Meditation 15 juni
Jag visste inte vad för rubrik jag skulle sätta så det blev datumet :-)
På senaste tiden, eller rättare sagt sen Venuspassagen så har jag känt det väldigt upprivande inbords. Mitt hjärtchakra öppnades för inte så länge sedan och kanske det är därför som jag upplevde att jag "utvidgade" både mina energier och min Aura. Som i sin tur medför att blir helt orkeslös och konstig.
Igår satt jag på balkongen och bara skulle slappna av och då kom där en inspiration till mig att jag skulle "dra ihop" mina energier och min Aura. Och så gjorde jag. Jag gjorde en visualisering att jag "hämtade" in både energier och Aura som hade gett sig ut på drift. Jag samlade dem i hjärtchakrat.
Detta var jätteskönt efteråt. Jag upplevde en skön balans och ett skönt lugn.
Ska göra denna idag igen.
Ville bara dela med mig 
Skönt när det liksom bara "kommer till en" såna där insikter.
Tack för att du delar med dig.
Ditt hjärtchakra kanske inte varit/är riktigt balanserat?!
Auran brukar vidga sig när vi mår bra, är tillfreds med livet. När vi är utåtriktade. Drar sig närmare kroppen när vi mår på motsatta sättet.
Jag brukar göra chakrabalansering och aurarening på mig själv ca en gång i veckan. Jag gör även på andra som jag sänder healing till.
När jag "rengör" och balanserar chakran så visualiserar jag att jag städar i de olika "rummen" som chakrana "bor i". Städar bort allt solkigt och när jag gjort det så visualiserar jag att jag bättrar på färgen i chakrana. Målar och står i 
När det är städat, målat och klart så snurrar jag igång dem så de går runt och fint.
En aurarening gör jag genom att visualisera att jag har en dammtrasa eller dammvippa som jag stryker över kroppen. För varje drag över kroppen så är jag väldigt noga med att skaka av trasan/vippan långt utanför kroppen.
Ja det där skulle jag ju kunna göra. Jag har ju lätt för att visualisera.
Jag upplevde det som att auran var ute på drift (vet inte hur jag ska beskriva i ord) Men när jag "drog in den" och fäste den i hjärtchakrat så upplevde jag lugn och balans.
Kanske dags att plocka fram dammvippa och penslar!

Tack för att du delar med dig av din upplevelse GunillaR. Jag har också hört flera andra som pratar om omvälvande eller nya upplevelser sen Venuspassagen.
Din beskrivning påminner mig om någon som berättade att vanan att känna in andras sinnesstämningar, vad som skulle hända, osv gjorde att man kunde bli försvagad i sin Aura för att man hade för många känselspröt ute på vift, och att "medicinen" då var att dra in tentaklerna till kroppen igen och stärka sitt skydd.
Jag har en daglig rutin att bland annat rensa och balansera mina chakran. Det känns viktigt, och bra för min helhet att göra det. Vi vet ju att vi är under ständig påverkan i både stort och smått, från både oss själva och allt omkring oss, så då kan det ju kännas naturligt att "städa".
Din beskrivning på hur du gör GunillaF är verkligen målande och lättillgänglig. Rolig idé med penseln t.ex.
. Den kommer nog fler att testa gissar jag.
Tack Gunilla för den fina bilden! Den lägger jag upp på mitt skrivbord 
frodig - Ja detta med att känna in folk har ju mer eller mindre alltid funnits hos mig, men så som det kändes nu - det var en märklig känsla och som alltid, svår att beskriva i ord.
Det var också skönt att få till sig "medicinen" direkt - då blir man glad och varm. Det är ju en bekräftelse från Universum.
Jag är väldigt slarvig med att hålla ordning på mina chakran
, men nu ska jag skärpa mig.

, ja det är spännande, för det känns verkligen som att det kommer mera som poppar upp hos en efter en av oss hela tiden, och som vi kan dela och hjälpa varandra med.
En oerhört viktig, spännande och glädjande tid vi är i nu 
#4 Åh får jag skriva ut den bilden? 
Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.se & blodgivning.ifokus
Tack för goda råd #0 och #1 och #5! Bilden sparar jag; enkel och bra utformad.
Glömmer bort att städa ibland! Behöver nog både sopkvast och fin pensel
#8 Gör det!
# 9 - Samma här! Man skulle kanske visualisera en dammsugare när man ändå är igång 
Bilden ligger på mitt skrivbord nu, mycket bra bild