9:e juli - måndag
Godmorgon på er!
Solen ligger kvar under sitt grå böljande täcke även denna morgon.
Ledig måndag och jag tror bestämt att jag göder den lilla lata inom mig idag. Bara vara,,, utan något bestämt görande,, bara väntar och se vad som dyker upp.
En finer dag hoppas jag ni får.
En bild med himlen i Fyrisån:)
God Morgon Rore och alla ni andra !
Ta det lugnt och njut du Rore och härlig bild från Frysån.
Här regnar det och cykeltur står på tur så man bli genomvåt och känner sig så där härligt frisk efteråt.
Storstädat allt har jag gjort på morgonkröken så nu känner jag mig lite nyttig.
Ha en fin fin Måndag på er 
Go*morron Rore, Wolfheike och alla andra som tittar in!
Rore - Att Bara Vara och låta Livet komma till en - det är väl den bästa sysselsättningen, tycker jag! 
Förutom det ska jag 'bara' åka över till mamma idag - få se vad hon och Livet serverar mig att göra.
Heike, Härligt att cykla i regn - också! Så länge det inte är för kallt så att man fryser.
Full rulle på dig, som vanligt, med storstädning och allt. Skulle behöva den slags energin jag också…
Själv är jag nästan nyfödd in i denna dag än så länge - så första sysslan för idag blir att försöka få fart på huvudknoppen. Kaffe hjälper nog.
Ha en fin sommardag allihop!
P,S, Härligt med Himlen i Fyrisån!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
God morgon allihopa. Har ledig måndag jag med. Har planer på att röja i gästrummet där vi har en förmåga att dumpa saker vi inte riktigt vet vart vi ska göra av :-). Dessutom ska jag ta mig en tur till min favoritbutik o köpa mig ett par stenar. Har fått tydliga namn på stenar jag inte ens visste fanns så antagligen behöver jag dem nu. Har läst betydelsen på stenarna och måste inse att andevärlden vet allt :-). Humor har de med…. En av stenarna ska ha fårmågan att få mig att tänka efter innan jag talar….. Hoppas den egenskapen är riktigt stark i stenen, för det behövs nog :-)))). Hoppas ni får en härlig måndag!
#3 - Vad härligt med budskapen om stenarna du har fått! Och visst är det så, att om vi lyssnar till vad vi får till oss så får vi veta det vi inte visste ibland! Det är så mäktigt att uppleva det. Visst vet de! 
Om inte en sten räcker för att få dig att "tänka efter före" - så kanske du kan fylla på med en till senare? 
(Känner igen det där med gästrummet… fast jag har en hel gäststuga fylld med så'n jag måste rensa i…)
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Andina full rulle vet jag inte men med alla katter får man så lov,nu inväntar jag bara skyfall som klart.se-s karta visar ska komma sen blir det cykla av.
Oj Läslusten en sån sten skulle jag behöva för oj oj oj om man kunde vara tyst i bland.Min guide brukar ta mig på munnen med fingret vilket indikerar att nu glappar det för mycket 
Vad heter den stenen ? så jag kan vara lite tyst 

God morgon på er!
Solen kikar framaningen skyggt hos mig idag, men gömmer sig ganska snabbt bak molnen igen.
Idag gör jag och mina gäster det som faller oss in. I kväll ska vi på surströmmingsknytis. Fjolårets strömming visserligen, men den går inte av för hackor den heller!
Ha det bra i allt ni ska göra idag!
#4 kanske bäst jag köper en hel säck på en gång :-) skämt åsido…. Hoppas det inte ska vara så illa…. Och som tur är är det inga elaka saker jag säger, men inland önskar jag att jag var tyst och inte alltid sa vad jag tycker…..
#5 detta är kopierat från en hemsida på nätet - http://www.harmoniqahalsobutik.se/stenar/trumlade/kalcedon-bla "Kalcedon är en halvklar, mjölkig, mjukt blåaktig kvarts som använts för att stabilisera ceremonier hos de Amerikanska Indianerna. Den symboliserar tålamod, medkänsla och förmågan att ta ett steg tillbaka och bevittna rörelserna i vårt sinne innan vi uttrycker oss. Kalcedon är en sten för din sanning, i all enkelhet.Chakra: Hals. "
Sanna ord Gunilla något för pratkvarnar att tänka på 

# 10 Tack för tips,känner igen namnet på stenen och ska kolla in länken