Hur gör ni?
Brukar ni ge healing? Hur gör ni då och vart ifrån har ni lärt er? Har ni gott kurs eller liknande? Gör ni de på distans eller endast på plats?
Jag har inte läst mycket om healing alls, iprincip ingenting, förutom att det stog någon förberedande meditation inför heling i en bok jag läste en gång.
Trotts okunskapen, gav jag healing till en halft skadad häst en gång när jag var 14-15 år. Jag vet inte riktigt vad jag gjorde, men det kändes rätt. Det strömmade liksom vit/ljus energi ''ovanifrån'' ner till mina händer, speciellt i högerhanden blev det en speciell känsla som inte går att förklara. Man kunde ana en vit Aura runt händerna, och en stickande/laddande känsla.
Efter det har jag gett healing till både djur och människor (även om jag inte vet om jag gör ''rätt''). Har även healat mig själv, och exprementerat en hel del med healingen (aldrig i något dåligt syfte, endast med god avsikt). För vad är egentligen healing? På vilka sett kan man ge healing?
Tycker ni det är dumt sett att lära sig, att jag kanske borde gå kurs/ läsa på eller liknande innan jag ''utför'' healing (absolut inte yrkesmässigt, eller i utbyte mot pengar eller liknande! Säger aldrig till folk att jag kan ge healing, utan har bara frågat nära o kära ifall det är okej, att jag försöker med healing också i samband med massage eller liknande)
Men frågan är, finns det någon speciell väg att gå? Det finns ju säkert hur många kurser, böcker osv som helst som lär ut på olika sett, men egentligen finns det väll ingen väg som är ''den rätta'', eller vad tror ni?
Kan man missbruka healing? (mer än att man ger ifrån sig såpass med energi och inte får något tillbaka dvs..)
och tror ni att alla kan eller att man måste ha ''gåvan'' ?
När vet man att man ger healing?
Många frågor, så hoppas på många svar, jag är nyfiken på vad ni tror :) Kram!
Själv har jag uppfattat healing som ren kärlek/energi.
Jag tror att ALLA kan heala- mer eller mindre, och jag tror faktiskt att man healar på sättet som känns rätt för en. Man måste bara träna upp förmågan.
Jag fick boktips av Indiania- "Väck din inre healer" av Eric Pearl.
Den boken är jätte bra- den rekommenderar jag verkligen! 
(Passar på att putta upp tråden , jag är inte en utbildad healer/utövare^^ )
Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.se & blodgivning.ifokus
Hej Assii och välkommen hit.
Det finns många olika metoder för att ge healing. Om du tittar i "Healingmetoder" i listen till vänster så har du mycket att läsa om hur vi andra arbetar, utbildningar osv.
Trots att det finns olika metoder så kommer healingen från samma källa. Den universiala goda och helande energin.
Lycka till med läsandet och healandet.
Tittar in helt kort för att säga att du fått bra tips här :)
Jag anser att det inte finns något rätt eller fel sätt att utveckla sin healing. Man får lyssna till det som känns rätt i en själv. Däremot kan kurser hjälpa till att finna sin egen väg, de tekniker som känns rätt för en själv.
Healing är för mig, precis som Carlo säger, Kärlek. Kärlek kan inte missbrukas. Däremot bör man inte skicka distanshealing till någon som inte är medveten om det. Dels för att personen inte bett om det och dels för att personen som mottar distanshealing kan känna av energierna - men inte förstå vad det är som händer, vilket kan vara lite skrämmande.
Om du hjälper någon att må bättre - då har du 'healat'!
Lycka till på din Healingväg! 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
#1 Ja, lite så har jag också uppfattat healing, men att ge healing borde väll vara mer att man överför kärlek/energi till någon/något då väll ? :)
Tack för boktipset :)
#2 tack så mycket GunillaF! Ska kika där :)
#3 Okej, tack för svaret :)