Healing iFokus

Healing

Läst 418 ggr
Andina
2

Vad du vet!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta med vårt medvetande och undermedvetande är spännande. Råkade på några rader ur boken "Kund hos Kosmos" av Bärbel Mohr som jag tycker var lite intressanta.

Citerar:

7:10 000

Vi kan med vår vänstra, logiska hjärnhalva ta emot omkring sju intryck per sekund (ljus, ljud, lukter o s v). Med den högra konstnärliga hjärnhalvan tar vi emot upp till tiotusen intryck per sekund. De flesta av dessa lagras sedan i vårt undermedvetna.
Med andra ord: förhållandet mellan det som vi medvetet ser och förstår och det som vår inre röst, vårt undermedvetande vet, är ca 7:10 000.

Vi vet alltså minst tusen gånger mer än vad vi vet att vi vet! Skrattande

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

plutopellis
0

Ooooo! Så smart jag kände mig helt plötsligt! Tungan uteSkrattande

wolfheike
0

Det visste jag inte och säger som plutopellis,känner mig supersmart efter att ha läst denna tråden Cool

Vi vet nog betydligt mer än vi vågar visa och själva tro på,ta bara intuitionen hur lätt man ignorerar det som kommer men sen visar sig stämma mycket väl.Typ exempel är intuitions övningarna där man gärna släpper in logiken och sen visar det sig man från början haft rätt men går och gör fel ändå för man ska vara logisk i sitt tänk.

Intressant hur vi verkligen vet utan att veta Glad

Andina
0

#1-#2 - Skrattande Ja, visst, ere så, att nu inser man plötsligt att man ju är hur smart som helst!!! Och tänk att ha gått hela sitt liv hittills utan att förstå det!

Fast å andra sidan så har vi nog vetat det också… utan att veta att vi vet… …

thinking

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

majlar
0

Ooointevisstevivaviva. Det sägs ju att vi bara använder 28% av vår hjärnkapacitet. Obs inget som jag har riktiga belägg för, bara sånt som jag har läst och säkert en liten myt. Men bara det att man tror att man inte använder sig av hela hjärnan säger ju lite om att vi vet väldigt lite om hur hjärnan är funtad. Så nu får vi gnugga våra små geniknölar och göra något bra.

Tack för att du lägger ner så mycket arbete och hittar så mycket kul att läsa och få sina små tankeställare Andina.

Skogshumblan
0

Fick just en förklarig till varför jag känner mig så förvirrad och översöst med information hela tiden.Flört

Skämt å sido, spännande läsning, känner mig rätt förvånad över hur mycket vi ändå kan ta in och tar in utan att märka det.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Andina
0

#4 - Tack själv Majlar! för dina go'a ord och för att du vill läsa mina tankar emellanåt! Kyss

Personligen är jag själv övertygad om att vi använder hela vår hjärnkapacitet - men kanske ännu inte vet hur. Även fast jag också hört och läst ungefär vad du skriver (fast jag läst mer om att vi använder endast 10-12 procent av vår hjärnkapacitet). Men jag bara kan inte se hur hjärnan hos människan skulle kunna ha utvecklats till att bli större och effektivare än det hon behöver, det hon använder hjärnan till. Det rimmar så väldigt illa för mig. Biologisk evolution (ursäkta om jag använder fel uttryck… ) kan inte ske om inte något triggar igång det, som jag ser det.

Så enligt mig använder vi varenda liten mikroskopisk del av vår hjärna! Däremot - så förstår och vet vi inte hur!

Jag tror, att en del av vår hjärna (som vi inte förstår att vi använder den till) kanske används till "paranormala, healing"-uppgifter t ex. Kommunikation med energier… ja, egentligen allt som är "mytomspunnet" hos oss - men egentligen helt naturligt.

Hjärnan blir inte så avancerad, stor och komplicerad bara 'si så där'… Tror jag!

Andina
0

#5 - Visst är det lite märkligt…? Och för mig lite "skrämmande". För till en del, så tror jag det handlar mycket om att jobba med medvetenhet, självmedvetenhet…

Men, att det är sååååå mycket vi vet, utan att veta om det… ja…huh…

Skogshumblan
0

Adina, ja hu och hoppla!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.