Healing iFokus

Healing

Etikettupplevelser
Läst 526 ggr
Carlo
0

Lilla hjärnan?

Jag brukar alltid känna ett tryck vid cerebellum (lilla hjärnan) när jag gör intuitionsövningarna. Och när jag har klickat på fel svar så känner jag det trycker ännu starkare- det gör inte ont men det är lite konstigt.

Och nu när jag sommarjobbar med människor som behöver hjälp känner jag också en strålning från lilla hjärnan ända ner till svanken, OBS den känslan får jag när jag hjälper vårdtagaren.

Vet ni vad som gör att jag får det trycket? Förvånad

Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.seblodgivning.ifokus

[GunillaF]
0

Kanske du ska sätta på dig ett "skydd", stänga ute de andras känslor. Du verkar läsa av och ta till dig andra lite för mycket.

Tänk dig att du är i din egen lilla bubbla när du är tillsammans med andra människor och inte vill eller orkar "ta in dem" just då.

Andina
0

Det låter som att du "öppnar upp" dig själv inför intutionsövningar och när du hjälper människor (=healar - medvetet eller omedvetet). Det sker automatiskt.

Bra tips från Gunilla, att medvetet "stänga till", så att du inte tar in och med dig mer än nödvändigt i din egen "energibubbla".

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[Chakra]
0

Du har fått bra tips, Carlo!

Och det är en evig balansgång att inte ta in för mycket när man arbetar inom vården.  Det är något man behöver träna sig i, när man är en inkännande människaGlad som många som arbetar med människor är.

Carlo
0

#1 Tack för tipset Gunilla! Glad

#2 Okej Glad

#3 Ja verkligen! Jag blir empatisk väldigt lätt och det uppskattar människorna som jag jobbar med, men i vissa fall så kan jag kanske "bry" mig för "mycket". Ett exempel är när jag har lunchrast och har ätit kvar (OBS har 30 min lunchrast och jag äter upp min mat på ca 10 minuter) så går jag direkt runt och underhåller vårdtagarna- och det är ju min rast. Egentligen bör jag vila men jag kan inte det. Glad Tänker mer på andra än på mig själv.

Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.seblodgivning.ifokus