fråga om salvia
hej är det någon av er som odlar salvia för att ha som rökelse?
eller någon annan ört för rökelse tippsa gärna
salvia finns ju i många olika arter vilken är det som är för rökelse
ha en underbar dag ljusbärare
Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis,
**_
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nu är jag en sån där tråkig person som inte tror på rökelser, stenar och andra atribyt. Jag tror på min egen energi o alla avseenden
Däremot så kan jag tycka att vissa rökelser luktar gott, men det är bara för den sakens skull jag tänder dem.
Men jag tror att det är vit torkad salvia i knippen som används.
Jag använder salvia i matlagning
XD tänkte för att fixa egna rökelser, och för att alla djuren där ute ska få näring av blommorna tack sp mycket gunilla , och tråkig tycker jag du ska tabort .
ha det bra
**_
Man brukar ju använa vit salvia för att rena sitt hus, lägenhet osv.
Det var längesedan jag gjorde det, kanske är det dags?
" Var nära naturen - var när dig själv "
Och här kommer tant motvals
som fullständigt älskar rökelser och stenar.Salvian använder jag flitigt och fungerar utmärkt om man behöver rena energier den och sweetgras flätan är underbara men enbart ett komplement till min egen andliga kommunikation men har effekt under ceremonier och ritualer.
Odlade ett år vit salvia men misslyckades radiklat med torkningen så tyvärr kan jag inte bjuda på något bra tips mer än säga att Salvian den skulle jag inte kunna vara utan 
Du är inte det minsta tråkig Gunilla,tvärtom och jag använder också Salvia i matlagning
inte rökelsen då förstårs med det där förstår ni ju hur jag menar 
Jag odlar inte heller… ;) Gillar rökelse - dofterna särskilt. Salvia gillar jag medan den brinner - men den doften den lämnar efter sig en stund senare är jag inte förtjust i. Ändå använder jag salvian lite då och då.
Provade att elda på salviakrydda också - det fungerade bra, men brann upp snabbt! ;)
Min absoluta favorit är Palosanto-trä. Den är helt underbar. Jag har dock inte hittat någon som säljer den (bara i form av rökelsestickor men jag vill ha hela träbitar). Jag har en liten pinne kvar som jag har fått från Peru. Så det börjar bli läge att hitta någon jag kan köpa in den från.
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
#5 Palosanto - trä låter häftigt Andina du får gärna säga till om du hittar den rökelsestickan.
" Var nära naturen - var när dig själv "
Kan det vara denna Andina ?
www.colorsoflife.se klicka på webshop och där finns i menyn Palo Santo som träbitar 
tack vänner. så roligt att fråga saker här , man får många olika svar XD
alla svar är lika mycket värda för mig . ha det bra , ska kolla webben walkin
**_
#7 - Tusen Tack Walkin'! 
Men med min vanliga tur, så finns det inga produkter att visa där när jag klickar på Palo Santo. Men det är säkert rätt rökelse (om det var i träbitar som du sett.
Jag ska ta mig en letare så småningom - för jag formligen älskar detta rökelseträ! Den samt lite Floridavatten-"ångor" (den kryddade varianten) får en väldans fart på mitt energisystem - och är suveränt till en meditation, transträning eller annat liknande.
Jag hörde av en person att hon köpte så'nt trä från nå'n bastu-
leverantör i Finland - har inte hunnit leta på allvar än men om
jag hittar bastuföretaget ska jag be dem skicka ett vedträ
för att testa om det är samma träslag. Tänk att sitta i en bastu
(som jag i och för sig avskyr) omringad av denna doft…
#6 - Indiania, absolutemente! 
Hoppas du hittar nå't som passar dig, Power, och berätta gärna mer här om du provar på att odla salvia (eller annat) för rökelsetillverkning. Spännande! 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
De har Palo santo pinnar på Amuletten…
www.amuletten.net/product_info.php?products_id=2887
Håller med dig Andina, de är helt underbara.
// Danda
Åh, Tack Danda! Jippie! Då ska jag beställa direkt!
♥ 
#11 Jag ska till Amuletten i morgonkväll på en storseans med Lady Oona
Om det bara är pinnarna du ska köpa och inte vill handla något annat så kan jag köpa till dig och skicka. Om det är öppet så man får handla vill säga - det är efter ordinarie öppettid jag ska dit.
Men uj vad lycklig ni gör mig!!! Jag har snålat och snålat på min sista sticka. Men gulle' dig Gunilla - du är en Ängel! Ja, tack! Bara jag får betala alla omkostnader också!
*

*
#13 Det blir bara portot isf. 
Jag fick flera knippen när jag köpte kaminen, jättesöta inlindade i papyrus och med trossnören runtom, de var så fina att jag inte förmådde öppna dem och ännu mindre tända spisen med dem, >>>>>>>>>>>>>>>>>>Till slut så använde jag dem som rökelse och de tog slut i julas. 3 år räckte 4 knippen för mej
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Jag tror ju inte alls på salvia som rökelse snarae har jag sett det som tvärtremomt.
Jag har varit i hus där medium som velat hjälpa persoiner med andeakadevitet roch ett mycket kände mediumet åkt ut i huset oh renat hust mrd salvia med en kon´stnad av 5000 kr.
VILKT HAR RESUTERAT I ATT ANDEAKTIVITERERNA BLEV FRUKTANSVÖRT VÄRRE.
dET MAN GÖR MED SALVIAN ÄR MED ATT MAN UPPMÄRKSAMMAR DEN MEN INTE XXX FÅR MAN NORT DEN . uTAN FRUSTATIONEN BLIR ÄNNU VÄRRE OCH PROBLEMEN BLIR ÄNNU VÄRRE SÅ BRÄNNA SALVIS FUNGERAR LIGA BRA SOM ELLERI. mAN FÅR EN ENBART EN UPPMÄRKSAMM HET PÅ AKTIVIVUÍTETEN MEN MAN FÅR INTE BORT DEN.
sÅ ENDA SÄTTET ÄR ATT SÄTTA SIG NER OCH PRATA MED ANDEN SALVIAN ÄR RENA HÅNET FÖR ANDEN DEN VARKER BRUR SIG ELELR LYSSNAR PÅ ANDEN. SÅ FUNKAR INTE ÖVER´HUVUD TAGET.

dÄR EMOT BLIT JAG OROLOIG MåNGa UMGDOMMSR KÖPeR UPP SALVIA I HÄLSOKORT AFFÄREN OCH DÅ MaN RÖKER SALVISAvissa TROR DOM Blir upphetsade OCH ANVÄNDER DEN SOM EN DROG FÖR ATT SLÄPPA KONTROLLEN SEXUELLT SÅ HAR INTE MED andevärlden att göra.<<lasse
Salvia fungerar utmärkt för att rena både sig själv och boende med..
Jag använder den väldigt ofta..och inte har jag någon negativ aktivitet i mitt hem…en sådan effekt kan mer bero på en negativ tankeform i så fall…man kan i princip använda vilken sort som helst..jag har odlat och torkat i många år..men för bästa resultat..är de plantorna ifrån en riktig plantskola bästa sorterna..mest hållbara också..då det är en perenn och håller i många års tid..
En anna bra ört är Sandelträ som också renar och lugnar både dig själv och omgivningen bra..men den måste man köpa som färdig rökelse sticka..