Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 2294 ggr
LottaU
0

Healingmetoder!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag undrar hur många Healingmetoder det egentligen finns???

Jag började att skriva upp några som jag hade i minnet och sen ut och kikade på internet.

Är det någon större skillnad på alla Healingmetoder eller är det samma energi som vi använder oss av?

Är bara lite nyfiken vad ni tycker! :-)

Här kommer alla healingmetoderna som jag kom på!

Allhealing

Ama deus schamansk healing

Andlig healing

Aplpha Omega reiki healing

Brennan Healing Science (BHS)

Chakrahealing

Distanshealing

Healing touch

Helhetshealing

Isis Seichim healing

Jikiden Reiki

Karunahealing

Kristallhealing

Kristushealing

Kundalini Reiki

Lama Fera

LEVAMETODEN

Ljushealing

Pendelhealing

Reikihealing

Shamansk healing

Shamballa Reiki

Silvervioletta flamman

Sjustjärnehealing

Spirituell healing

Tonhealing

Triple flame healing

Universiell Vit Tids healing

Vortexhealing

Zoserhealing

Änglahealing

Änglaljushealing

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

Tarotsanna
0

Förvånad oj, vad många olika healingformer det finns! Har aldrig hört flera av dem du nämner här. Finns något som heter Sekheim healing (osäker på stavningen) som ska vara en kraftfullare energi än Reiki. Den sortens healing har jag tagit emot på distans och den har funkat väldigt bra.

Jag tror att all healing energi kommer från samma källa men att utförandet är olika.

Jag har gått ett steg i andlig healing, en helgkurs. Sen har jag påbörjat AmaDeus healingen på distans men avslutade den aldrig. Skulle vilja prova på kristallhealing Glad

LottaU
0

Ja, visst finns det :-)

Jag tror oxå att all healing kommer från samma källa, men att man använder den energin på olika sätt!

Kristallhealing är skön och effektfull. för¨då tillkommer kristallernas energier!

Jag började på en distanskurs - Kristushealing, men jag bara struntade i den. Kändes inte rätt…

Har själv gårr Reiki steg 1 och 2, sen räckte det för mig. Har även gått ett par kurser i Zoserhealing!

Men det jag jobbar med är blandat av lite av varje, det som kommer till mig. Känns bäst så, för vid vissa Healingmetoder, så ska man följa ett speciellt "schema" och det är inget för mig.

Man kan säga att jag håller på med Frihealing Skrattande

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

Tarotsanna
0

Frihealing låter härligt Glad Blir nog så när man har hållt på ett tag att man hittar sitt eget sätt…. tror jag.

FiaH
0

Herrejisses, va många det blev på listan, visste inte heller att det fanns SÅ många olika metoder. Vilka har ni provat?

LisaL
0

Jag tror också att vi har en en universiell källa när vi healar, men samtidigt så behöver du i vissa healingformer en initering men inte i andra.

Jag brukar säga om någon frågar att jag gör en helhetshealing, dvs att klienten får vad den behöver där hon / han behöver det. Jag har valt att inte kalla mig det ena eller det andra utan bara healing. Naturligtvis måsta man känna till sina begränsningar jag gör alrdig något jag inte vill eller känner obehag för.

Mvh LisaL

usvead
0

Jag är nyfiken. Besökte en astrolog för många många år sedan. Fick då veta att jag har healingegenskaper, exakt vad som menades fick jag inte riktigt klart för mig, det är ju som sagt bra många år sedan. Hur vet man?

LisaL
0

Det känner bara du själv. Du måste också tro på din intution och känna dig fram. Prova lite sakta men säkert och vill du så kan du prova och gå någon helgkurs.

Jag tror att alla har healingkrafter men det som behövs är att bli medveten om dom och kanske få lite grund av någon som kan, Du behöver bara utveckla dom.

Mvh LisaL