healing och gravid?
är det så att man inte får healas om man är gravid? det är nämligen så att jag testade positivt förra måndagen och blev själaglad. på torsdagen testade jag nwgativt. min barnmorska sa att jag ska avvakta en vecka med att testa mig igen men att det kunde vara ett tidigt missfall. har haft en del ont i magen men ej börjat blöda ännu. ska testa igen på onsdag eller torsdag.
saken är den att jag utreds för reumatisk värk. fick annan medicin nu när jag testades positivt och jag känner inte att den hjälper så bra. har en liten son på fem månader jag vill kunna ägna all min tid och energi på men det är svårt när man har värk. skulle önska lite healing men nu vet jag ju inte om jag är gravid eller om jag har fått missfall.
vad kan man göra?
Linda
Hej.
Jag skickar inte till gravida p.ga. att det är energier som "rör om" i kroppen och skulle det vara någon komplikation med graviditeten så skulle det kunna göra mer skada än nytta….
Vi får nog vänta med healing tills du med säkerhet vet om du är gravid eller inte.
Titta här på våra regler.
Jag önskar dig all lycka till med graviditeten 

Enligt Svensk lagstiftning och alternativvårdslagen får man inte ge alternativ medecin till gravida.
Healing är Alternativ medecin enligt lagen.
Så därför man inte får ge Healing till gravida du får inte ens ge Massage till en gravid om man ska följa lagen.
För massage räknas också som alternativ medecin och ngt man får lära sig på kurserna att det är förbjudet att massera gravida .
Men varken Healing eller massage är skadligt men det är inte tillåtet eftersom det är alternativ medecin.
Men all Alternativ medecin går under samma lag man gör inte skillnad på. Massage, Healing Homepati mm.
Lasse
#2 Precis Lasse. Det är det jag hänvisar till i länken i #1