Healing iFokus

Healing

Etiketterstenarkristaller
Läst 4769 ggr
Tina-O
0

KRAFTLADDA KRISTALLER

Hur och när skall man kraftladda sina stenar.

Har hört att de skall laddas mitt emellan

nymåne och fullmåne.

MariaJ
0

Hejsan Tina_O!

När du ska rena och ladda dina stenar eller Kristaller så behöver du inte endast göra det vid den nymåne eller fullmåne. Man kan lägga dem i havssalt, el i fönsterkarmen i solljus eller månljus, el gräva ner dem i jorden, och vissa stenar kan även renas med rå bergskristall. Man kan även rena dem under rinnande ljummet vatten eller med hjälp av en pendel.

Man kan inte lägga alla stenar i vatten och salt för då löses dom upp, så var försiktig med att lägga råa porösa stenar i vatten.

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Tina-O
0

Hrj Maria!!

Är rening och laddning av stenar och kristaller

samma sak?

kath
0

Hej :) 

Jag har fått ett tips om att rena Kristaller i havssalt och SEN lägga stenen på Tv-n (påslagen) ett par timmar.

KCooltie

jwen
0

Hej. 

Man kan rena kristallerna/stenarna under rinnande vatten, föra dem genom eld eller salviarökelse, gräva ner dem i jorden eller lägga dem i salt (finns säkert fler sätt)

När kristallerna/stenarna är renade så kan du ladda dem. Du kan låta dem ligga i månsken, solsken eller på ett kristallkluster (finns säkert fler sätt även här)

Bybo
0

Å jag har hört att man kan lägga stenarna i frysen! :-) Sen hur det e med den saken får de lärda tala om….

FiaH
0

Hur ofta renar ni era Kristaller? /fia

jwen
0

Jag renar dem lite snabbt efter varje användning. Kör då vatten och saltvarianten.

Jag renar dem mer ifall jag har använt dem på någon annan än mig själv.

FiaH
0

Ok, tack så mycket…Skrattande