Ischias
Någon som har erfarenhet/kunskap om ischias? Jag har haft ont i natt och haft svårt att sova, en värk som jag inte känner igen. Har tidigare fått diagnos falsk ischias, tror nog att det stämmer även om jag känner smärta ända ner till foten.
Tacksam för hjälp!
Oj då amandla.
Det där lät inge vidare,,,,,
Har du något Linement,,så kan det lätta något om man masserar på skinkan och foten.
Oftast är det en kramp i muskeln.
När det värker som värst så ANDAS bort det,,,,låter knasigt ,,men funkar för mig.
Värme och Läkning till dig.
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
Jag har haft problem med det och med ryggskott, oftast är det musklerna som låser sig runt nerverna. Prova att smörja med liniment och stretcha musklerna i rumpan och nedre ryggen, Svårt att förklara en övning i text men du kanske vet hur du kan göra… Hoppas att det ger sig för det där är inget kul!
Tack white lady och Kathja! Jo jag vet hur jag ska stretcha, gjorde det faktiskt liggande på sida i sängen, enda ställningen som gick att ligga i. En sak jag kommit på när jag får ont i benen är att det händer när jag stressat för mycket, jag är expert på att skjuta upp saker och får alltså massor att göra till slut.
Om jag pushar mig själv för hårt får jag så ont att jag inte kan gå. Vet inte hur många gånger jag haft hälseneinflammation, benhinneinflammation, muskelinflammation, ischiaskänningar… _kan_ vara dags att ta itu med detta nu kanske? Var bland annat detta som jag kände att allhealing fick fram när han gjorde kroppsscanningen på mig (tråden kroppsscanning och kroppsbalansering).
Amandla, sök kiropraktor eller läkare. Dina besvär är symptom på något annat. Googla på ischias och läs på. Jag har problem med en höft som spökat så. I mitt fall är det ischias som stör för mina höftben är olika långa samt att foten på det längre benet blir felbelastat. För mig funkar specialgjutna fotinlägg och att inte sitta stilla bra. Brukar skämta om att jag har en inbygd "anti-latmaskfunktion". Hoppas du får hjälp och kryar på dig snart !
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
#3 Amandla det låter som att du har en kropp som är förståndigare än vad du själv är… Lyssna på den är mitt råd till dig. Man ska vara rädd om sig 
Tack skogis! Jag ska ringa min kiropraktor imorgon, för jag misstänker också att jag behöver hans hjälp. Jag har läst på, och blir lite tveksam när jag läser att vid falsk ischias får man sällan ont ända ner i foten och muskelsvaghet, det fick jag nämligen under natten när jag hade så ont. Låg på sidan, skulle lägga en kudde mellan knäna men klarade inte att lyfta vänsterbenet utan att hjälpa till med det högra. Konstig känsla
Fotinlägg har jag redan, men de behöver bytas ut. Jag blir ofta lite sned i bäckenet som gör att benen blir lite olika långa, så du har helt rätt. Tidigare i år hade jag ont i vänster axel, blev lite samma sak där att jag inte orkade lyfta den. Det gick liksom inte, det var inte så mycket smärtan som sa stopp.
Det har hela tiden varit vänstra sidan som krånglat, styrs av höger hjärnhalva väl… några tankar om det?
Har du själv några idéer kring att det är vänster sida? Jag har alltid haft problem med min högra men aldrig tänkt på att det skulle ha med vilkan hjärnhalva som styr mig, men jag är en "höger hjärnhalve typ" så det blir ju fel…
Men det var en intressant fråga! Även om jag inte får ihop det, ska fundera lite på det där…
Mig säger det inget men spontant tänker jag att du kanske, liksom jag och många andra, har en sida av din kropp där någon bendel är lite lägnre och det räcker med små små millimetrar för att stöka till hela resten av kroppen.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Har det, ja.. Ischias är vad jag fått veta samlingsnamn för mycket, ofta är det nervsmärta som går ner från ryggen i foten, hela vägen. Vissa rörelser gör så förfärligt ont, helt plötsligt, men kan också småmula hela tiden. Håller med, det är jobbigt!
Tycker du ska gå till doktorn och se om dom kan hjälpa dig, det finns en del inflammationshämmande värktabletter typ Voltaren (som man numera kan köpa även utan recept), men läkaren kan skriva doser som passar för ändamålet. Eller annat preparat.
Ont gör det ju iaf, men det lindrar ändå under den akuta fasen, det brukar annars klinga av med tiden. Ofta återkommer det dock, tyvärr, senare, för att åter klinga av.
Annars brukar jag stretcha.. massage kan också vara bra, men inte när det är akut, utan på mellanperioden..
Nu vet jag ju inte om dina symtom är lika som mina, men det här är min erfarenhet av det!
