Healing iFokus

Healing

Läst 909 ggr
Fridborg
2012-07-15 22:40
0

Orkeslös

Jag känner att jag inte orkar med vardagliga saker längre, vet inte ens om det är en fysisk, psykisk eller själslig blockering. Jag gör saker jag måste men känner inget för "det där lilla extra". Känner inte att jag ser fram emot saker lika mycket längre och även om mitt liv är ganska kravlöst så känns det som att halva världen ligger på mina axlar.

Vet inte vad ni kan göra åt det, en fin tanke, ett par väl valda ord eller konkreta tips. (Och kom ihåg, jag har svårt för att komma igång så ha inte för stora förhoppningar att jag kommer orka utföra era tips hur goda de än är… så illa är det dessvärre).

Vet inte om healing skulle hjälpa, kanske? Det gick så himla bra förra gången, i varje fall mot mina mardrömmar…

Men tack för att ni finns, det brukar hjälpa lite att läsa era fina omtankar till andra!

Kram!

[mossquinnan]
2012-07-15 22:47
0

Åh söta du! Känner så väl igen mig! Varma tAnkar från mig:)

Fridborg
2012-07-15 22:49
0

#1 Tack för det! Kyss

[GunillaF]
2012-07-15 23:59
0

Jobbigt att känna så Fridborg. Har du varit på vårdcentralen och kollat dina värden? Det kan ju vara nåt sådant som spökar.

Jag skickar energipåfyllning till dig om en liten stund.Kyss

Fridborg
2012-07-16 09:58
0

#3 Ja det skadar ju inte att gå och kolla, dessvärre har de en ganska dålig attityd här nere, som att man inte ska komma om man inte är döende Obestämd

Tack för det Gunilla Kyss Dessvärre känner jag mig trött av andra orsaker nu, haha! Haft en avlivningsjotad jourkatt här hemma som gapat och skrikit hela natten, så ingen sömn för mig. Men han får en ny matte idag så förhoppningsvis får jag sova ut nästa natt :) Det är ett litet pris för att en liten kattunge ska få leva. Men det blev lite off topic, jag får ringa vårdcentralen och se vad de säger, kan ju kanske va järnbrist?

frodig
2012-07-16 10:27
0

#4 Ja, eller D-vitaminbrist nu när sommaren varit så solfattig. D-vitaminnivån tar man normalt inte prov på på vårdcentralerna om man gör en allmän check.

Fint att du hjälper hemlösa katter Fridborg, det värmer mitt hjärta Glad.

Har du något naturområde intill där du bor skulle du kunna börja med dagliga promenader där (om du inte redan gör det förstås, har inte så bra koll för jag har varit "bortkopplad" här ett tag).

Jag har använt mig av promenader när inget i kroppen velat planera eller entusiasmera mig.

Bara sätt på skorna (och regnjacka kanske Flört) och gå. Utan att tänka på om du vill eller inte.

Att gå är att hela sig. Det både rensar i dina energier och ger dig nya friska. Och dessutom är det en relativt lindrig ansträngning att få till en promenad varje dag, men inte desto mindre effektiv Glad.

Lycka till Fridborg, och fortsätt gärna berätta här!

Kyss

Fridborg
2012-07-16 10:35
0

#5 Ja, D-vitaminbrist kan det mycket väl vara, jag är mycket känslig för vinterdeppressioner! Kanske då istället borde kontakta psykvården och be om lite ljusterapi?

Men självklart! Jag blir så ledsen när katter har så dålig status :(

Ja jag har faktiskt kilometervis med skog fast jag bor i Stockholm, precis bakom huset mitt emot :) Tanken har ju slagit mig många gånger, och jag har promenerat där i omgångar, men vägen börjar bli tråkig när man kan den :) Kanske kan be min vän låna ut sin hund så kan man förena nytta med nöje :)

Jag uppdaterar gärna, tack för dina råd Kyss

frodig
2012-07-16 10:59
0

Bra idé med hunden Glad, och ja det är lätt att tro att det inte spelar så stor roll om man går en sväng eller inte, men det är absolut en ofta underskattad hälsokur. Så på igen bara.

När jag bodde i Stockholm lånade jag min kompis hund på dagarna och hittade på nya promenadställen för oss att upptäcka. Jag gick oftast i vattenkanten runt någon av öarna, det gillade jag särskilt mycket. En liten fika med mig och några knapergoda saker till hunden, och vi hade plötsligt en trevlig picknick tillsammans Glad.

Köp dig en burk D-vitaminer och börja med dom bums Flört! Jag använder Holistics D3-vitamin 5000 IE.

D-vitamin löser sig i fett och tas därför tillsammans med en måltid som innehåller nån sorts fett, alltså inte "bara salladsblad".

Var du köper, vilket pris som är rimligt, hur mycket du ska ta, osv har jag också förslag på -om de behövs SkämsFlört

Andina
2012-07-16 11:01
0

Fridborg! Jag hoppas att du känner livsgnibban sprattla till mer och mer nu. Du har fått bra tips som jag bara kan hålla med om. Ut i luft och natur, gå, sitt, ligg och bara låt dig svepas in av de energierna. Att låna hunden var ju en jättebra idé!

D3-vitamin rekommenderar jag varmt! I högdoser. Det äter jag själv regelbundet.

Här kan du läsa lite om vad Kostdoktorn skriver om D-vitamin

Och här en lång video om D3-vitamin på svenska - lång men väl värd att titta igenom. Och här en motsvarande - och lika lång, på lättförståelig engelska om du vill. Som sagt, väl värda att lyssna till!
De förklarar tydligt och bra hur viktigt det är att ha välfyllda D-vitaminförråd i kroppen. De påverkar bl a vår hormonbalans - som i sin tur påverkar allt annat i kroppen inkl sinnesstämningar.

Skickar lite uppiggande 'energibubblor' till dig som du får plocka av om du vill!

Jag blir alldeles varm i hjärtat av att höra hur du värnar om djur också! Du vet, Healing är Kärlek, Kärlek är Healing - så dina kattvänner får mycket Healing av dig! Passa på att ge dig själv också av den varan! Kyss

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing