11:e juli - onsdag
Godmorgon på er healing vänner!
Hur säger "man" förlåt, utan att beröra eller beröras?
Går det?
Det finns en outtalad norm om att inte klanta sig,
att inte göra fel,
att inte kliva ur rollen som samhället/ människan eftersträvar.
Den lägger sig som en osynlig väv av negativt undanhållande.
En väv som hindrar människor från äkta möten med varandra.
Go'Morron Rore! Och Go'Morron på er allihop när ni slår upp era blå!
Någon har målat över det blå med en heltäckande grå färg på himlavalvet och änglarna duschar för fullt så att vattnet stänker ner ända hit.
Så idag blir det gummistövlar på!
Härlig bild, Rore! Där räcker det nog inte med gummistövlar… men en härlig tur med båten skulle sitta bra!
Ha en fin dag allihop! Med sol i sinne' - och kanske även ute! 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
God morgon Rore, Andina och alla andra som kikar in.
Rore, jag känner som så att ett förlåt vill jag ska beröra. Om det inte berör/känns så har det väl inte hittat rätt?! Kanske jag missförstog det du skrev lite?
Härliga bilder!
Här är det mulet, men det finns saker att hitta på att göra ändå om man vill.
Ha en bra dag vad NI än ska göra!
Gomorr'n 
Vackra bilder och vacker text,ja hur säger man förlåt utan att bli berörd eller beröras.Tror alla bli berörd om dom får ett förlåt eller förlåtelse.
Ha en alla tiders dag 
Nej Gunilla du missförstod inte,, det är jag som är otydlig,, ser och känner detta med förlåtelse ur fler olika vinklar.
Det finns uppenbarligen många olika "föreställningar" om hur förlåtelse bör och ska se ut,,
Visst ska det beröra,, hur ska vi annars kunna känna äktheten i de orden.
Nu ser jag dina poetiska ord också, Rore! Och jag säger som redan sagts; ett Förlåt - ska beröra! Då vet man att det kommer från hjärtat! Oavsett om det är från ett hjärta som ber om förlåt, eller ett hjärta som ger sin förlåtelse. Och visst är det en härlig känsla när ett Förlåt kommer från det inre?!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
God morgon
Hoppas Ni alla får en underbar dag 
"When life gives you a hundred reasons to cry
Show life you have a thousand reasons to smile"
Goder morgon alla. Vart har sommaren tagit vägen, nu väntar jag och hoppas.
Här är det lite kyligt och rått, blåbären är mogna och svamparna har redan kommit. Vart tog du vägen du ljuva sommar. Hur ska man klara en lång hård vinter utan härliga sommarminnen.
Förlåt, kära vänner för att jag är så gnällig idag.
Ha en fin dag alla och var rädda om varann
Godförmiddag gott folk!
#0 Rore att förlåta och bli förlåten från hjärtat är läkande och positivt, det lilla ordet kan åstadkomma mycket för den/de som berörs 
#7 Visst är det snopet Majlar med denna sommar Majlar, vi får hålla tummarna för att det skall bli sol och värme igen!
Ha en fin dag på er alla! 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Godkväll på er alla!
Hoppas ni alla haft en fin dag och att ni har en skön kväll.
Jag har haft en skön dag trots vädret. Var ute och sprang i morse och för första gången sen jag började springa för en vecka sedan bara flöt det på, ingen håll eller så utan jag kunde lätt ha fortsatt springa lite till men nöjde mig med 4,5 km. Kändes så härligt att veta att jag kan springa sådär härligt lätt och okomplicerat utan håll och tjafs.
Delar med mig av denna skönhet som min son och jag såg sitta ensam på ett litet ljung-"fält" härom sistens.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
#9 Vad härligt det låter Skogshumblan att det går så smidigt för dig att springa!
Vilken fin bild på fjärilen också! 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Tack Indiania, ja det är härligt att springa och att få leva!
Ja denna blåvinge-släktsfjäril var magiskt vacker och vi blev stående en stund och tittade på den. Tror det är en silverblåvinge.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.