Healing iFokus

Healing

Läst 412 ggr
wolfheike
1

God Morgon sista Juli

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er Glad

Jahapp då har vi klarat av Juli månad och i morgon tar vackra Agusti vid.Skolungdom som börjar gruva sig att sommarlovet börjar så sakteliga gå mot sitt slut.

Här städas det för fullt,tvättar täcken,kuddar,dukar allt vad jag kan komma över.Man kommer lite efter med sånt där när man legat sjuk men nu jämmer i min låda åker allt i tvättmaskinen som jag kan komma över Skrattande

Regn på intågande enligt vädergudarna,mellanrisk för åska under förmiddagen.Vi hade ett dunderväder häromkvällen som drog förbi och jag kämpade mig vaken till sena natten för att få se det men det gick tyvärr på sidan fast vackra och många blixtar mot natthimlen bjöds det ändå på.

Nu mer kaffe,sen damma och stå i,gå och handla för jag har så gott som ätit mig ur huset.

Bild på Tudor som riktigt liten innan han flyttade hit och nu är han stora grabben.Tiden går fort.

Ha en fin dag när ni vaknar Glad

powerofthebass
0

Godmorgon , vädergudarna bjude även här på åska och regn.

återstår nu 20 dagar av ledighet.

ska bli roligt att plugga igen.

ha en underbar dag vänne

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Skogshumblan
0

God morgon på er alla. Ljuvlig bild Heike! Power of the bass, härlig inställning till studier! Säger redan nu välkommen hem till Gunilla, hoppas du sfr trevligt i Dalarna. Idag är det bärplockning på schemat. Goda vänner har köpt hus med massor av vinbärsbuskar. Det är långt mer än de själva kan ta vara på så jag rycker gärna ut och plockar. Barnen får leka och vi mammor får plocka bär, alla glada;) Ha en fin dag alla!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Läslusen
0

God morgon! Inget regn här ännu, men enligt väderprognosen så ska det bli regnväder. Just nu kämpar solen fram mellan molnen. Sitter på altanen och lyssnar på fåglarna och vindens sus i trädkronorna. Njuter av en kopp rött körsbärste och tycker livet är toppen. ( trots att jag är lite öm här o där efter att ha blivit omkulldragen av hundarna i går kväll - tiken lyckades snara fötterna med kopplet) Senare idag ska tvättmaskinen igång även här och en tur till mataffären får nog också upp på "måste göra listan". Ha en toppendag alla goa glada !

Skogshumblan
0

Läslusen, oj det lät inte alls bra. Hoppas du " bara" blev lite öm och framförallt att du inte gör om det. Krya på dig!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

majlar
0

God morgon alla.

Här vaknade vi idag av ett dunderregn, fattar inte vart allt vatten kommer ifrån.

#0Gud så söt han är ditt lilla vita spöke.

Ha en fin dag alla och var rädda om varann

[GunillaF]
0

God morgon.

Har verkligen sovit ut idag. Det behövdes efter några dagar tillsammans med babysar som varit vakna omvartannat så gott som hela nätterna.

Nu ska jag ladda tvättmaskinen, plocka in jordgubbar som hunit mogna medan jag varit borta.

Ha en fin dag allesammans!Glad

Andina
0

Go'Morron i tråden allihop!

Vilken tööting, din lilla Tudor, Wolfheike! Tänk vad de berör en, de små "djurbarnen", ja, även mänskobarn berör ju! :)

Det var väldans vad det fejas o tvättas i stugorna - jag får väl ta och göra detsamma idag. Var lat igår o körde bara ett par tvättmaskiner och städade lite på lilla verandan. Efter allt målande o slipande av fönster och en papegoja som går loss som en värsta flismaskin på allt hon får tag i - så var det välbehövligt. Det får bli en tvättdag och lite småfejande inomhus här också idag.

Njut av dina 20 återstående dagar, Power! Och eftersom du har en härlig inställning till dina studier, så har du nåt att se fram emot även efter dessa lediga dagar! Det är ju egentligen toppen, eller hur!

Skogis - vad mysigt det låter! Med lekande barn och bärplockning! Våra två buskar med vinbär (röd o svart) gick åt till rådjuren - men funderar på att plantera nya buskar framöver. För det är ju mysigt och gott!

Läslusen - Oj, tur att det inte gick mer 'illa' än så då, att du "bara" är lite öm och blåslagen! De är riktiga snaror, de där hundkopplena… Blåser på dina ömma ställen! :)

Majlar - Ja, ibland undrar man, var allt vatten kommer ifrån… Framför allt brukar jag undra hur allt vatten kan hänga i luften så länge - i form av moln - utan att trilla ner… Och att det trillar ner i form av regn, när det väl kommer ner, istället för att falla ner som om nå'n slänger ner vatten ur en hink… Ja, så kan mina tankevirvlar snurra… ;)

Gunilla - Välkommen hem från några härliga dagar med "småfolket". Jag kan tro att du haft jättemysigt - men jag kan också tro att det är skönt att komma hem igen, till din egen "ordning". Jordgubbar e gott! Mums!

Här väntas en skön sommardag - med alldeles perfekta 19-20 plusgrader och sol. En liiiten gnutta regn på sena eftermidda'n under en kort stund ska vi eventuellt föräras med också.

Ha en fin dag allihop! Hela da'n! Glad

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing