Healing iFokus

Healing

Etikettermeditationavslappning
Läst 1880 ggr
Andina
2

Healingmeditation 6 juni 2012

6 juni i år - ett datum värt att firas på flera sätt. Så vi föreslår en

Gemensam Healingmeditation

Tid: kl 20.00 om nå'n är intresserad

Svenska flaggan

Sveriges Nationaldag & Svenska Flaggans dag
Den sjätte juni firar vi Sveriges Nationaldag och Svenska Flaggans dag som också är helgdag i Sverige sedan 2005.

Venuspassagen
Planeten Venus passerar framför solen för sista gången före år 2117. Venus kan då ses som en liten, mörk fläck som rör sig från vänster till höger i solens övre kant. Det är en sällsynt astronomisk händelse som inträffar om 105 år igen! Läs mer här_ Teknikens hus och _Stjärnhimlen

Mayan Calendar

**Den Gyllene Tidsåldern
**Enligt tolkningar av Mayakalendern och en gammal profetia från Mayakulturen så är den 6 juni 2012 ett datum då mänskligheten börjar gå in i en ny tid (om jag förstått det rätt) - då den "nya världen av medvetande skall börja", säger Calleman.
”2012 är slutet på miljarder år av evolution och början på en helt ny medvetandenivå för oss – ett tidlöst universellt medvetande”. Läs mer bl a här

*

Människor kommer att samlas runtom i världen för gemensamma meditationer och ceremonier för att arbeta för ett medvetandeskifte (även meditationer online på internet).

Det finns alltså flera anledningar att fira 6 juni i år, så jag tänkte att även vi kanske kan ”samlas” för en gemensam "gruppmeditation" här? En stunds meditation som vi tillägnar vår 'medvetandehöjning', men då vi också ber om Healing, till oss själva, våra nära, till allt levande och till vår egen Moder Jord.

Vad säger ni? Ses vi den 6 juni kl 20.00 i en meditation?

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Andina
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

För dig som vill använda sig av guidade meditationer (på engelska) så hittar du två förslag nedan. Två av Kelly Howell's meditationer. (Lyssna gärna på dem i stereo, och allra helst med hörlurar, eftersom de ’jobbar’ med hjälp av frekvensvågor som hjälper till, till avslappning.)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

Andina
1

Andina
1

[GunillaF]
1

Härligt initiativ Andina!Kyss

Jag sätter mig ner och är med kl. 20.oo på Nationaldagen 6/6

Indiania
1

Tack Andina för givande läsning och det du bjuder oss på! Kyss

Är jag hemma är jag absolut med på meditationen den 6 juni!

" Var nära naturen - var när dig själv "

[mossquinnan]
1

Ojj detta är så pirrigt mäktigt, vart guidad av en härlig quinna i aug ang fullmånen..underbar upplevelse..jag är med och sprider min kärlek, tack Andina :)

frodig
1

Jag är gärna med er andra i meditation kl 20 den 6 juni Kyss. Det ska bli gott att sitta tillsammans med er. Så bra att du tog initiativet Andina.

Om jag klarade det hade jag gärna hållit mig vaken natten mellan den 5 och 6 juni. Men jag kommer iallafall att göra en ceremoni innan jag lägger mig den 5e och tidigt på morgonen den 6e för att uppmärksamma när Venus är i passagen framför Solen.

Sen har vi ju den 21 juni kl 4.30 som nästa tillfälle att uppmärksamma. Där säger Inka att den nya Solen föds. Den nya Början. Jag ska se om jag hittar mer om det senare.

Carlo
1

Får man vara med? Isåfall vill jag jätte gärna vara med! Oskyldig

Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.seblodgivning.ifokus

Andina
1

Vad roligt, då blir vi några som ses i meditationen den 6:e! Glad

Självklart får du vara med också, Carlo! (Här gäller inga åldersgränser, meditera och be om healing får vem som helst göra ;) )

Carlo
2

#9 Vad bra! Skrattande DÅ ska jag också vara med! Vi ses den 6:e Oskyldig

Hälsningar,
Carlo

majlar
1

Jag är med. Glad

Andina
1

#10-11 - Kul! Glad

Andina
1

Ännu en händelse som hände den 6 juni i historien: D-dagen, Dagen D, D-day - och som firas på många håll i Europa.

"Den 6 juni 1944 lyckades de allierade västmakterna landstiga i Normandie i norra Frankrike. Invasionen som gick under beteckningen "D-dagen" är den största landstigningsoperation som gjorts i historien. Landstigningen i Normandie innebar att de allierade i fortsättningen kunde angripa Tyskland från två håll vilket beseglade Nazitysklands öde och förkortade kriget. Här hittar du material som handlar om D-dagen och landstigningen i Normandie."
(från SO-rummet.se)

Andina
2

Och har ni tänkt på att Venus - som den 6 juni ska passera framför solen - är

Kärlekens Planet

♥ ♥ ♥

frodig
1

Skrattande nej de hadde jag inte tänkt på. Ytterligare en orsak till att det nog blir bra då Kyss.

Om du tänker lite till Andina, så kommer du säkert på ännu fler detaljer om den 6e Flört.

Andina
1

Jag tänker nog inte - men de kommer till mig ändå… Flört kanske mitt undermedvetna är mer upptaget av datumet än vad mitt medvetna jag är. :)

Så kan jag nog tro att det är - för jag har faktiskt två helt privata anledningar att göra nå'n liten ceremoni detta datum. (Det ena är att min ena pappis valde att gå över till Andevärlden detta datum för två år sedan…)

frodig
1

Hmm, jaa, Pappisanledning är ju anledning nog känns det som.

Nää, jag håller med dig, det är inte mitt tänkande heller som "serverar" nånting, utan det bara finns där plötsligt det man kan ta med i båten om man säger så.

szirius
1

Tack Andina för infonKyss, jag hade läst om venuspassagen för några år sedan men gott att bli påmind igenGlad. Jag kommer inte att vara inloggad här, men jag är med den 6:e kl 20!

6 är också "de älskande" i Tarot om jag minns rättFlört. Även inom numerologin har talet 6 med kärlek och medkänsla att göra.

Och…tja..själva ordet "sex" !!!Tungan uteFlört

Andina
1

#18 - Ja, men Szirius, så är det ju också! Tänkte inte på de'…  Flört

Vad kul, då ser vi dig i meditationen åtminstone! Glad

Elpida
1

Jag tänkte oxå försöka vara med! Glad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

frodig
1

Vilket härligt gäng vi blir Kyss

[dandamimm]
1

Vilken fin idé. Får en lite Skånsk häxa va med?Glad

Andina
1

Jamen de' e' vell klart, Danda! Var man än finns i Universum så får man va' me'!  
Kuligt om ni också är med och mediterar samtidigt Elpida o Danda! Kyss

Soffe
1

Hur fungerar dessa meditationer? Bara o meditera som vanligt och njuta av musiken eller?

Andina
1

Jag tycker att var och en mediterar på det sätt som känns bäst.

Lyssnar du på någon musik, låt dig bara lyftas och flöda med musikvågorna. Lyssnar du på nå’n guidad meditation (t ex dem i inlägg 1 och 2) så följ bara med i vad som sägs.

Ha gärna papper och penna till hands så att du kan skriva ner dina upplevelser från meditationen efteråt.

Bifogar också en pdf med ett förslag till en Enkel healing-meditation.

Väl mött i afton, gott folk!

Healing är Kärlek! Kärlek är Healing!

_Kopierat från pdf:en (slutet):
_

Sitt (eller ligg) kvar och låt dig sköljas av i de helande energierna så länge du själv vill.

Lägg märke till om du får några inre bilder eller känslor. Kanske möter du och pratar med någon av oss andra, kanske möter du någon annan person, känd för dig eller inte, kanske får du en symbolisk gåva av någon(vad är det du får?), kanske ser du ett djur, som du kanske får kontakt med. Kanske ser du vackra landskap flöda framför ditt inre öga. Kanske upplever du ingenting särskilt alls.

Oavsett vilket, tänk inte, analysera inte, bara lägg märke till.

När du känner dig redo att avsluta din meditation, börja röra på dig sakta och lite försiktigt. Rör på fingrarna och händerna, vicka på tårna. Sträck mjukt på armar och ben och sträck på hela kroppen samtidigt som du tar några extra djupa andetag. Sträck på dig och ”åma” dig som en katt. Öppna ögonen försiktigt och kom tillbaka till rummet.

Börja inte tänka och prata ännu. Stanna istället upp och se vad du minns från meditationen, hur den kändes, om du fick bilder, gåvor, symboler, tankar och känslor till dig. Skriv ner så mycket du minns. Drick gärna något varmt efteråt.

Jag hoppas att du haft en skön stunds Healingmeditation!

Andina
1

_Alterntativ Meditationsmusik utan guidning för den som vill:
_(Indianmusikstil)

Andina
1

Say Gayatri

frodig
0

Det är bra Andina, den som vill väljer något av dina förslag eller har egna varianter, det blir ju bra hur som helst Kyss.

Nuförtiden har jag lärt mig att alltid ha papper och penna till hands, och inte bara vid meditationerna,  i stort sett alltid, för man vet aldrig när nått viktigt dyker upp Skrattande!

Vi träffs ikväll!

Toyan
0

Hej!

Jag är med i kvällGlad

Soffe
0

Tack för svar! Jag ska försöka vara med ikväll, vore trevligt :-)

Andina
1

Ses i Meditationen snart allihop! :)

Andina
2

Tack alla fina människor, för ett fantastiskt möte i Meditationen! 45 minuter försvann hur snabbt som helst - de kändes som 10 minuter…

Jag har njutit i fulla drag! Och jag har dansat som den toka jag är (i meditationen - inte i "real life") en 'transdans' nästan hela tiden. Många möten med många människor - de allra flesta okända ansikten för mig.

Det formligen sprakade och gnistrade av ljus - och LIV!

Jag mådde strålande och jag älskade att få vara i denna energicirkel tillsammans med er!

Det här vill jag göra om fler gånger!!!

Så kände jag!

Kram på er denna speciella dag!
Glad

Fjäril
0

Vilket fint initiativ Andina, och jag som helt missat det här! Jag är med nästa gång! Kram på er!

Sajtvärd på Övernaturligt

Andina
0

Ah, vad synd, Fjäril! Men det blev en bra meditation - som jag bara "älskade"!

Så det blir nog flera framöver! Så vi ses nog i Meditation då!

Kramis på dig också! Kyss

Soffe
0

Sorry.. Jag glömde bort det :-/ Inte meningen.. Skulle antecknat, men det kommer väl fler tillfällen!

Hoppas ni hade en trevlig o skön meditation ;-)

majlar
1

Vi ha rlyckats bra tycker jag med vår medition igår. Solen skiner och det ljuvligt ute. Tack alla för en fin stund.

Andina
0

Soffe - det är lätt att glömma bort, inte behöver du va' 'sorry' för det. Det blir nog fler gruppmeditationer framöver, så det går fler tåg.

Ja, Majlar, den kändes bra (för mig i alla fall) och sommaren tittar in igen! :)

frodig
0

Nu äntligen kommer jag till den här tråden, och har egentligen massor från igår att berätta eller dryfta med er Tungan ute. Viktigt, ja det vet jag inte, det får ni vara med och bedöma.

Förmiddagen har gått i kreativitetens tecken, full av energi efter en lång natts mycket god sömn.

Tack alla för en toppenstund tillsammans igårkväll.

Känslan i kroppen, mycket i knoppen, var rörelse och mycket energi.

Jag uppfattade oss som sittande i en cirkel i kärlek och omtanke. Och att det strömmade energier mellan oss, och till hela jorden, med alla sina innevånare.

Tre ledord visade sig först för mig: Kommunikation, Rening och Smidighet-balans.

Dom placerade in oss i Individen-jaget, Vi-kollektivet och Detallomfattande-Världsalltet.

Vi finns i en triangel, alltid och i ständigt samspel.

Vad det sas till mig berättar jag gärna senare, inga märkvärdigheter men kanske nått korn, men nu ska jag iväg till en av mina äldre i familjen Glad.

Flera Meditationer tillsammans känns ju helt rätt!

Vilken bra idé du fick, förstår att du "dansade" Andina Skrattande!

[mossquinnan]
1

Måste skriva lite här åxå om meditationen..Jag mediterade till #26 och kan erkänna att meditation är något jag finner mycket mycket svårt.

Endast 1 gång innan i mitt liv har jag känts så här starkt..ja förutom då jag var liten..men då viste jag inte att d var en form av meditation jag ofta återgick till *L*

Längesedan som jag dansade så djupt och släppte allt..men jag hade stark på puchning…Ja vi alla dansade..för mig var d temat i denna underbara meditation..Tack AndinaKyss

Carlo
1

Jag mediterade till #1 och slumrade till, eller ah, jag tror att jag var i någon form av trans/djup koncentration. Jag visste att jag inte sov för jag var fortfarande medveten om allt som jag gjorde, det var en härlig känsla Skrattande

Hälsningar,
Carlo

[dandamimm]
0

Jag meditarade tyst utan "hjälp" men det var underbart. Väldigt starka krafter var i rörelse och jag kände det som att vi alla andades gemensamt tillsammans med Modern. Tack alla för en vacker stund.

szirius
0

tack för igår - kärlek, kärlek, kärlek var känslan hos migKyss

Toyan
0

Mediterade också tyst, Tack för en fin stundKyss

Soffe
0

#37 Tack <3 Kram!