Reinkarnation
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag postar det här inlägget här därför att jag tycker om er och ni har bra saker att säga. Det hör inte till healing alls, mer än att det handlar om tro…
Jag har från 2 st olika iFokus-medlemmar (som inte känner varandra) fått reda på att jag har levt som läkare under 2:a Världskriget.
I hela mitt liv, sedan jag var barn och hörde ordet järnlunga för första gången så får jag näst intill ångest attack med rysningar, svindelkänsla och rädsla.
En Järnlunga började användas på 30-talet och fram till mitten på 70-talet som respirator. Man la hela kroppen förutom huvudet i en tryckammare som pressade luft in och ur lungorna…
Jag har suttit och tittat på flera filmer om järnlungan och får hjärtklappningar, illamående och skakig i kroppen av bilderna…
Denna oförklarliga olustkänsla inför detta objekt finns ingen logisk förklaring till då jag är född -81 och har heller aldrig legat i ens vanlig respirator i mitt nuvarande liv.
Känner ni någonting i detta?
Jag är intresserad av medicin/läkehistoria och medicinlära sedan barnsben utan anledning och jag är självlärd med allt jag kan. Känns som att det är "mitt andra språk". Men nu detta med denna maskin som jag inte kan med. Varför?
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Obehagligt med de där olustkänslorna.
Du kanske ska göra en reggression och se vad du/ni kommer fram till.

Hej i en regresions resa jag gjorde så upplevde jag också att jag levt ett liv under andra världskriget.
Som Judisk läkare i Warsawa.
Flera år senare när jag började med trance mediumskapet och med trance healing visar det sig att min Healing Guide som kommer i genom och pratar är denna judiska läkare som jag upplevde som ett tidigare liv.
Samma sak så vid en annan reinkarnations resa med en annan reinkarnations terapuet så upplevde jag ett annat liv.
Som jag var övertygad om vara ett tidigare liv men som nu under trancen visar sig vara min Guide.
Så har i alla tider varit helt övertygad om tidigare liv men är idag inte lika säker längre på detta.
Har upplevt 4 olika tidigare liv under mina regresions resor alla dessa liv har visat sig tillhöra mina guider eller andra i mitt ande team.
Både när mina egna Guider och andra mediums Guider kommit i genom och pratat genom trance har dom sagt att detta med reinkarnation inte är som vi tror och att vi bara lever ett fysiskt liv.
Så även om jag själv och andra medium som varit troende på reinkarnation har våra Guider sagt att vi har fel.
Så idag är jag väldigt osäker och vet faktiskt inte vad jag ska tro.
Är det tidigare liv vi upplever eller är det en Guide eller är det en Ande ja det är det ingen som kan säga det med säkerhet.
Lasse
Tack, Gunilla! 
Hur går jag tillväga för att göra en sådan?
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
#3 Du kan till exempel titta här: http://www.ajkon.se/
Eller så lånar du några böcker i ämnet på bibblan och läser, det kan mycket väl komma upp minnen.

Att du skulle känna ett sådant obehag när du ser detta är inte så konstigt.
Din guide är ju med dig hela tiden och är det Guidens upplevelser så känner du ju naturligt vis av detta.
Samma om det är en närvarande ande så komunicerar ju ande världen med alla våra sinnen även med våra känslor.
Så för att bli igenkänd så visar även anden obehagliga saker som påverkar mediumet.
En av dom första kurserna jag gick så trodde jag en ande försökte strypa mig för jag kände hur ngn tryckte över min hals jag blev ju skit rädd.
men den andra eleven som var mer erfaren en mig sa att han kände igen anden och att den anden hade hängt sig.
Så med en gång anden blev igenkänd så släppte känslan över min hals ¨så ett sätt av ande världen att komunicera på.
Hade för några år sedan en ande som visade hur den blivit torterad till döds det var ett av dom hemskaste sakerna jag upplevt och känt i kroppen som medium. men så fort jag berättade vad jag kände så släppte dessa känslor.
Så ett helt naturligt sätt för ande världen att komunicera på.
Det kan många gånger vara fruktansvärt obehagligt men idag vet jag att det är inget ont utan deras sätt att prata på.
Lasse
#3 Du hittar ganska mycket om du googlar på regressionsresa. Se efter om det finns någon som kan hjälpa dig med en sådan i närheten av där du bor.
# 0 Du skriver det hör inte till healing alls men det gör det i allra högsta grad,allt som kan få oss att må bättre eller släppa obehagskänslor både från nutida och tidigare liv är ren healing 
Regression är ett utmärkt sätt och min rekommendation är att söka upp någon kunnig som du sen efter regeressionen kan samtala med för ibland kan det komma upp jobbiga saker och att göra en regression själv kan då upplevas som jobbig eller traumatisk beroende på hur våra tidigare liv sett ut,men finns någon att efter regressionen prata med om sina upplevelser kan det underlätta mycket och man får ett annat perpektiv än om man är själv.
Det kan komma upp både glädje och sorg från både nutida och tidigare liv så någon att ventilera sina tankar med efteråt är att rekommendera.
Lycka till !
Jag kan bara hålla med om ovanstående, om rekommendationen att göra en egen "regressionsresa". För jag anser att om informationen kommer inifrån en själv så kan man känna huruvida den är "sann" eller inte. Däremot om någon annan talar om för dig, så måste alltid den "informationen" gå genom dennes 'referensramar' och tankar.
Så om man vill veta mer om vad man upplevt tidigare - så rekommenderar jag alltid att göra en egen 'regression', hellre än att försöka förlita sig till vad andra får till sig!
Det är också en anledning till att du ställer frågan här - att du inte känner dig säker på det du fått sagt till dig…
Jag hoppas du hittar någon väg för att göra din egen 'regressionsresa' som ger dig de inre svaren - om dina "tidigare liv"!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing