Hur mår min hund?
Klickade runt lite här på iFokus och hittade hit och tyckte detta var super spännande! Så jag undrar då, utifrån denna bild- Hur mår min hund?
Välkommen hit.
Vi får väl se om det kommer in några "djurpratare".
Ville iaf visa att jag läst din tråd.
Tack! Jag hoppas verkligen på det, skulle vara väldigt spännande! 
Jag är ingen djurtolkare men spontant tycker jag din hund ser så längtansfull ut på bild #0. Är det någon/något han saknar?
På bild nr 1 tycker jag han ser sorgsen ut i all sin stolthet? DEt skulle vara intressant att veta vad han tänker på?
Skall bli spännande att se om någon som kan detta vill berätta för oss om din fina hund. 
Vill också passa på att hälsa dig välkommen till oss! 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Nu kan inte jag något om det där, men sista bilden tycker jag hunden ser nyfiken ut på :)
Hej schäfernronja,
Söt hund. Jag har själv haft en schäfer och de är kloka vovvar det 
Min känsla säger att hon saknar eller inte är nöjd med någon förändring (eller någon förändring som kan ske) Nästan som om hon har försökt säga det "nej, tänk efter"
Sätt dig ner bredvid henne och försök tala telepatiskt. Säg hennes namn och öva tills du upplever en reaktion. Vi kan "samtala" med våra djur och de både förstår och kan få oss att förstå. (genom bilder eller känslor som poppar upp i huvudet)
Sajtvärd på Övernaturligt
En brännande svidande känsla i höger ben, på lårets insida mot magen..och lite snuvig näsa, som att det svider i näsan som vid en kallsup.men (hon)? mår superbra och känns som att hon är mycket älskad…
lugn och fin och harmonisk och har det så bra och mår så gott. Kanske hon undrar vad som finns bortom dit hon tittar….
å de andra bilderna ser jag att hon frågar dig något..som att hon vet att något ska hända…
känns som att hon undrar om du älskar henne? Hon älskar dig iallafall, väldigt mycket, men det känns som att hon har gjort något som du kan vara arg på henne för? …man vill liksom bara krama henne och trösta …kanske hon vill trösta dig?
U R us
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack för era svar! Satt faktiskt och rös, läskigt hur ni kan veta sådant.
Oj, är det så? Jag har inte märkt av att hon kan ha ont!
Bilderna när hon tittar in i kameran så frågar jag "vill du ha mat" och "ska vi åka bil", hon älskar bägge två. Bilden hon tittar bortåt på tittar hon efter fåglar. Lugn och harmonisk är hon verkligen, har aldrig träffat/haft en lugnare hund än henne.
Älskad är hon, minst sagt.
Det sista stämmer sååå mycket. Jag har en del problem i min omgivning och mår dåligt p.g.a det vilket ibland kan gå ut över henne… Vilket då hon kanske uppfattar som om jag är arg på henne?
Undrar hur hon tänker i övrigt… Om hon vill göra mer saker, vad hon tycker är kul och sådant. Vi pysslar med blodspår, sök övningar, tricksar och leker en del, jag har alltid funderat på ifall hon tycker att det är kul eller om hon typ, känner för något annat. Svårt att förklara. Känner hon sig pressad till att göra vissa saker?
Kan ni säga mer utifrån denna video?
Puttar upp lite
Om du låter negativa känslor gå ut över din hund, så tror hon 'naturligtvis' att hon gjort något fel. Och då, i stunden, kan hon kanske bli 'fröbryllad'.
Men djur lever i nuet - de 'grubblar' inte.
Hon känner också att hon är älskad, helt tydligt och klart.
Och hon älskar ju att leka med dig! Videon är ett jättebra bevis på det. Jag får hela tiden känslan av att hon vill springa och leka mycket.
Du har en vacker och observerande Vän i henne! Hon är "lyhörd" och observerar.
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Fast visst kan jag hålla med om att det ser ut så.