God Morgon 21 juli
Go'Morron alla solstrålar!
Hoppas ni sover gott med många söta drömmar - och vaknar med glitter i ögonen!
Själv vaknade jag låångt före Tuppen - kl 3. Men så somnade jag 'utmattad' redan strax efter 21 igår kväll ;). Katten som flyttat in här ville att jag skulle följa med ut… så att hon kunde visa vilket kap hon gjort - en liten mus! Efter att ha lekt med den en liten stund, kom hon rusande upp på verandan och skulle lägga in musen i förrådet - d v s inomhus. Men tack och lov hann jag grabba tag i henne och bära ut dem båda igen… Se'n var det dags för henne att skrämma bort grannkatten som kom smygande på verandan… Pappisen har försökt skrämma katten… Kolis (koltrasten) har skuttat runt o letat daggmask o annat gott… Själv har jag jagat mygg… Regnet öste ner en kort stund (det väntas lite av varje här idag - regn, mul o sol) - härligt sommarregn!
Så det har varit full rulle här i gryningen!
Nu har katten lagt sig för att sova in dagen. Och allt är lugnt o stilla igen. Och jag sippar på mitt kaffe - och njuter!
Go'Morron alla, jag hoppas ni får en härlig och fin dag! 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Visst är väl naturen häftig?! Efter den korta regnskuren vi hade imorse (inatt) hittade jag denna 'vatten- och spinnbubbla' som jag tyckte såg lite kulig ut… 8-10 cm bred… 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

God morgon på er alla!
Vilken underbar och händelserik morgon du haft Andina
Tack för vackra bilder, instämmer till fullo, naturenär häftig
En fin dag önskar jag dig och alla andra healers!
Godmorgon på er, Oj, uppe så tidigt Andina, lägger du dig inte och vilar igen då? Fast solen verkar skina lite här och där och då får man passa på :) Busig misse du har :) Ha en fin dag allihop, här ska arbetas några timmar.
Sajtvärd på Övernaturligt
Godagens i stugorna !
Kan bara hålla med naturen är underbar rent magisk.Fler än mig som är uppe med tuppen eller snarare får väcka tuppen vid 07,morgonstund har guld i mun heter det ju och det håller jag fullt med om.
Snörvel,feber och halvdassig men en bra ursäkt att krypa till kojs med datorn i knät utan att känna skuld för allt som borde göras.Fjällen får bli om ett par veckor eller rent av i höst med alla vackra färger.
Nu ska ni ha en alla tiders dag och var rädda om er 

God morgon alla!
I dag är första dagen på min 4 veckors semester, och det käns så härligt. Jag hoppas sol och värme behaga sig att komma, för nu börjar man bli lite less på vädergudarna. Jag önskar er alla en underbar helg
God morgon
Vilken spännande morgon du haft Andina och så vackra bilder du visar.
Krya på dig Wolfheike.
Ha en skön semester Nicke!
Själv har jag sovit som en klubbad ända tills för en stund sedan, men nu har jag fått kaffe och ögonen ser snart klart igen. Gammelögonen är lite skumma om morgnarna
Håller på att sy några små babyklänningar och om vädret fortsätter som vanligt så hinner de bli klara i dag. Om solen och värmen behagar infinna sig så blir det sömnad i kväll och trädgården i en solstol idag.
Ha en fin Lördag!
Godmorgon alla!
#0 Vilka underbara bilder Andina och vad ni haft det mysigt du och katten!
#4 Krya på dig Wolfheike 
#5 Härligt med semester Nicke, ha det gott!
#6 Skönt med en liten sovmorgon Gunilla, vad fina dina små babyklänningar skall bli 
I dag är det sol och hoppas på fint väder i morgon också, då har jag samlat lite släktingar och vi skall åka till " Gammelvala " i Brunskog som håller på i en vecka.
Ha en fin fortsättning på helgen! 
" Var nära naturen - var när dig själv "
GodMorgon
!
Härligt med era små berättelser och fina bilder här. Det är som att titta in genom dörren hos var och en av er och få ett "godmorgon" och en liten kaffeskvätt innan jag går vidare.
Jag har avnjutit kaffe och frukost här samtidigt som jag fortsatt med min reseplan, plockat fram och plockat bort sånt som kanske ska med i packningen.
Det blir en resa
! Och bara ryggsäcken får följa med, och den får inte bli allt för tung.
Undrar hur jag ska hinna med att "göra färdigt" här hemma, tvätta upp det sista behövs också, boka sista minutenbiljetten… hitta billig övernattning…
Jag skulle vilja starta resan imorgon, otålig som jag är…
God förmiddag på er alla. Händelsrika mornar ni har och fina bilder som vanligt. Här skiner solen och det blir en fin dag att ta vara på.
Ha en fin dag alla och var rädda om varann
Förstår dig så väl Frodig är lika otålig själv allt ska ske helst igår annars går jag bananas
Ha en underbar resa 
Tack hörrni ska försöka krya på mig så gott det går,så här både ser jag ut och känner mig just nu 

Pigga på dig, Wolfheike! Skickar lite bubblisar som du får plocka av om du vill ha! 
#10 Snygging där
!
"Vet bara inte vad jag ska göra med dom"
… Smörsteka såklart!!! 
God middag alla, har läst vad ni skriver men orkar inte kommentera allt….
Här är också full rulle, barnen ömsom leker fint för att i nästa sekund vråla och hata varandra…
Maken renoverar och jag borde städa men det finns dagar till det med för ingen lär göra det åt mig
Vädret är som det är och mitt humör därefter känner jag. Ska sno till mig en kvart i ensamhet och balansera upp mig känner jag.
Ha en fin dag alla och njut av livet som det är.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Meeeeen gud så götti namm namm babba mumma babba fillie slurp med kantareller,jösses vilken fin svamp du har runt husknuten,smörstekta låter bra mumma det 
Tack för bubblor,fångar och tar emot ,visst e´ jag tjusig Frodig i min gröna frack 
Jaa, eller hur Wolfheike!
Smörstekta kantareller vinner nog - till en god köttbit ikväll!
Och visst är det väl underbart hur naturen bjuder på ätbart i sitt eget skafferi.
Med lite yoghurt, vispgrädde, en aning stevia och lite frysta bär och dessa som jag nyss hämtat in (se nedan) så är min favoritdessert klappad och klar; "Yoghurtglass"!
"Götti namm namm babba mumma babba fillie slurp" vare väl det hette?!
Skogis - jag skickar lite go'a o rofyllda bubblor till dig! Hoppas humöret lättat och att allt känns 'soligare' igen! 
Men himmelske tider vad jag blir sugen på en Kantarelltoast och bär i efterrätt!!! Slurp….
Gud vad gott, jag älskar kantareller stekta i smör och lite hackad lök också! 
Tack det känns bättre. Tror jag ska ta med familjen ut i skogen efter maten och leta kantareller. Mums!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
#2 - Tack detsamma, jag hoppas du haft och har en toppendag! :)
#3 - Näe, de' bidde inge' mer zzova av imorse. Gissar att jag kastar mig på huvudkudden ganska tidigt ikväll istället…
Hoppas du arbetat färdigt nu! ;)
#5 - Vad härligt, Nicke - nu hoppas jag att du får en toppensemester! :)
#6 - Hoppas det blev solstolen idag! ;)
#8 - Vad kul att det blir en resa! Grattis! Duscha kallt om resfebern blir för varm! Du måste va' rädd om dig! ;)
#17-18 - Ja, kantareller är inte fy skam! Så gott att ha ett eget litet kantarellställe här uppe på krönet. Det blir smörstekt kantarell med lite hackad lök till en mör köttbit ikväll. Och Yoghurtglass med bär till dessert förstås… ;)
#19 - Mycket bra idé! Det gör gott för både kropp och själ - en skogsprommis för att leta guld! :)
Go'Fortsättning på lördagen allihop! 
God Eftermiddag!
Har en riktig lat dag! Ligger i gräset och läser och tittar på småkryp
och funderar över Livet.
De tidiga mornarna känner jag igen, Andina. De är guld värda!
….och de små klänningarna Gunilla, skulle jag gärna vilja se när de är klara
Ha en fortsatt fin dag med allt vad ni tar er för!
#21 Ska fixa en bild när de är klara 
#22 Det ser jag fram emot Gunilla!