. Vissa jämför denna period med sorg på så sätt att man går igenom flera faser, man mognar fram sin sorg, sin hantering av separationen.
Man brukar säga att det tar ett år för en sorg att verka. Och är det så att separationen är en sorg, då måste man ge sig tid att mogna igenom processen.
Lita på din inre känsla och forcera inte fram något för att skynda på processen. Den tar den tid den behöver.
Däremot så kan du ju börja ändra i lägenheten och göra den till din. Möblera om, måla och tapetsera. Göra yttre förändringar . Sådant arbete är också en mycket effektiv terapi 
#9 Jag förstår hur du tänker och oftast så stämmer det. Men för mig, nu, så är det inte så. Det har inte varit så mycket sorg då vi gled isär och känslorna svalnade och vi gjorde slut som vänner, och vi har haft en del kontakt och pratat väldigt mycket om våra innersta känslor och tankar nu efteråt så det har varit mycket lättare att bearbeta allt genom att slippa tänka "tänk om" hela tiden.
Jag har inte forcerat fram någonting och tänker inte heller försöka, jag har lärt mig av erfarenhet att det aldrig slutar väl.
Det jag tror som ligger kvar i energierna i sovrummet är den gamla rädslan (som vi båda troligen kände) för att vi faktiskt gled isär, förnekandet och dylikt. Vi planerade ju bröllop och sånt så det svåraste var nog att inse att det faktiskt tog stopp just då.
Men som sagt, det har gjort allt betydligt lättare genom att vi har pratat väldigt mycket och hjälp varandra att bearbeta det hela så för min del finns ingen sorg kvar, jag vet att det var rätt beslut och nu när jag träffar honom så finns inga 'känslor' kvar och jag lever inte i gamla minnen för jag lever i nuet. Speciellt dom senaste månaderna har det varit lättare att leva i nuet sen jag slutade helt med antidepp, jag känner en helt annan mental styrka nu när jag inte är avtrubbad och kan känna alla känslor fullt ut och kan acceptera allt.
Jag har känt dom senaste par dagarna att energin sakta börjar bli bättre faktiskt eftersom jag accepterar energin istället för att vara rädd för den och förneka att den finns och samtidigt levt i nuet och tänkt goda tankar när jag är där inne och det känns som att det hjälper, sakta men säkert.
Vad skönt, PiercedN, att du upplever att rummets energier har blivit lättare! Då gör du ett bra jobb i både hemmet och inombords! 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Tack så mycket Andina för dom vänliga orden :) Beställde hem massa olika rökelser igår, bl.a vit salvia och någon annan som jag tror heter "Dragon's blood" som också skulle rensa negativa energier.