Healing iFokus

Healing

Läst 815 ggr
wolfheike
5

Min Fadder pojke

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänk vad tiden går och när Isaac var tre år gammal tog jag mig an honom och blev fadder.Han och hans bror blev föräldrarlösa där både modern och fadern dog i aids.

Isaac och hans bror kom till SoS barnbyar i Monrovia-Liberia och sen dess har han vart min lille pöjk och vi har skrivit brev till varandra från det att han kunde skriva om bara lite granna som Love Isaac inte mer, resten skrev barnbymamman men nu är han duktig med både text och tal,stammar men sjunger som en ängel säger dom som hört.

Nu är han 18 och ska stå på egna ben och för mig känns det tomt att släppa honom ekonomiskt men har beslutat att följa honom ett litet tag till för att se att allt går bra.Man vill ju se att livet fungerar även utanför barnhemmet.

Det har gått bra för honom, en ordentlig varm kille som studerar och vill bli ingengör men i senaste brevet ville han jobba för SoS barnbyar.

Tänk hur det är,jag menar man blir fadder till en kille man aldrig träffat.Har vart på väg ibland till Liberia men det blev inte av men kanske kan bli i framtiden.

Nu känner jag tomhet över en person jag aldrig träffat och jag kunde väl aldrig någonsin tro när jag blev fadder åt en treårig grabb från Monrovia i Liberia att jag så många år senare skulle känna saknad och vemod när allt snart är över.

Jag hoppas livet får vara snällt mot honom och han  får en fin bra familj,jobb,bostad och allt nödvändigt för att klara sin vardag.

Jag hoppas också att vår kontakt kan fortsätta och att jag får möjligheten att möta dig i verkliga livet en dag Isaac.Vilken stilig man det blev av dig och nu känner jag ett stort vemod men vet du kommer att fixa ditt liv galant .

Ursäkta dåliga bilder men har bara vanliga kort som dom skickat från barnhemmet i Monrovia och ville dela med mig för jag är så förvånad över vemodet och saknaden,vem kunde ana man så många år senare skulle fälla tårar när han blev vuxen och ska stå på egna ben.Att man kan fästa sig så vid någon man följt under sin uppväxt men aldrig träffat och nu känns det faktiskt tomt men en glädje att få ha stöttat honom hela hans unga liv.

Jag önskar dig all lycka Isaac Cole Kyss

[GunillaF]
0

Så fint du skriver om ditt fadderbarn och så fint att han fick just dig till fadder.

Visst kan man fästa sig vid människor trots att man aldrig träffat dem live. Det tycker jag mig märka då och då nuförtiden när man "träffar" så många på olika sajter där man "talar" med medlemmar så gott som varje dag.

wolfheike
0

Han är en stilig ung man och så roligt att se genom åren hur städat och ordentligt det vart kring honom och vilken fantastisk barnbymamma dom haft.

Visst är det så att man kan fästa sig,det märker jag med mina åtskilliga av och påhopp från i fokus,några av er saknar man helt enkelt och det blir väl detsamma med Isaac fast vi inte haft daglig "kontakt".

Indiania
0

Wolfheike vad gott det kändes att läsa om ditt fadderbarn, vad fint att få följa honom i så många år, vilken känsla för dig.

Han kan vara glad att ha en så go fadder som han har i dig. Det var fina kort!

Kram till dig! Kyss

" Var nära naturen - var när dig själv "

wolfheike
0

Nämen nu blir jag ju generad för alla fina ord Gunilla och Indiania Skäms för mig är det viktigt att kunna hjälpa andra och vad bättre är än att bli fadder till både gammal som ung där hjälpen verkligen behövs .Man önskar bara man kunde göra mer.

Kramen på er fina med människor Kyss

tarotlasse
0

Tack för att du delar med dig av detta och tycker detta med fadder barn är ett fantastsikt sätt att hjälpa mäniskor på.

Lasse

Bybo
0

Uhuhu..blir tårögd, och så glaaad! Underbart, det var/är din pojk det. Och, jag hoppas verkligen att ni kan ha en fortsattkontakt

På mitt förra jobb, så gick vi ihop för ett fadderbarn i Tibet. Kändes fint. Har funderat på att göra det igen, fast själv.

Skogshumblan
0

Heike, jag blir riktigt rörd över din fina relation och dina känslor för din Isaac. Hoppas så att ni kan ses och hålla kontakten framöver!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

wolfheike
0

# 5 Jamen visst är det och kan man ska man ge en hjälpande hand.Brukar försöka sätta mig in i tanken i deras situation och då ser man hur lyckligt lottad man verkligen är med mat,kläder och tak över huvudet.

# 6 Underbart att ni gick ihop och stöttade det ger så oerhört mycket, mer än man tror.

# 7 Ja tänk om man kunde få rumpen ur vagnen och åka dit,vilket underbart möte det skulle bli.

Kyss

majlar
0

Va fint att du berättar, du inspirerar nog många här att göra likadant.

Och att du får foton är ju bevis på att just ditt barn har det så bra som det kan.

Hoppas det går bra för honom nu, då han ska stå på egna ben.

Kram

wolfheike
0

Jag håller alla tummar för att hans framtid blir bra och visst blir man inspirerad,minns jag själv blev inspirerad av en som var fadder och så hoppade jag på det tåget först med Isaac och sen två familjer i Navajo.

Kram tillbaka Majlar.

szirius
0

Vad fint att läsa om dettaGlad, Tack för att du delar , och tack för att du givit AV DITT HJÄRTA ut till världenKyss

wolfheike
0

Tack fina szirius om än svaret kommer lite sent från mig SkämsKyss

Ger av vårt hjärta tror jag alla vi gör på vårt eget vis Glad

Andina
0

Vad varmt och gott du skriver om 'din pojk', Wolfheike! Isaac har haft en väldans tur ändå, som haft en fadder med så mycket hjärta och värme! Kyss
Det kommer att gå väldigt bra för honom framöver, Livet har nog lärt honom vad som är viktigt!

Jag hoppas att du kan fortsätta att följa honom även nu i fortsättningen! För kärlek finns inga avstånd! ;)

*

Jag hade ett fadderbarn också, från att han var 1,5 år tills han blev 18 då han skulle stå på egna ben. Ja, det var 'svårt' att "släppa taget" efter så många år. Jag har, tyvärr, varit dålig på att upprätthålla kontakten sedan han lämnade barnbyn (SOS Barnbyar) Sudan - men jag har tillit till att han har det bra. Han blev också en varm, glad och "välartad" pojke under sina år på barnbyn. Och vid 18-års ålder hade han beslutat sig för att bli polis och på den vägen gick han vidare.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

wolfheike
0

Vad härligt att höra Andina och det verkar som om det går bra för dom flesta barnen som tillhört en sos barnby.Sånt värmer och man ser att allt går rätt och bra till.Helt underbart Kyss