godmorgon 19 juli
100% bonde såg jag nu på morgonen
svts program från danmark , handlar om en man och hans arbete på sin gård.
älskar det programet han verkar vara så trevlig. men sen är ju det danska han prqatar men det är ju inte så svårt att förstå , det finns ju text med Xd ha en bra dag
Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis,
**_

God morgon powerofthebass och alla som tassar in senare.
Det programmet såg jag igår, intressant , gillar att han använder/ vill lära sig metoder som tidigare generationer använt sig av, att kunskapen inte går förlorad
Solen strålar så vackert, hoppas hon tittar fram hos er också.
Ha en fin dag alla!
God morgon på er!
Solen skiner och fåglarna sjunger. Vilken härlig morgon.
Jag ska strax iväg och skjutsa ett av mina barnbarn till sjukhuset för att ta bort några stygn i ett finger. Resten av dagen går i lugnets tecken.
Ha en bra dag!
Godmorgon alla!
Solglimt här också. Härligt!
Jag gillar också den danske bonden. Tycker som er Power och Toyan att han verkar trevlig med en härlig inställning att lära sig gamla metoder när det är möjligt. Och för honom verkar ju allt möjligt, en positiv själ helt enkelt
.
Block och penna låter som teckningsglädje Rore. Sitter du på balkongen och tecknar?
Jag har druckit mitt kaffe ute, gått med bara fötter i det blöta gräset och undrar om solen hinner torka upp alla små droppar idag.
"Små droppar dom finns ikring, dom hörs nästan ingenting,som små klockor med plingepling, när solen skiner blir det glimglim och pling"…
Frodig! Jag brukar sitta där och morgonskriva
och sippa på kaffe, när tillfälle ges
Aha, ja att du är en skrivare det har vi ju märkt och härligt att du delar med dig av det till oss
!

Goder morgon alla. Idag blev det lite långsovning, det hör inte till vaniligheterna.
Visst är han mysig den danske bonden och hans familj. Såg ett program för inte så länge sedan, när han byggde en liten bro med en planka över ett dike, för att lilla fölet skulle våga gå över till sin mamma på andra sidan.
Kul för oss att få ta del av det han lär sig.
Här är det lite sol, och Siri står vid dörrn och vill ut.
Ha en fin dag alla och var rädda om varann
Så här såg hilmlen ut igår. Drama innan åskan drog fram.
Godmorgon alla!
I går hade jag en underbar dag tillsammans med min syster, vi sjöng en chakrabalansering tillsammans, hon fick deeksha, vi promenerade och hade det mysigt på alla vis.
I dag skiner solen och det är fint väder.
Underbara bilder i tråden!
Ha en skön dag! 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Streptocarpus
!
Jaa frodig det är en streptukarpus! 
#9 Underbart foto!
#10 Vilken fin streptocarpus! Så många blommor har jag inte på min
Den måste du pratat mycké med!
skulle sjäölv vilja ha en liten gård, och livnära sig på de saker som man sår och sködar från sin egn mark. hade vart mkt roligt och ro givande så slipper man all fabrikats kännsla som finns i maten. maten behöver kärlek och inte massa konserveringsmedel osv
**_
"Sagt och Gjort" Power! Fixa det så kan vi gamla tanter komma och rycka lite ogräs hos dig ibland 
#13 De trivs i det fönstret och så klart pratar jag med mina blommor 
Vad är det för TV program om den danska bonden som ni skriver om? Det har jag missat!
ska se om jag hittar en länk till dig indiania finns nog som webb tv
**_
Hundra procent bonde
05:30 - 06:00
Dansk realityserie från 2011. Frank får besök av sin norske kompis, som ska hjälpa till med den nya vedboden. Och så har han satt igång med att tillverka en egen mustpress.
Avsnitt: 7 / 10 Produktionsår: 2011
Repris
fanns tyvär inge webbtv länk
**_
Tack snälla Power for info! 
#20 Vilken härlig Indian, spännande träd Majlar! 
Dom där knölträden är så roliga, man kan se massa olika saker i dom.
#22 Ja de är roliga, det är ju massor av små ansikten också i ditt träd! 
Go'Morron Power och allihop!
Slinker in som hastigast för att önska en go'er dag till er allihop!
Himmelen är blåååå (här) och solen lyyyser - det är varmt i solen sedan flera timmar tillbaka. Hoppas ni har en skön sommardag också!
Och - tack för helt ljuvliga bilder!!! 
HareGodis! 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing