KRAFTLADDA KRISTALLER
Hur och när skall man kraftladda sina stenar.
Har hört att de skall laddas mitt emellan
nymåne och fullmåne.

Hejsan Tina_O!
När du ska rena och ladda dina stenar eller Kristaller så behöver du inte endast göra det vid den nymåne eller fullmåne. Man kan lägga dem i havssalt, el i fönsterkarmen i solljus eller månljus, el gräva ner dem i jorden, och vissa stenar kan även renas med rå bergskristall. Man kan även rena dem under rinnande ljummet vatten eller med hjälp av en pendel.
Man kan inte lägga alla stenar i vatten och salt för då löses dom upp, så var försiktig med att lägga råa porösa stenar i vatten.
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Hrj Maria!!
Är rening och laddning av stenar och kristaller
samma sak?
Hej :)
Jag har fått ett tips om att rena Kristaller i havssalt och SEN lägga stenen på Tv-n (påslagen) ett par timmar.
K
tie
Hej.
Man kan rena kristallerna/stenarna under rinnande vatten, föra dem genom eld eller salviarökelse, gräva ner dem i jorden eller lägga dem i salt (finns säkert fler sätt)
När kristallerna/stenarna är renade så kan du ladda dem. Du kan låta dem ligga i månsken, solsken eller på ett kristallkluster (finns säkert fler sätt även här)
Å jag har hört att man kan lägga stenarna i frysen! :-) Sen hur det e med den saken får de lärda tala om….
Hur ofta renar ni era Kristaller? /fia
Jag renar dem lite snabbt efter varje användning. Kör då vatten och saltvarianten.
Jag renar dem mer ifall jag har använt dem på någon annan än mig själv.
Ok, tack så mycket…