Healing iFokus

Healing

Etikettermeditationavslappning
Läst 691 ggr
FiaH
0

Hur ofta mediterar du?

Vilka av er som besöker sidan brukar meditera, och gör ni det ofta?Vad tycker ni om att meditera i grupp, känner ni av energiflödet mer, eller föredrar ni att enbart meditera själva? Själv tycker jag om att göra det i grupp, men oxå när jag är själv. Kram FiaGlad

Tarotsanna
0

Jag borde verkligen meditera mer medvetet, men har så svårt att få till det här hemma, så därför föredrar jag också att meditera i grupp. Men jag har ju ingen grupp Förvånad

Soffe
0

Jag behöver ju ta tag i mig själv o börja meditera igen..behöver det..men jag har fått lite tips på vad jag kan göra åt det så att jag kommer igång..nu ska jag ju iväg på kurs snart o där lär vi ju meditera :)

FiaH
0

Kan känna igen mig, ibland är det svårt hemma med 2 barn. Har du vänner som du delar detta intresse med, som kanske är sugna på att meditera? Flört

FiaH
0

Va kul Soffe, hoppas på en trevlig och rogivande kväll.

FiaH
0

Läste tokit, det var inte i kväll va? Jag fattar, du skulle ju börja en utbildning. Hoppas det går bra….Fundersam

Opal
0

Jag försöker att meditera varje dag, tiden varierar från 10-30 minuter. Det blir starkare när man är i grupp. Har nyss avslutat en kurs i bergsmeditation, en härligt upplevelse, fick lära mig mycket om mig själv.

FiaH
0

Hej Opal! Har aldrig provat bergsmeditation, berätta gärna mer om du vill.

Opal
0

Gick kurs hos en Bergmeditationsledare som guidar oss genom meditationen. Det är Terry Evans som har kommit på denna underbara meditation. Man känner in sina känslor på olika ställen i meditationen och man får uppleva och se olika saker, sedan sitter vi och berättar för varandra om våra meditationer och var och en tolkar varandras meditationer. Det är mycket från vårt inre som kommer upp till ytan (rädslor, hinder, negativa och positiva sidor av en osv) ibland är det mycket gråt, allvar men även skratt. Det är som personlig utveckling och självkännedom. Jag rekommenderar att prova detta med någon som är ledare eller som har gjort detta förut innan man sitter själv och gör meditationen.

FiaH
0

Det låter bra, för ofta bär man nog på mycket omedvetet, och det är ju viktigt att det får komma fram. Då är det bra att vara i grupp som du säger, där man känner sig trygg för både skratt och gråt. Är själv med i en meditationsgrupp där jag känner mig mycket trygg. Ska nog lyfta fram att vi kan prova på en bergsmeditation.Tack för du delade med dig, alltid spännande att höra hur andra upplever saker.

Opal
0

Jag har blivit en helt ny människa när jag började med detta. Det är så härligt, mycket gammalt skräp har försvunnit och jag har upptäckt nya sidor, talanger och förmågor som jag inte trodde att jag hade. Lycka till om du testar det någon gång.

FiaH
0

Något jag oxå ganska ofta bruka göra när jag har haft en stressig dag är att bara köra en enkel avslappnings övning, där jag fokusera enbart på min kropp, varje kroppsdel i taget. Hur den känns i ett avslappnande läge, lättare att hålla sina tankar i styr, om det har varit mycket stress på tex jobbet. Mina tankar får endast då gå till dom olika kroppsdelarna. Känner mig som en ny människa efter. Eftersom jag ofta får spänningar i vissa kroppsdelar om jag har stressat. Då är denna perfekt.

Soffe
0

FiaH: Du förstod rätt sen..att jag ska börja på en utbildning

Ja jag hoppas oxå att det kommer att gå braSkrattande

FiaH
0

#10 Va härligt. Jag kan oxå känna som du, att sen jag började meditera och gå in mer i mig själv, har jag nog ändrats som person. Mår så bra och trivs med mig själv, även jag har upptäckt nya sidor av mig själv, och fortsätter att göra det i min utveckling. Och visst ska jag prova det någon gång, snart hoppas jag…….Skrattande

FiaH
0

Soffe, ja ibland faller kronan ner långsamt, hehePenga mun

Soffe
0

mmm..det händer juSkrattande

Tarotsanna
0

#3 Nej, inte direkt några som vill men jag hoppas på att antingen komma igång med en egen cirkel eller få delta i någon annans till hösten Glad

Har ju gått en del kurser och där är det ju mycket meditation men jag måste ägna mig åt det mer för att kunna fortsätta utvecklas.

FiaH
0

Önskar dig lycka till , hoppas du framåt kan bilda en egen cirkel.Glad

Helenasharmoni
0

Jag mediterar en del. Jag mediterar ganska ofta i grupp för det passar mig bra att gå iväg. Med tre barn kan det vara svårt att få in meditation i vardagen, men jag försöker då och då när lillan sover middag.

kath
0

Hej!  Jag har lite svårare att meditera i grupp, svårare att slappna av då, det är något jag måste träna på. Går en kurs nu där vi då mediterar ihop, har lite svårt att släppa "kontrollen". Går bra när jag är ensam. Är det någon som har nåt bra tips kanske :)

KCooltie

FiaH
0

Hej Katie!

Att meditera i grupp, är ju ingen man måste, men jag vet ju att energierna blir starka. som du skriver om att släppa kontrollen är svårt, men jag tror att kanske efter ett tag när du har lärt känna gruppen bättre, kanske det även  känns tryggare under meditationen.