Healing iFokus

Healing

Läst 921 ggr
frodig
1

Bokbytartråd

Ska vi starta en bokbytarvända igen Glad?

Jag blev just påmind om att jag var med om en sån här på Healing för några sedan.

http://healing.ifokus.se/discussions/4d7137c9b9cb46223904ff0d-sand-din-bok-vidare?participating-12

Jag har tittat i min bokhylla och har två böcker just nu som jag skulle kunna sända vidare.

Vad säger ni, är det någon av er som är intresserad?

Andina
0

Det brukar va kul med "Bokbytarvändor". Tyvärr så läser jag inga böcker längre, men jag hoppas göra det så småningom - och då kommer jag att vilja vända böcker också! Flört Kul initiativ, Frodig! Glad

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Indiania
0

Frodig! Kan du inte skriva vilka böcker du vll byta med? Och om det är några önskemål om böcker du själv vill ha….Jag har gott om böcker och hinner inte läsa alla.

Detta var ett trevligt intiativ! Flört

" Var nära naturen - var när dig själv "

frodig
0

Kul att ni gillar idén att ta upp det här igen, Andina och Indiania!

Eftersom jag tror på "slumpen" så tror jag att den bok jag ska ha kommer till mig på ett eller annat sätt Glad. Så jag tar gärna emot den bok avsändaren får för sig att sända till mig. Inget val kan iallafall bli "fel", för på ett eller annat sätt kommer den att göra nytta.

Indiania, dom två böcker som ligger bredvid datorn just nu är;

"FjärilsHuset" av Marcia Preston. "Marcia Preston berättar en fängslande historia om tre kvinnor; förenade av vänskap, familjehemligheter och den händelse som binder dem samman för alltid". "Marcia Prestons språk blir till en vacker melodi … som gör karaktärerna verkliga och berör ditt hjärta".

"Lilla Teboken, blommor och blad vi samlar till teer" av syster Märta, FALK (föreningen för antroposifisk läkekonst) med örtgruppen Anastomosen."Vad plockar man, hur torkar man, hur sätter man samman, hur bereder man?"

Jag har förmodligen fler böcker jag kan undvara i bokhyllan om jag "anstränger" mig lite Flört, en och annan "andlig" bok kanske.

Indiania
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har fotat de tre böcker jag kan byta eller ge bort Glad

frodig
0

Så smart av dig att fota böckerna Indiania. Jag blir väldigt intresserad av boken om Naturandar.

Inkans återkomst har jag läst, och kriminalromaner klarar jag inte av att läsa just nu.

Någon fler intresserad tro?

Indiania
0

#5 Då skickar jag boken om " Naturandar " till dig Frodig.

Du kan väl skicka namn och adress i ett pm till mig. Glad

frodig
0

Ja, va roligt Indiania Glad. Tack, tack!

Du vill inte ha någon bok av mig i utbyte då menar du?

Men kanske nån annan vill ha bok av mig då istället.

Jag lägger till Castanedas "Samtalen med don Juan" och Joan Didions "Ett år av magiskt tänkande" i min skicka vidare-/ge borthög.

Indiania
0

#7 Frodig jag tar gärna emot " Fjärilshuset", den låter intressant.

Castaneda och Didions böcker har jag läst. Glad

frodig
0

Ja, va bra Indiania Glad! Du får den direkt med posten när jag fått din adress. Kramkram Skrattande!

Indiania
0

SkrattandeTack Frodig! Jag skickar min adress till dig och skickar i väg din bok i morgon.

Kram

Indiania
0

Är det någon som är intresserad av " Inkans Åtrkomst " eller " Nattfåk " så hojta bara till! Glad

Indiania
0

#9 Tack söta Frodig för bokpaktet som kom med posten i dag! Skrattande

frodig
0

Tack detsamma Indiania, jag fick ju också boken från dig idag, och har redan börjat läsa om Naturandarna Glad!

frodig
0

Det ligger några böcker kvar här i tråden och vill komma till nya läsare.

Jag har

"Lilla Teboken, blommor och blad vi samlar till teer"

Castanedas "Samtalen med don Juan"

Joan Didions "Ett år av magiskt tänkande"

Och Indiania har fortfarande kvar, tror jag. (Eller hur Indiania?)

"Inkans Återkomst" och  "Nattfåk"

Om du inte har någon bok att skicka så gör det inget för mig, jag skickar gärna mina ändå.

Du som har böcker du vill skicka vidare, skriv gärna in dom här i tråden Glad!

Indiania
0

Jag har bara " Nattfåk " kvar, fick ett pm så jag har skickat iväg " Inkans Återkomst ". Glad Vi får se Frodig om vi har några fler som vill ha böcker!

frodig
0

Japp, vi får se Glad!