Ischias kan du också få av att själva ischiasnerven är 'inflammerad'. Inte alls ovanligt vintertid om man har frusit om benen eller baken. Såna gånger kommer det alltså inte från ryggen, även om det är vanligast.
"Ichiasliknande värk" däremot kommer alltid ifrån ryggraden, när nerverna som går ut från kotkropparna blir "strypta" av stela muskler. Då känner du smärtan ändå upp ifrån ryggen och ner mot benen, ja den kan gå ända ner i foten till nervändarna. Då kan massage, värme och stretching råda bot på smärtan. En inflammerad ischiasnerv däremot, kan ta veckor att läka och då skall man absolut inte massera eftersom massagen ger värme vilket försämrar en inflammation. (Vid all inflammation bildas värme ändå, när kroppens immunförsvar bekämpar den.) Acetylsalicylsyra dämpar inflammationer, även älgört eller vide(salixpreparat) är värt att prova.
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

#6 och 7, symboliskt så står ju höger för det manliga i oss och vänster för det kvinnliga i oss…det kan finnas något där som ska bearbetas om man ständigt får ont på ena sidan av kroppen….kan vara värt att fundera på iaf.
Sedan betyder ju inte det att den KROPPLIGA orsaken kan finnas i felbelastning osv
Kroppen har sina skäl, som det heter….
# 10 Tuvis, det där med inflammation funderar jag på…i infrakabiner står det vad det kan hjälpa för och där finns ju inflammation nämnt…men då ska man väl inte basta, för det är ju värme?
Eller? När jag var elitgymnast fick jag ofta benhinneinflammation och då var rådet att stretcha - i heta bad!
För övrigt är ju gurkmeja en kär vän
Måste bara, med tanke på att du själv nämnde det, påpeka att alla sjukdomar o tillstånd är psykosomatiska så ta och titta på hur liive ser ut då smärtan dyker upp… Enligt Attraktionslagen (som ju är en universell lag) så händer det inget som vi inte har bjudit in i våra liv, gäller även sjukdom. Är dock som så att Attraktionslagen inte kan "höra" inte, utan allt du fokuserar på det drar du till dig. Så om du tänkar "jag vill inte ha ont i ryggen" "vad ont i ryggen jag har" "tänk om jag får ont i ryggen" spelar ingen roll!
Så medans du smörjer, stretchar och går på behandling, fundera på vad det kan vara som gör att du attraherar ryggont, och annat ont, mellan varven. 
Du har fått många bra tips, tankar och råd här! Har inte så mycket att tillägga. Men något som kan hjälpa dig på traven är "högdoser" av D3-vitamin.
Men som även sagts ovan, du har en kropp som kanske är lite 'smartare' än du…
Men för att vara lite mer seriös - lyssna till den! Och, känner jag dig rätt, så vet du redan vad du och din kropp behöver! Forcerar du dig själv och din kropp - när du egentligen behöver vila?!? Känner du för att bara vara och tillåta dig själv att vara lat? - Ja, men då så, lyssna till det då!
Jag kanske låter både cynisk och helt oempatisk - men jag tror du vet att det inte är så… din kropp har talat!
Skickar dig en massa stärkande bubblisar om du vill ha - fånga dem i så fall! 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Faktiskt, nu när jag tänker efter-- B-vitamin. B-12 och folsyra.. kan ha viss effekt!
Tack alla snälla människor för idéer och goda råd! Jag värdesätter dem verkligen - och er! 
Hej!
Jag tycker att du ska ta tag i problemet från ursprunget. Kolla upp information om rotchakrat och navelchakrat. Läs lite och se om du känner igen något av de orsaker till rubbningar i någon av dem. Ta tag i orsaken och vips så kommer du inte ha ont längre.
Det svåra är att vara sann mot sig själv!
Tack sephrenia! Ska läsa in mig på det imorgon, har ju flera böcker som går in på chakrana lite djupare som jag alldeles glömt bort.
Andens Anatomi av Carolyne Myss är jättebra.
Tipsa mig gärna om du har någon bra favorit.
Tack sephrenia, det är just den boken jag har
plus en annan av henne, Helandets kraft.
Jaha, då var det "min tur" att få ischias. Jag har haft känningar förut på vänster sida, nedre ryggen. Nu har jag rejält ont på höger sida. Jag är inte invalidiserad med klart begränsad. Jag har inte sovit så bra på några nätter.
Jag var på specialmassage i måndags och jag blev "påfylld" med mod. Det är kanske något där jag ska jobba med eftersom värken blev värre efter detta.
Jag ska pröva att stretcha i badet igen och använda vetevärmare. Jag har varit frusen den senaste veckan, kanske musklerna har blivit för hårt spända.
#20 Usch så eländigt. Det gör ju så ont. Krya på dig!
Tack Gunilla