Healing iFokus

Healing

Etiketterstenarkristaller
Läst 871 ggr
mariapia
0

spirit quarts

hejsan.

finns det någon inne här som har erfarenhet av denna sten?har inköpt  2 st och har inte varit med om så stark sten.kände direkt att den satte fart och jobbade bara av att jag höll den i handen.skulle vilja veta lite mer om hur man kan jobba med denna sten/maria

[GunillaF]
0

Hej mariapia.

Jag kan ytterst lite om stenar eftersom jag aldrig använder mig av något annat än mig själv under healing. Men det finns en artikelserie om Kristaller. Kanske hittar du något där?!

Hopas någon som kan något om just "din" sten tittar in här och kan svara.Glad

mariapia
0

hej och tack för era tips.artikelserien var intresant.den ska jag lusläsa och mer om stenen på länken.kramelikramiz/maria

frodig
0

Jag är inte heller särskilt bevandrad med stenar och Kristaller, och använder dom inte heller vid healing.

Men jag har ändå några hemma. Både vanliga stenar som kommer till mig på olika sätt och några som jag köpt. Några vaktar ingången och några får vara med och hålla en god atmosfär här inne.

Just denna kvarts, Andekvarts, har jag aldrig stött på vad jag vet, men läste länken du hittat Christina, och den verkar helt klart intressant och kraftfull.

Själv tittade jag på Wikipedia och hittade det här om kvartsen. Eftersom jag själv är inne mycket på frekvenser, vibrationer och vågor av olika slag nu, så tyckte jag att det fanns en del intressant här

http://wiki.tmcs-engineering.se/index.php/Piezoelektricitet

det står bland annat; "Kvartkristallen är i dessa fall utformade som en liten stämgaffel och hamnar i självsvängning (resonans) när den utsätts för ett elektriskt fält med en mycket exakt frekvens."

Det kanske kan vara en pusselbit för dig också Mariapia Glad.

mariapia
0

tackar  för mer läsning.