Healing iFokus

Healing

Etikett: healing-allmänt
Läst 961 ggr
Katamb
0

Hitta pålitlig och erfaren healare

Hej på er alla härliga människor!

Har precis blivit medlem här på denna site och hittar en massa kul att läsa!

Jag håller just på att läsa en bok om healing och har blivit så upopslukad av detta att jag skulle vilja hitta en healer som kan hjälpa mig. Jag vill att det ska vara en människa man kan lita på (det finns ju oärliga människor i alla brancher och så även inom denna antar jag :-)
Jag bor en bit utanför Stockoholm. Finns det någon som kan rekomendera någon?

Ha en underbar dag var ni än befinner er.

Kramar från mig

[GunillaF]
0

Hej och välkommen till oss. Visst är det intressant med healing. Håller med dig.

Jag har aldrig träffat på någon oärlig inom detta. Men sedan beror det ju på vad du lägger för innebörd i ordet oärligFlört

Om du tittar i vårt länkregister så kanske du hittar någon. Det finns de som man kan besöka och det finns de som healar på distans och då kan du ju befinna dig i Stockholm och healern någon helt annanstans.

Lycka till.

Katamb
0

Tack snälla för snabbt svar. Jag ska genast kolla länken du tipsade mig. Ha en fin kväll. Kramar från katamb

Andina
0

Hej Katamb! Och välkommen hit du också!

Jag hoppas att du hittar någon som du känner förtroende för - det handlar ju inte bara om att människor är "oärliga" utan ibland kan det handla om personkemin också. Men, som Gunilla också skriver, så har jag inte stött på någon oärlig person, men självklart hört talas om att de finns. ;)

Ibland får man prova sig fram - men det som jag känner är oerhört viktigt är att man lyssnar till sina egna inre signaler, d v s känns det rätt med denna person. För som sagt, personkemi (eller vad vi nu vill kalla det för) har betydelse.

Jag hoppas att du kommer att trivas här! Och jag hoppas att du också haft en underbar dag! Glad

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

wolfheike
0

Välkommen hit Katamb Glad

Säger som ovanstående att personkemin är jätteviktig annars kan det kännas väldigt obekvämt även om en healer är seriös och hur duktig som helst.Tur nog är det inte ofta man stöter på det oseriösa men visst har jag mött det inom olika kategorier men bara ett fåtal gånger inom området healing.Bla en kursledare som kunde massor teoretiskt men var oerhört falsk i sin utövning.Sa sig jobba med helande och ljus men skadade många människor i sin väg och gör än idag,en sån som förstör för andra med baktal men säger sig vara healer samtidigt som hon skadar andra i sin väg på ett smygfult sätt.

Fast nog dominerar dom seriösa och som du skriver finns alla typer i alla brancher,vi slipper liksom aldrig undan och kan bara göra vårt eget bästa för att vara ärlig och seriös i vår utövning.

Det finns ett enkelt knep och det är vår egen magkänsla.Tar man kontakt med en healer eller någon annan utövare så känner vi direkt om det känns bra eller inte.Den där första känslan som kommer det är den man ska gå på för den ljuger aldrig.Känner man det minsta motstånd så bör man avstå och det här känner man både på distans,via mail,telefon,forum eller direktkontakten med en person.

Men tack och lov så är dom få och dom ärliga det är dom som kommer att finnas kvar resten rensar universum bort det kan vi vara säkra på Glad

Lynxx
0

Välkommen hit Katamb! :-)

De 2 healers jag träffat här i El Stockholmo, tycker ja e bra:

1. Helen Rosenblad (folkpensionär) Fisksätra, tror ja har gått alla kurser som finns & går på föredrag stup i kvarten, i ämnen som rör det alternativa.

Kontaktinfo till henne (m.fl.) hittar du om du skrollar ner:

http://www.personlig-utveckling-healing-meditation.com/healer-team.html

Hon har tagit alla steg i VTH (Vit tids Healing) & e väldig duktig på Tonhealing (man anv rösten).

---

2. Dorothée Östlund, Järfälla - har ja bara varit till en gång hittills (ska dit igen 3/8). Hon anv. åxå tonhealing - samt div. andra andliga förmågor. Hon tycker ja åxå e bra.

http://www.ortea.se/

http://www.ajkon.se/customer/117/

…du kan ju kolla med dem & se om du tycker du vill testa.

/L