Healing iFokus

Healing

Etikettdjurkommunikation
Läst 1603 ggr
roxy_foxy
0

Hur känner han sig?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag skulle behöva hjälpa att ta reda på mer om vad denna hästen känner och tänker för att kunna hantera den bra när jag är vid den. Jag vill inte berätta för mycket just nu men jag svarar på era kommentarer så att ni kan få reda på vad som är rätt och fel. Jag skulle behöva veta vad hästen tänker och känner, ni får gärna med försöka få reda på mer saker. Skriv här i en kommentar eller i meddelanden så att jag kan svara.

Mvh en seriös tjej.

Andina
0

Jag är inte bra på att läsa av bilder men jag får ändå en känsla av att hästen skulle vilja 'busa' mer… ;) Jag upplever att h*n vill 'ta över kommandot' lite själv… Lite "tonårsobstinat"… :)

Kanske dyker någon upp här i tråden och som är bra på att läsa av djurbilder!

En fin kompis är det du har i alla fall! Glad

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

gladadjur22
0

Hej!

Det här kommer till mig om din häst

han är arg för ingen förstår mig jag orkar inte gå runt runt hela tiden och sen är det något vid kumpan bak vid svansroten och höger bakbenjag kan mer än ni tror se mig för den jag är inte för vad ni tror.

Min slutsats är att han behöver mer stimulans och mer omväxling och visa att du litar ännu mer på honom. kolla höger bak också! lys upp tillvaron tex ändra lite rutiner ha när uttråkad bara o känner sig missförstådd.

Lycka till!

love and light

frodig
0

Hej Roxy-foxy! Jag tittade bara in i din tråd här nu och känner att jag blir förvånad när jag tittar på hästen. Jag håller inte på med djurtolkning, och är inte van vid hästar.

Men när jag tittar på hästen så får jag en känsla av "människa i hästkropp", att något är väldigt ovanligt med den.

Som om det finns en massa energier i den av ett annat slag. Ett storvuxet barn. Lekfullhet. Motstridiga behov.

Bakdelen och höger bakben verkar inte ha samma utstrålning. Det övriga lyser, men inte den delen.

En väldigt speciell häst känns det som!

Hoppas något är till nytta för dig.

Indiania
0

Hej!

Jag vill försöka känna in din fina häst.

När jag ser honom är det som han vill tala om att här är det jag som bestämmer mig gör ni inte som ni vill med för jag är en stolt häst som skall krusas lite.

Han ser väldigt klok ut!Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

solvinge
0

Hästen skulle vilja ströva omkring fritt i naturen utan ryttare får jag till mig.

Bybo
0

- Men, jag vill ju "det"

Lynxkissen
0

Jag får känslan av att han är lekfull och vill få utlopp för sin energi. Att han har en "längtan" att få busa och springa av sig i lek. Att han just på bilden mest ser uttråkad ut och vill att det "händer" något mera "spännande"…

*kram*

Elli8
0

Tro inte ett ord på vad jag säger, men jag skriver väl lite ändå, är ingen djurpratare utan gick på känn…

Gå här och drälla när jag har mer hjärna än så. Jag är nyfiken av mig och vill lära mig konster och trix, få springa över stock och sten med manen fladdrande. Gå tillsammans och upptäcka saker, rida ut tillsammans på äventyr… Jag är nog ibland för busig, men har ju inget bättre för mig, kan mycket mer än ni tror.

Jag upplever också obalans mellan fram och bak, men mera av den anledningen att han behöver ut och springa och få sträcka ut sig ordentligt. Att använda sin kropp mera balanserat, inte kontrollerat och i hage.

Understimulerad, eller inte stimulerad på det sätt hästen själv vill/behöver.

Riktigt härliga kloka vänliga ögon har den! Vill ingen något ont. Stolt över sig själv! Men vill som sagt mycket mer…

Indiania
0

#0 Roxy_Foxy när får vi svar från dig? FlörtLite nyfiken nu!

Indiania
0

Glad

[GunillaF]
0

roxy_foxy har inte varit inloggad sedan 5/6. Men vi får hoppas att hon kikar in någon dag.

[rore]
0

roxy_foxy!

Denna hästen ger mig signaler om stark intregritet, stolthet och självbestämmande. Aningen busig och väljer de människor som faller h*n i smaken.

En härlig utstrålning och starka energier får jag till mig. Kan nog vara så att h*n kan kännas som en riktig utmaning emellanåt. Får för mig att h*n är väldigt klok,, Men också väldigt envis.

En häst med intregritet och som "vet vad h*n vill. Lite bångstyrig…

Känslig och orolig får jag också till mig att h'n är/blir,, om man som människa är lite ivrig och sprallig till sättet,,

Jag tror att bästa sättet att närma sig H'n är att vara varlig, respektfull och inkännande,, det skapar förtroeende och knyter vänskapsband.

roxy_foxy
0

Hej allihopa!

Som nästan alla har skrivit är det en väldigt busig häst, han är gammal men känns som en liten tonåring. Han gillar att bestämma och tycker han att något är tråkigt händerr det att han bara springer iväg. Jag tror som vissa av er säger att han vill springa fritt, han springer ofta bara iväg och kan värka lite sur när man inte kommit till han på ett tag. för ungefär ett halv år sen dog hans bästa vän, en otroligt vacker häst som han alltid var me i hagen. Efter det har han kännts lite annurlunda. Tack för tipsen om bakbenet som vi ska kolla upp. Mvh Filippa.

Elli8
0

Kul att du dök upp igen! Han tycker nog att han är minst lika vacker själv Skrattande och det är han, för sån härlig energi det sprudlar om han.

En hundtränare sa på en helgkurs att hundar är inte de som har det tråkigast, utan det är hästar. Kasta ut tomkartonger, julgranar, bollar och what ever så de får lite roligt i hagen. Hästar är nyfikna och lekfulla av sig.

Min hund sörjde sin bäste vän i päls. Han visste att kompisen gått över regnbågsbron, men inte jag. Det fick jag veta 10 dagar senare och då hade jag under en vecka undrat vad som tagit åt min hund för han var deppig, rejält deppig och olik sig själv. Efter sin sörjevecka blev han sig själv igen. Sen, inbillar jag mig, att han till Amis ära rullar sig i gräs. Han rullade sig aldrig när Ami levde utan det var hennes favoritsyssla, han stod bara och tittade på. Men rullar sig numera rätt ofta.

Tror nog inte det är konstigt alls att hästen din känns annorlunda, livet förändrades ju. Men jag tror inte heller han sörjer längre, men något fattas kanske och det skulle han tomrummet skulle han behöva fylla upp med något.

Krama och klia din härliga häst! Och lär han nya bus enligt dina egna direktiv. Ha roligt!