Healing iFokus

Healing

Läst 1176 ggr
Andina
0

God Morgon 5 juli

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Go'Morron på er, var i världen ni än befinner er!

Det är för mig en fascinerande och hisnande tanke att vi kan kommunicera med människor över hela världen i princip, och nästan i realtid dessutom. Telefoner, webbkameror, samlingsplatser (forum t ex) på internet. Hur kom man på att ens testa hur allt detta fungerar - vad födde den första tanken till denna kommunikation genom etern???

Samtidigt som vi på kort tid kan knyta många nya kontakter och få nya vänner, upplever jag att fler människor går in i ensamhet. Äldre människor som inte mäktar med att ta till sig detta nya sätt att kommunicera via internet. Människor som, trots flera hundratals "vänner" på Facebook o andra ställen, inte känner att de har den där närheten vi behöver ha människor emellan.

Människan förändras som social varelse - att vara social, i samspel med andra människor, ser annorlunda ut idag jämfört med hur det såg ut för bara 30-40 år sedan. Människans sociala samspel förändras i takt med teknikens utveckling - och den går i en hiskelig fart! Fram till för ca 50 år sedan gick den tekniska utvecklingen i ganska maklig takt - men en hel värld har förändrats se'n dess.

Och vi med den.

"Vad" är människan om hundra år, tror du?

Hoppsan - många funderingar så här vid morgonkaffet idag! ;)

Jag önskar er en fin torsdag! Glad På webben och utanför den!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[rore]
0

God morgon Andian! Jösses Dina tankar är verkligen i fartenFörvånadFlört *så här tidigt*

Har ingen aning om vart människan befinner sig om hundra år. *tanken hissnar*

Jag hoppas att vi som människor har kommit över rädslan för att ge uttryck för vår inre längtan,,,,,,,

God morgon på er andra som droppar in allt eftersom under dagen.

Här tvättas det för fulla muggar,, upp o ner till tvättestugan. Skönt är det när det är klart.

En goer torsdag hoppas jag ni får.

Andina
0

Flört Ja, Rore… så här tidigt… Men jag har varit uppe sedan 5, så tankarna har haft några timmar på sig att vakna till liv också… ;)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[Chakra]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon!

Intressanta tankar Andina! 

Har lite bråttom idag, men måste ändå ta det i lugn takt.
Ska låna ut hus och gäststuga några dagar. Plockar och packar med andra ord.

Fin solig dag till oss alla!

Skogshumblan
0

God morgon! Vilka kloka tankar såhär på morgonen! Här skiner solen och det är redan varmt ute. Dagen idag får bli som den blir, inga planer utan bara ledigt! Hoppas ni andra får en fin dag!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

wolfheike
0

God Morgon !

Har samma tankar som dig Andina och det är skrämmande hur många kan fastna i ensamhet vid datorn.Det verkar som om det är enda sättet att umgås numer och blir det för mycket att en del binds i ensamhet då har tekniken gått för långt.

Men vissa fördelar för den som inte av någon anledning kan ta sig ut,kanske handikapp,social fobi,sjukdom mm då är datorn utmärkt att kunna komunicera med andra.Men visst är det skrämmande också och det gäller att själv inte glömma det verkliga livet och den fysiska kontakten med sina vänner och anhöriga.

Uch ja,här kan jag mala på i evighet med alla synpunkter men det låter jag bli och önskar er alla en skön dag istället Glad

[GunillaF]
0

God morgon på er!

Solen skiner, jag hör barnsång och babyjoller från nedre våningen - kan en dag börja bättre?!

Ha en riktigt bra dag och le mot de du möter!Glad

majlar
0

God middag på er, här blir det lite si och så med internet, dålig uppkoppling och kanske inte prio 1 nu när solen skiner och det är badväder.
Ha en fin dag alla och var rädda om varandra

Elpida
0

God eftermiddag!

Jag har funderat i samma banor Andina, och det finns naturligtvis gott och ont med all teknik. Jag hoppas bara att människan fortsätter titta inuti sig själva istället för bara ytan, och inte tappar den inre rösten. Fast som du säger så tycker jag ändå att det är fler och fler som uttrycker en längtan efter stillhet. Sedan kan stillhet se olika ut för olika människor, men det är en annan femma… eller tiaFlört.

Känner att jag själv inte hinner lyssna så mycket på min inre röst just nu, därför sitter jag och längtar till stugan på Öland vi hyrt. Den ligger lite avskilt och inbäddat - ska bli sååååå skönt!

Fin fortsatt dag till er!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Toyan
0

God eftermiddag!

Kloka tankar Andina, visst är det bra med all ny teknik, men jag tänker ofta på hur sårbart vårt moderna samhälle är,trots all denna teknik.

Vad gör vi vid ett stort och långvarigt strömavbrott tex?

Finns en del att fundera överObestämd

Här har vi haft en solig dag, men nu är det mulet och kvavt, åskluft.

Ha en fin fortsättning på dagen allihopaGlad