En färskings bekännelser
Ville bara säga hej :) Här är en nyfiken livsnjutare som inte riktigt fått ordning på det där med healing ännu. Jag har nog alltid varit "uppkopplad" mot mina nära och kära och kan på nåt sätt hjälpa dem men jag vet inte hur. Kan man lära sig hitta ON / OFF knappen? Skulle så gärna lära mig att bli av med den energin jag samlar på mig också - jag drar mig lite för att hjälpa andra ibland bara för att jag inte kan skaka loss den från mig själv. Deras energi klibbar sig fast på mig.. Låter det helt galet? Haha ja det kanske det är :) men ni verkar ha mycket erfarenhet så kanske någon känner igen sig iallafall lite grann?
Det enklaste du kan göra just nu är att stänga när du vill och det där ska inte vara någon svårighet.
Detta kommer du göra automatiskt så småningom.
Det finns en del sätt, ett är att sätta på sig ett skydd så att ingenting kan nå dig som du inte vill ta emot. Det kan vara en glasbubbla, syns inte men fungerar. Det kan också vara en bubbla som du klär i blad och blommor. Detta fungerar också i de fall att du inte vill att folk ska se dig.
Förstår du min tankegång?
Jo kanske, jag tror att jag förstår hur du menar. Jag ska försöka - har ibland fått en bild av hur inkommande utifrån liksom studsar av och faller ner… när jag blundar och fokuserar på det så liksom "känns" det i vä axel på nåt sätt. Så det kanske är att jag healar mig själv samtidigt då eller?
Det är så spännande att hittat denna sajt - här kommer jag att hänga mycket 
Jag tror att du kommer få bättre svar av de som kan healing.
Hoppas det
Nu får man väl se till att masa sig i säng så man orkar upp - man får ju inte vara trött när man är ledig haha…!!
Hej Healing-mammut och Välkommen!
Jag tror att du håller på att hitta din egen variant av hur du "kopplar från" och "öppnar upp" för healing- och andra energier. Du har ju redan fått lite inre bilder.
Mitt ledord är att jag ska vara "öppen" när det behövs - d v s när jag ger healing eller ska försöka få något annat förmedlat från andevärlden. Annars ska jag försöka centrera min energi och vara så "stängd" det bara går. Det är inte särskilt kul och inte heller sunt att ständigt gå omkring som en vidöppen dörr och ta in allt som far runt i ens väg.
Men jag är dålig på att komma ihåg det ibland dock… Men när jag går in i affärer och på sjukhus o s v, då bemödar jag mig lite extra om att "stänga till" mig. För annars blir de besöken en plåga för mig. (Det blir de oftast ändå… … )
Många gånger räcker det bara med tanken att man stänger till. Andra gånger kanske man behöver nå'n liten inre visualisering - som den du fått till dig t ex. Spegelbubblor eller andra bubblor omkring en som håller det som inte behövs borta ifrån en. Blommor som öppnas upp respektive "stängs till" (blombladen går ihop sig som till en knopp igen), ljus utmed chakrorna som du slår på resp stänger av med en knapp e d.du hittar säkert fler varianter bland trådarna och fler förslag hoppas jag kommer in också.
Vad som är viktigast för mig - A och O! - är att jag rensar mig själv både före och efter en healing! För att just bli av med 'tung energi' som jag inte ska bära omkring på. (Här ett exempel på hur en rensning kan gå till. Men det finns flera metoder bland artiklar och trådar också.)
Lycka till med din Healing framöver! 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Vad häftigt att höra en del av sina egna högst snurriga tankar om alltet - det måste ju betyda att jag är i gott sällskap iallafall 
Jag har alltid levt efter just ge och ta. Av respekt både för sig själv och andra. Lustigt senast i morse pratade jag med min son om att ge blod när ha blir myndig för annars kan man inte förvänta sig att få hjälp om man skulle behöva det.
Jag tror att jag har lite tåtar utslängda lite varstans i universum, men jag har inte riktigt fattat hur jag ska förvalta eller tolka dem. Saker liksom bara "blir".
Har du något tips på böcker, kurser eller träffar för att höra om hur andra gått tillväga för att ta tillvara på sina tillgångar?
Det blir jackpot för mig när jag läser om dina problem att komma in till tex ett sjukhus….jag har alltid jobbat i vården, alltid varit tillgänglig och haft väldiga problem att inte ta in andras smärta (både själslig och fysisk) och har därför många gånger mått dåligt själv. Men jag har fått så fin respons av vårdtagare att jag inte lagt så mycket vikt vid att jag tagit över deras problem. Men nu är det ju viktigare än någonsin att jag lär mig bli av med kletet (som jag kallar det…) för att kunna fokusera på att kunna fördjupa mig i helandes lära för annars kommer jag inte att kunna vara öppen eftersom jag har problem med smärta från nacken själv.
Oj oj, ju mer man funderar över saker desto mer inser man hur liten man är i det stora maskineriet - även om vi alla är viktiga kuggar!!
Tror att prio måste ligga på att lära mig att stänga omkring mig.
Tack för ditt peptalk :)
Ja, jag tror du är i ett riktigt gott sällskap! Så upplever jag det i alla fall när jag är här! 
Tyvärr kommer jag inte på några böcker eller kurser att rekommendera - men det tittar nog in någon annan som kan tipsa istället.
Jag har inte läst särskilt mycket alls om healing och förutom Reikiutbildningen har jag inte gått healingkurser heller. Däremot andra alternativbehandlingskurser och framför allt jobbat och kursat i energimedvetenhet. Men det mesta har jag fått till mig 'av sig självt'! Och det är så jag alltid har fungerat - har alltid velat lära mig genom egna erfarenheter och med hjälp av "högre makter, andevärlden" eller vad vi nu vill kalla det. Den vägen har jag ofta efteråt fått bekräftat vad jag 'lärt' och även efteråt läst om just det jag "själv" lärt mig.
Dessutom är jag inte så bra på detta med teori - jag föredrar att lära mig genom upplevande och egna erfarenheter. ;) Och för mig har praktiserandet/övandet i energimedvetenhet varit nyckeln - för det "omfattar" allt annat! Och det har jag fått träna med hjälp av shamaner o mystiker från Peru bl a. Enligt mitt sätt att se på det hela i alla fall!
Men det är kul att gå kurser och läsa sig till andras upplevelser och tankar också! Absolut! Och givande - för ibland ser man lite snävt på sina egna upplevelser. :))
Jag tror du kommer att ha väldigt roligt! Men bra, att du vill lära dig att 'stänga till' - vilken metod du än hittar, som passar dig, så kommer det att fungera med lite övning! För det är ju intentionen som är det som "gör'et"! 
Googlade på stänga och öppna chakran här på Healing. Har inte tittat in i 'träffarna' - men jag gissar att du hittar inspiration i alla fall.
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Ja det känns som att jag står på tröskeln till något nytt - eller iallafall får en förklaring av något jag inte riktigt greppat ännu.
Alla verkar så öppna och generösa och vill dela med sig av sina erfarenheter. Det är så jag funkar i mångt och mycket. Jag söker och sen sållar jag / aller får bekräftelse på det jag egentligen visste.
Jag ska helt klart gå in på din länk och läsa lite. Men nu ringer mat och sov klockan = tycker mig höra att lunchen ropar från köket
Ha det gott