Healing iFokus

Healing

Läst 322 ggr
wolfheike
0

God Morgon 26 Juli

God Morgon på er alla !

Sitter här med kaffekoppen och filsoferar lite,tycker tiden den drar iväg med oss och nu börjar man nog bli gammal på allvar när man måste titta på datorn vilket datum och dag det är Förvånad illa illa illa Skrattande

Hoppas ni alla sovit gott och ha en underbar dag när ni vaknar Glad

Toyan
0

God morgon wolfheike och alla som kommer senare!

Kaffe här också alldeles strax, vädret..? svårt att säga, några mörka moln och solen tittar lite blygt fram då och då.

En underbar dag till dig också, och alla andra healersGlad

[dandamimm]
0

God morgon alla fina.

Sitter med lite beslutsångest… Har äntligen möjlighet att säga upp mitt lärarjobb för att satsa på mina kurser och min gårdsbutik och nu är jag full av tvivel på mig själv. Ska jag våga ta steget ut i det okända. Det är så lätt att drömma men när drömmar slår in blir det ibland, för mig iaf,lite mycket på en gång. Måste meddela min chef på måndag om hur jag ska göra så dagen idag blir en grubbeldag.

Hoppas att ni alla har det lika soligt och fint som vi har det här i skåne och att ni får en underbar dag.

Kram Danda

wolfheike
0

Oj Danda vilket häftigt beslut och jag tror det kommer att landa inom dig vilket som är det rätta beslutet.Vad härligt det låter med en gårdsbutik hur mysigt som helst.Håller alla tummar och tår för dig Cool

[dandamimm]
0

Tack söta Heike.Kyss

Indiania
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon Wolfheike, Toyan, Danda och alla ni andra!

Wolfheike du är inte ensam om att titta efter datum på skärmen.Flört

#2 Danda , du vågar satsa på gårdsbutik och kurser för det är väl det du innerst inne vill…….Annars kan du väl ta tjänstledigt från ditt lärarjobb och kämnna dig för?Lycka till det låter toppen! Glad

I går var vi till Grebbestad i den härliga värmen och vi gick i naturreservatet Väddö utanför Fjällbacka, det var svettigt men härligt.

Ha en fin dag alla vänner! Kyss

" Var nära naturen - var när dig själv "

Andina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Go'Morron alla!

Ja, nog tittar man på datum på skärmen allt, Wolfheike… Men du är ju fortfarande ung i alla fall! Fast visst sätter tid och ålder sina spår… Å andra sidan har jag alltid varit 'världsfrånvänd' när det gäller tid och datum… Det finns liksom inte i mitt system (vilket jag är glad för). 
Men ser ju att största delen av sommaren redan har 'sprungit förbi'.

Jag förstår din beslutsångest, Danda! Jag säger som Heike, det landar i dig! Jag fick ett gyllene tillfälle en gång i tiden, uppsägning eller ny (och bättre) tjänst på samma företag. Då fick jag "panik" - vilket skulle jag välja. Det som hjälpte mig till beslut var frågan "Hur skulle du må och trivas om du stannade kvar?" Den frågan löste alla mina tvivel på en 'mikrosekund'!
All lycka till med ditt val!

Vilken härlig bild, Indiania! Det ser ut att vara ett väldigt vackert område! Älskar berg, klippor och vatten! Och skog och annan natur…  ;))

Idag blir det att fortsätta att ta tag i "eftersatt pyssel". Det är lite mulet med små solglimtar här också, Toyan - skönt. Kanske kastar jag mig över fönstermålningen igen också…

Ha en fin dag på er i allihop! Glad

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

smilax
0

God morgon!

Vi är fler som behöver kolla vilket datum det är på datorn eller någon annanstans :-)

Danda: låter härligt att kunna satsa på något man verkligen vill. Som sagt kan du inte ta tjänstledigt?

Själv blev jag väckt av telefonen. Hon som har den lilla kattungen jag ska få om ett par veckor ringde helt chockad. Kattmamman hade attackerat en av de andra ungarna på morgonen och de trodde hon skulle ta livet av den. Hon hade gått på den riktigt hårt. Så nu var kattmamma instängd och ungen skulle bli avtvättad för den hade kissat och bajsat på sig. Den behövde lugnas också för den var också chockad. Nog för att kattmamman ska stöta ifrån sig ungarna nu och lära dem vara självständiga katter men den här gången gick det över styr. Jag har sagt att när de släpper ut mamman får de hålla koll på henne så det inte händer igen. Ungarna ska ju inte flytta förrän om ett par veckor.

Ha en härlig dag alla även om det är lite molnigt på himlen!

[dandamimm]
0

Tach för era stöttande ord. Och ja, egentligen så vet jag vad jag ska göra. Fick precis en bassning av min häxsyster för att jag är så strulig… Jag kan inte ta tjänstledigt, eftersom jag inte har rätt utbildning så anställer skolorna mig skolår för skolår och min nya anställning börjar 14/8 så jag måste isf tacka nej och därmed bränna den bron, så att säga.

wolfheike
0

Skönt fler än jag tappar bort dagar och datum men höjden var väl häromdagen när jag fick ringa mor och fråga vilken dag det varSkäms visserligen ligger jag sjuk i dunderförkylning men det är liksom ingen ursäkt egentligen Skrattande

Smilax det där lät inte bra och ibland kan kattmammor bli väldigt hårdhänta med sina barn,dom kan ha ont efter allt diande och då kan det ta sig såna där uttryck men ändå inte bra alls när den lille kissade och bajsade ner sig.

Hoppas hon lugnar ner sig så lillen får lugn och ro dom två veckor som är kvar.

Danda tror det löser sig,fråga dina guider och be dom vägleda dig om du känner grubblet tar över för mycket.Det är så vikigt att det känns rätt och jag säger som Indiania att kurser och gårdsbutik är väl något du från hjärtat vill och då kommer svaret när man minst anar det.Vilket som så blir det rätt.Kram på dig Kyss